Vraag

Youtube/Netflix casten naar Mediabox Next

  • 28 juli 2019
  • 37 Reacties
  • 1701x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo, sinds deze week heb ik de Next. Nu wou ik via de youtube app op mijn telefoon/tablet een filmpje casten/afspelen op mijn tv. Er staat echter niet meer zo'n cast icoontje bij mijn youtube filmpjes. Een vriendin van me zit ook bij Ziggo en cast veel, maar ook zij kon het niet voor elkaar krijgen bij. Zij heeft geen box overigens.
Al mijn apparaten zitten op hetzelfde wifi netwerk. De Next box is via de kabel verbonden met mijn modem. Als ik druk op het cast icoontje in mijn Android telefoon/tabletmenu krijg ik de melding dat er geen apparaten in de buurt zijn. Met de Horizon Go box is het me ook nooit gelukt en ik vind dat toch erg jammer. Wie kan me hierbij helpen? Alvast bedankt.

Groet, Ekster

37 Reacties

Reputatie 1
Badge
YouTube is me inmiddels gelukt, maar ik snap nog steeds niet hoe ik Netflix kan casten. Kan iemand me daarbij helpen?

Groet Ekster
Reputatie 7
Hi @Ekster, dat werkt eigenlijk precies hetzelfde als bij Youtube. Alleen is het bij Netflix wel belangrijk dat jouw telefoon/tablet ingelogd is met hetzelfde Netflix account als waarmee de Mediabox Next ingelogd is op Netflix. Heb je dat al gedaan/gecontroleerd?

Succes!
Reputatie 1
Badge
Hoi Mark, ik maak gebruik van het account van mijn buurvrouw. Met haar e-mailadres en wachtwoord ben ik ingelogd op Netflix op mijn tablet, telefoon en tv. Ik hoop dat ik duidelijk ben :-)
Toch zie ik nergens een castingsymbool in Neflix staan. Dus hoe die ik het dan?

Ik heb mijn tablet en telefoon overigens met een code moeten koppelen aan de Mediabox Next terwijl alle apparaten op dezelfde wifi zitten en die code eigenlijk bedoeld is als niet al je apparaten op dezelfde wifi zitten. Komt dat misschien omdat ik de Mediabox met een kabel aan mijn modem heb verbonden en mijn tablet en telefoon natuurlijk draadloos verbonden zijn?

Hoe dan ook de tablet waar op Netflix staat, is gekoppeld aan de Mediabox en ik heb niet meerdere accounts.
Alleen bij Netflix ontbreekt dus het castingsymbool. Waar zou dat moeten staan?

Groet Ekster
Reputatie 7
@Ekster Geen antwoord op je vraag maar puur uit nieuwsgierigheid: je zit thuis op de bank met je tablet, tv en next staan aan, waarom zou je dan YouTube en Netflix willen casten terwijl deze apps op de Next staan, via een tablet makkelijker?
Reputatie 1
Badge
Mguzz, ik snap je vraag. Wat betreft Netflix heeft het helemaal geen nut, maar ben ik gewoon nieuwsgierig hoe het moet. Ik wil graag op de hoogte blijven van dat soort dingen😆.
Wat betreft YouTube vind ik het typen in de zoekfunctie op op mijn tablet veel makkelijker dan met het virtuele toetsenbord van de next 😉

Jopio, van jouw spullen heb ik allemaal geen kaas gegeten. Sorry😆
Reputatie 7
Met haar e-mailadres en wachtwoord ben ik ingelogd op Netflix op mijn tablet, telefoon en tv. Ik hoop dat ik duidelijk ben :-)
Een goed begin, maar nu moet ook jouw Mediabox Next nog ingelogd worden op datzelfde Netflix account (als de buurvrouw dat goed vindt natuurlijk).
Reputatie 1
Badge
Hallo Mark, bedankt voor je antwoordl. Hoe kan ik mijn mediabox inloggen op dat account? Het is toch de app Netflix die ingelogd moet zijn met haar mailadres en wachtwoord?
Bedoel je dat ik ergens in de instellingen van de Next ook die gegevens kan invullen? En zo ja, waar dan?

En dan heb ik nog een vraagje die ik hier ergens anders al eens gesteld heb maar geen antwoord op heb gekregen. Vandaar dat ik hem nu maar even aan jou stel als dat goed is 😊. Ik vind het namelijk vreemd dat er geen stop knop op de Next zit. Als ik dan een opname heb uitgezien kan ik alleen maar op play/pause drukken. Bij de horizon box kon je aan het einde van je opname op stop drukken en kwam je daarna meteen terug in het menu waar de opnames stonden en kon je die opname verwijderen. Ik heb met de Next nog geen handige manier gevonden om, nadat ik een opname uit heb gezien, terug te keren naar de opnames om die te kunnen verwijderen. Hoe doe ik dat? Ik ben laatst aan het einde van een opname terug gegaan naar het tv scherm en ben toen weer naar het onderdeel "menu" ”bewaard” gegaan, vervolgens naar "opnames" en daarna verwijderen. Dit is echter wel heel omslachtig. Is hier een handigere manier voor?

Groet Ekster🐦
Reputatie 7
Badge +35
@Ekster schreef: "Bij de horizon box kon je aan het einde van je opname op stop drukken en kwam je daarna meteen terug in het menu waar de opnames stonden en kon je die opname verwijderen. Ik heb met de Next nog geen handige manier gevonden om, nadat ik een opname uit heb gezien, terug te keren naar de opnames om die te kunnen verwijderen. Hoe doe ik dat?"

De Terug knop is de stop knop.

Reputatie 7
Badge +35
@Ekster schreef: "Hoe kan ik mijn mediabox inloggen op dat account? Het is toch de app Netflix die ingelogd moet zijn met haar mailadres en wachtwoord?
Bedoel je dat ik ergens in de instellingen van de Next ook die gegevens kan invullen? En zo ja, waar dan? "

Start de Netflix app op de Next en je moet inloggen.
Heb je dit al gedaan?

Pas wel op met te veel apparaten instellen van Netflix, er is een maximum aan apparaten, dat kun je zien in je Netflix account online.
Reputatie 1
Badge
Hoi Bert, bedankt voor de uitleg over de stopknop. Dat is nu duidelijk 😃.

Wat betreft Netflix, heb ik na de installatie van de box Netflix opgestart en de gegevens van mijn buurvrouw ingetypt om in te loggen. Hoe kan ik dan casten? Ik zie nergens een symbool staan zoals bij YouTube en met ZiggoGo gaat het ook gewoon goed. Ik hoop dat je me hierbij kunt helpen😉.

Groetjes Ekster 🐦
Reputatie 1
Badge
@Mark ik snap niet het verschil tussen inloggen op de tv en op de mediabox. Ik kam toch geen tv zien zonder mijn mediabox? Dus als ik inlog op Netflix op het tv-scherm dan is dat toch hetzelfde als wat jij bedoelt?

Een vriendin van mij zit trouwens ook bij Ziggo en heeft geen Mediabox maar een kaartje die in een CI-module gaat en bij haar gaat alles veel makkelijker wat casten/screenmirroring betreft. Maakt een Mediabox zulke dingen juist
ingewikkelder?

Groet Gerda🐦
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb op dit moment geen Netflix abonnement, dus ik kan het niet uitproberen.

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer over kan vertellen.
Reputatie 7
Als je Netflix vanaf je telefoon, tablet of ander draagbaar device wilt casten naar de Mediabox Next moet zowel jouw mobiele apparaat als de Mediabox Next zijn ingelogd op hetzelfde Netflix account.
Op de Mediabox Next start je daarvoor een keer de Netflix app op (via het menu of kanaal 150) en kies je voor aanmelden.

Eénmaal ingelogd kun je vanuit de app op je mobiele apparaat casten naar de Mediabox (als de Mediabox aan staat of stand-by met hoog-energieverbruik).
Reputatie 7
@Ekster - ps: ik heb je reacties verplaatst naar een nieuw topic, we gingen een beetje off-topic.
Reputatie 1
Badge
Hoi Mark,

Zoals ik al schreef ben ik dus goed ingelogd op de medibox op Netflix met de gegevens van de buurvrouw. Volgens jou moet ik nu kunnen casten als ik de box aan heb.
Maar hoe dan? Mij lukt het dus niet. Moet ik op een symbool klikken in Neflix of op mijn telefoon? Als ik simpelweg bv. Orange is the New Black aanzet op mijn tablet, komt dat echt niet op mijn tv terecht....
Ik hoor het graag van je☺️.

Groet Ekster
Reputatie 4
Badge +4
@Ekster

Had je hiervoor een Chromecast?
En jouw buurvrouw?
Reputatie 1
Badge
Hoi Boompie☺️, ik weet niet wat mijn buurvrouw heeft, maar ik heb geen Chromecast en ook nooit gehad. Dat is toch ook niet nodig met de Next?

Groetjes Ekster🐦
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Boompie☺️, ik weet niet wat mijn buurvrouw heeft, maar ik heb geen Chromecast en ook nooit gehad. Dat is toch ook niet nodig met de Next?

Groetjes Ekster🐦

Dus.... je bent deze week begonnen met casten? Ik heb de MB Next ook niet zo lang, maar de apps werken goed.. Voor de zekerheid toch nog steeds de Chromecast aangesloten. You never know met die mediaboxen 🙂
Reputatie 1
Badge
Hoi Boompie, ik ben inderdaad net begonnen met het uitvogelen van hoe casten werkt. Op de Horizon box kon het niet voor zover ik begrepen heb toen ik hem net had, maar hier moet het in ieder geval lukken met YouTube, ZiggoGo en Netflix. Vreemd genoeg lukt het me bij de eerste twee apps wel, omdat ik daar zo'n symbooltje zie staan, maar bij Netflix lukt het dus niet. Ik heb mijn mediabox Next trouwens niet aangesloten via het draadloze netwerk, maar via de kabel. Misschien is dat het probleem?

Groetjes Ekster
Reputatie 4
Badge +4
--------------------------------------------- 8< -------------------------------------------------------------------
Ik heb mijn mediabox Next trouwens niet aangesloten via het draadloze netwerk, maar via de kabel. Misschien is dat het probleem?

Groetjes Ekster

Dus de kabel van de MB Next naar de modem en voor de rest WiFi voor Android e.d. De MB Next heeft zelf geen modem functies (Horizon XL had dat wel). Dat kan het probleem niet zijn.
Reputatie 4
Badge +5
Zie de foto's. Speel iets via Netflix af op je tablet. Klik op het scherm. Klik op icoon rechtsboven. Dan zie je een scherm om te casten. Klik op Mediabox. Werkt dat niet, is dat wel heel vaag. Heb je gekeken of Netflix op de tablet te updaten valt? Kan je ook eens Netflix op een telefoon proberen te casten ipv de tablet?

Reputatie 1
Badge
Dr. Gonzo, bedankt voor je antwoord met de foto's van het scherm. Ik heb Netflix net ook even op mijn telefoon gezet, maaar zowel op mijn tablet als op mijn telefoon die respectievelijk draaien op Android 6 en 7 en altijd automatisch apps updaten, staat dus niet het symbool wat ik op jouw scherm rechtsboven wel zie.
In het menu (gordijntje) van mijn telefoon staat wel een castsymbool, maar als ik daar op klik zegt hij dat er geen apparaten beschikbaar zijn. Op mijn tablet in het menu staat het symbool casten niet, maar wel screenmirroring. Als ik daar op druk, krijg ik dezelfde melding van geen appparaten beschikbaar. Als ik in mijn smart tv naar de instellingen ga, staan daar wel al mijn mobiele apparaten genoemd en mijn tv heeft toegang tot die apparaten staat erbij.
Het probleem is dus blijkbaar dat Netflix mijn mediabox niet ziet terwijl het met YouTube en Ziggo Go wel lukt. Wel moest ik toen een code intypen om de apps te koppelen met mijn box. Daarna stond het castsymbool in de apps. Bij Netflix wordt er ook hiet om een kopplingscode
gevraagd.

Me andere woorden, mijn scherm ziet er net zo uit als de jouwe, maar zonder symbool rechts bovenin. Heb je nog een idee misschien?

Groetjes Ekster
Reputatie 4
Badge +5
Apart! Screenmirroring of casten via het menu van je telefoonkan inderdaad niet richting de Next. Dat moet echt via de icoontjes in de apps van Netflix/Ziggo Go/Youtube.

Stel je speelt wat af via Netflix op de Next en je stopt na een paar minuten. Kun je dan vervolgens op de tablet/telefoon op Netflix dan verder waar je gebleven bent? Dat zou Netflix zelf moeten onthouden.
Reputatie 1
Badge
Hoi Dr. Gonzo,

Ik vind het ook heel vreemd dat alleen bij Netlix dat icoontje niet te zien is. Nu ben ik op vakantie, maar zodra ik thuis ben, zal ik het even testen 🖒. Je hoort nog van me😉.

Goetjes Ekster🐦
Reputatie 4
Badge +5
Ah, geniet van je vakantie! 😄

Reageer