Dolfijn

Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Youtube app loopt vast op de Next

Hoi, 

ik heb sinds een paar maanden last van een slecht werkende YouTube app. Het loopt vast en kan dan niet afgesloten worden of je ziet een cirkeltje bewegen alsof er geen internet verbinding is. Ik heb een mediabox next die met een internet kabel is aangesloten en ik heb de laatste update: 4,25. 
 

Momenteel heb ik ook problemen met het afspelen van opgenomen programma’s van het Hindi pakket. Zie ook mijn andere topic. 

Ik heb de mediabox next verschillende keren gereset. Ik heb de connectbox ook gereset en ik heb de mediabox next naar de fabrieksinstellingen gedaan. Niks helpt. 

Hebben meer mensen dit probleem? Hoe kan ik het oplossen?

Met vriendelijke groet. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik denk dat @Sander Ziggo dit bedoeld: 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/modemverbinding-wijzigen#/

Ik zou gewoon even de next via wifi verbinden en dan weer terugzetten naar de bekabelde verbinding.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Kunt u op zulke momenten nog wel wifi op andere apparaten gebruiken ?

Dolfijn
Topicstarter
Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Tom. Ja de WiFi werkt overal perfect op. Dus gewoon op de laptop en iPhone. 

Ik heb per ongeluk op het vinkje gedrukt waardoor er staat dat mijn probleem al beantwoord is. Ik heb geen idee hoe ik dat ongedaan kan maken. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dat geeft niet we kunnen dit gesprek nog steeds voortzetten?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heeft u al 'n keer geprobeerd om de next terug te zetten naar fabriek instellingen?

Dolfijn
Topicstarter
Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Tom. Ja, klopt. Hopelijk komen anderen ook met antwoorden en denken Ze niet dat het probleem al opgelost is. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Oké dus u heeft um al terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Heeft u toevallig ook n youtube app op uw televisie zelf?

Wellicht dat u next omgeruild moet worden maar daar zou ik zoiezo mee wachten want het ziggo systeem voor next activaties is vastgelopen.

Dolfijn
Topicstarter
Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Tom. wrote:

Oké dus u heeft um al terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Heeft u toevallig ook n youtube app op uw televisie zelf?

Wellicht dat u next omgeruild moet worden maar daar zou ik zoiezo mee wachten want het ziggo systeem voor next activaties is vastgelopen.

 

Ja ook al geprobeerd. Heeft niet geholpen. Nee, ik heb geen smart tv en dus ook geen apps op de tv. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Wel merkwaardig dat het met 'n andere next ook niet goed werkt..

 Dan kunnen we beter de hulp inschakelen van 'n moderator?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dolfijn
Topicstarter
Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Tom. wrote:

Wel merkwaardig dat het met 'n andere next ook niet goed werkt..

 Misschien dat 'n moderator u kan helpen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.


Ik heb het niet met een andere next geprobeerd. Ik heb mijn huidige next box al naar de fabrieksinstellingen gezet. Dit heeft niet geholpen. 
 

Ja, ik heb mijn postcode en huisnummer al in mijn profiel staan. Dank je wel voor de informatie.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan

Wellicht kan 'n moderator je next omruilen

Als het echt slecht blijft werken zou je ook n google chromecast aan kunnen schaffen.

Dan kan je heel makkelijk youtube filmpjes van je telefoon of tablet naar je televisie streamen

Dolfijn
Topicstarter
Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Tom. wrote:

Graag gedaan?

Wellicht kan 'n moderator je next omruilen?

Als het echt slecht blijft werken zou me ook n google chromecast aan kunnen schaffen.

Dan kan je heel makkelijk youtube filmpjes van je telefoon of tablet naar je televisie streamen?


Wachten op een moderator dan maar. 
 

Ik wil niet een apart apparaatje hoeven aanschaffen als de next box ook gewoon YouTube zou (moeten) kunnen afspelen. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dat begrijp ik.

Waarom betalen als je het met je huidige apparatuur zou moeten kunnen?

Het was ook maar 'n voorstel als alternatief ?

Dolfijn
Topicstarter
Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Tom. wrote:

Dat begrijp ik.

Waarom betalen als je het met je huidige apparatuur zou moeten kunnen?

Het was ook maar 'n voorstel als alternatief ?


Ja precies. 
 

Dank u wel voor het meedenken! ?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!?

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Dolfijn Bedankt voor het openen van dit topic. Zelf heb ik ook de Next thuis en via een internetkabel aangesloten. Vervolgens heb ik YouTube een uur laten draaien met verschillende zoekopdrachten. Dit liep verder vlekkeloos. Hiermee sluiten we direct de firmware uit aangezien we beiden op dezelfde firmware draaien. Ervaar je ook andere internetproblemen? Wil je de internetverbinding eens opnieuw opzetten voor de Next? Probeer desnoods eens een andere LAN-poort. Ben erg benieuwd of je nog steeds verbindingsproblemen met de YouTube app ervaart.

Dolfijn
Topicstarter
Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Sander Ziggo wrote:

@Dolfijn Bedankt voor het openen van dit topic. Zelf heb ik ook de Next thuis en via een internetkabel aangesloten. Vervolgens heb ik YouTube een uur laten draaien met verschillende zoekopdrachten. Dit liep verder vlekkeloos. Hiermee sluiten we direct de firmware uit aangezien we beiden op dezelfde firmware draaien. Ervaar je ook andere internetproblemen? Wil je de internetverbinding eens opnieuw opzetten voor de Next? Probeer desnoods eens een andere LAN-poort. Ben erg benieuwd of je nog steeds verbindingsproblemen met de YouTube app ervaart.


Netflix speelt gewoon goed af, alleen sinds een paar dagen duurt het even voordat de app opgestart is. Soms sluit het zichzelf af tijdens het opstarten en moet ik het opnieuw opstarten. Verder heb ik ook een kleine opname probleem. Ik kan specifieke opgenomen programma’s van het Hindi pakket niet afspelen. Ik krijg dan de foutcode CS2212 te zien. Ik weet niet of dit aan de internetverbinding ligt. 
 

Hoe zet ik de internetverbinding opnieuw op voor mijn next?

 

Bedankt voor de hulp! 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik denk dat @Sander Ziggo dit bedoeld: 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/modemverbinding-wijzigen#/

Ik zou gewoon even de next via wifi verbinden en dan weer terugzetten naar de bekabelde verbinding.

Dolfijn
Topicstarter
Level 3
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Tom. wrote:

Ik denk dat @Sander Ziggo dit bedoeld: 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/modemverbinding-wijzigen#/

Ik zou gewoon even de verbinding wijzigen en dan weer terugzetten naar hoe u het had.


Bedankt voor de informatie! 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Het is voor mij even koffiedik kijken of deze twee problemen met elkaar verband houden. Het zou heel erg goed kunnen. Open het menu (huisje) en ga naar Instellingen (helemaal rechts, tandwiel). Selecteer vervolgens “Netwerk”.  Check eerst even de “Diagnostiek”. Misschien ziet de box al een probleem. 

Haal vervolgens internetkabel er even uit en sluit deze in een andere poort van het modem aan. Het liefst zonder tussenkomst van routers en switches. Kies dan voor "Verander je aansluiting” en stel het opnieuw in.

Uitgelicht topic