Beantwoord

Youtube app loopt vast op de Next

  • 28 augustus 2020
  • 32 reacties
  • 314 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, 

ik heb sinds een paar maanden last van een slecht werkende YouTube app. Het loopt vast en kan dan niet afgesloten worden of je ziet een cirkeltje bewegen alsof er geen internet verbinding is. Ik heb een mediabox next die met een internet kabel is aangesloten en ik heb de laatste update: 4,25. 
 

Momenteel heb ik ook problemen met het afspelen van opgenomen programma’s van het Hindi pakket. Zie ook mijn andere topic. 

Ik heb de mediabox next verschillende keren gereset. Ik heb de connectbox ook gereset en ik heb de mediabox next naar de fabrieksinstellingen gedaan. Niks helpt. 

Hebben meer mensen dit probleem? Hoe kan ik het oplossen?

Met vriendelijke groet. 

 

icon

Best beantwoord door Tom. 31 augustus 2020, 12:44

Ik denk dat @Sander Ziggo dit bedoeld: 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/modemverbinding-wijzigen#/

Ik zou gewoon even de next via wifi verbinden en dan weer terugzetten naar de bekabelde verbinding.

Bekijk origineel

32 Reacties

Reputatie 6
Badge +10

Kunt u op zulke momenten nog wel wifi op andere apparaten gebruiken ?

Reputatie 1
Badge

@Tom. Ja de WiFi werkt overal perfect op. Dus gewoon op de laptop en iPhone. 

Ik heb per ongeluk op het vinkje gedrukt waardoor er staat dat mijn probleem al beantwoord is. Ik heb geen idee hoe ik dat ongedaan kan maken. 

Reputatie 6
Badge +10

Dat geeft niet we kunnen dit gesprek nog steeds voortzetten🙂

Reputatie 6
Badge +10

Heeft u al 'n keer geprobeerd om de next terug te zetten naar fabriek instellingen?

Reputatie 1
Badge

@Tom. Ja, klopt. Hopelijk komen anderen ook met antwoorden en denken Ze niet dat het probleem al opgelost is. 

Reputatie 6
Badge +10

Oké dus u heeft um al terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Heeft u toevallig ook n youtube app op uw televisie zelf?

Wellicht dat u next omgeruild moet worden maar daar zou ik zoiezo mee wachten want het ziggo systeem voor next activaties is vastgelopen.

Reputatie 1
Badge

Oké dus u heeft um al terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Heeft u toevallig ook n youtube app op uw televisie zelf?

Wellicht dat u next omgeruild moet worden maar daar zou ik zoiezo mee wachten want het ziggo systeem voor next activaties is vastgelopen.

 

Ja ook al geprobeerd. Heeft niet geholpen. Nee, ik heb geen smart tv en dus ook geen apps op de tv. 

Reputatie 6
Badge +10

Wel merkwaardig dat het met 'n andere next ook niet goed werkt..

 Dan kunnen we beter de hulp inschakelen van 'n moderator🙂

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Reputatie 1
Badge

Wel merkwaardig dat het met 'n andere next ook niet goed werkt..

 Misschien dat 'n moderator u kan helpen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.


Ik heb het niet met een andere next geprobeerd. Ik heb mijn huidige next box al naar de fabrieksinstellingen gezet. Dit heeft niet geholpen. 
 

Ja, ik heb mijn postcode en huisnummer al in mijn profiel staan. Dank je wel voor de informatie.

Reputatie 6
Badge +10

Graag gedaan🙂

Wellicht kan 'n moderator je next omruilen🙂

Als het echt slecht blijft werken zou je ook n google chromecast aan kunnen schaffen.

Dan kan je heel makkelijk youtube filmpjes van je telefoon of tablet naar je televisie streamen🙂

Reputatie 1
Badge

Graag gedaan🙂

Wellicht kan 'n moderator je next omruilen🙂

Als het echt slecht blijft werken zou me ook n google chromecast aan kunnen schaffen.

Dan kan je heel makkelijk youtube filmpjes van je telefoon of tablet naar je televisie streamen🙂


Wachten op een moderator dan maar. 
 

Ik wil niet een apart apparaatje hoeven aanschaffen als de next box ook gewoon YouTube zou (moeten) kunnen afspelen. 

Reputatie 6
Badge +10

Dat begrijp ik.

Waarom betalen als je het met je huidige apparatuur zou moeten kunnen?

Het was ook maar 'n voorstel als alternatief 🙂

Reputatie 1
Badge

Dat begrijp ik.

Waarom betalen als je het met je huidige apparatuur zou moeten kunnen?

Het was ook maar 'n voorstel als alternatief 🙂


Ja precies. 
 

Dank u wel voor het meedenken! 🙂

Reputatie 6
Badge +10

Graag gedaan!🙂

Reputatie 7

@Dolfijn Bedankt voor het openen van dit topic. Zelf heb ik ook de Next thuis en via een internetkabel aangesloten. Vervolgens heb ik YouTube een uur laten draaien met verschillende zoekopdrachten. Dit liep verder vlekkeloos. Hiermee sluiten we direct de firmware uit aangezien we beiden op dezelfde firmware draaien. Ervaar je ook andere internetproblemen? Wil je de internetverbinding eens opnieuw opzetten voor de Next? Probeer desnoods eens een andere LAN-poort. Ben erg benieuwd of je nog steeds verbindingsproblemen met de YouTube app ervaart.

Reputatie 1
Badge

@Dolfijn Bedankt voor het openen van dit topic. Zelf heb ik ook de Next thuis en via een internetkabel aangesloten. Vervolgens heb ik YouTube een uur laten draaien met verschillende zoekopdrachten. Dit liep verder vlekkeloos. Hiermee sluiten we direct de firmware uit aangezien we beiden op dezelfde firmware draaien. Ervaar je ook andere internetproblemen? Wil je de internetverbinding eens opnieuw opzetten voor de Next? Probeer desnoods eens een andere LAN-poort. Ben erg benieuwd of je nog steeds verbindingsproblemen met de YouTube app ervaart.


Netflix speelt gewoon goed af, alleen sinds een paar dagen duurt het even voordat de app opgestart is. Soms sluit het zichzelf af tijdens het opstarten en moet ik het opnieuw opstarten. Verder heb ik ook een kleine opname probleem. Ik kan specifieke opgenomen programma’s van het Hindi pakket niet afspelen. Ik krijg dan de foutcode CS2212 te zien. Ik weet niet of dit aan de internetverbinding ligt. 
 

Hoe zet ik de internetverbinding opnieuw op voor mijn next?

 

Bedankt voor de hulp! 

Reputatie 6
Badge +10

Ik denk dat @Sander Ziggo dit bedoeld: 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/modemverbinding-wijzigen#/

Ik zou gewoon even de next via wifi verbinden en dan weer terugzetten naar de bekabelde verbinding.

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat @Sander Ziggo dit bedoeld: 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/modemverbinding-wijzigen#/

Ik zou gewoon even de verbinding wijzigen en dan weer terugzetten naar hoe u het had.


Bedankt voor de informatie! 

Reputatie 7

Het is voor mij even koffiedik kijken of deze twee problemen met elkaar verband houden. Het zou heel erg goed kunnen. Open het menu (huisje) en ga naar Instellingen (helemaal rechts, tandwiel). Selecteer vervolgens “Netwerk”.  Check eerst even de “Diagnostiek”. Misschien ziet de box al een probleem. 

Haal vervolgens internetkabel er even uit en sluit deze in een andere poort van het modem aan. Het liefst zonder tussenkomst van routers en switches. Kies dan voor "Verander je aansluiting” en stel het opnieuw in.

Reputatie 7

Of wat @Tom. aangeeft ;) Hij was duidelijk eerder.

 

Reputatie 1
Badge

@Sander Ziggo en @Tom. Ik heb als eerst de diagnostiek bekeken. Alles was goed. De internetsnelheid was ook hoog. Ik heb de internetverbinding opnieuw ingesteld. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Hartelijk dank voor de hulp!

Reputatie 6
Badge +10

Hoe gaat het nu met je Ziggo next?🙂

Reputatie 1
Badge

Hoe gaat het nu met je Ziggo next?🙂


@Sander Ziggo en @Tom. 

De YouTube app loopt sinds een paar dagen weer vast. Had weinig tijd om het goed uit te testen, maar volgens mijn moeder loopt het vast tijdens het doorspoelen in filmpjes. Als je niet door een video heen spoelt, dan loopt het wel goed. Heeft dit dan misschien te maken met de reclames en het doorspoelen?

 

@Tom. Hartstikke aardig van u om te vragen hoe het gaat! 

Reputatie 6
Badge +10

Graag gedaan!🙂

 

Hoe lang heeft het doorspoelen gewerkt?

Op het moment dat het niet meer goed werkte had je toen ook op andere apparaten last van 'n minder goede internet verbinding of tv signaal?

Reputatie 1
Badge

Graag gedaan!🙂

 

Hoe lang heeft het doorspoelen gewerkt?

Op het moment dat het niet meer goed werkte had je toen ook op andere apparaten last van 'n minder goede internet verbinding of tv signaal?


Ik weet dat helaas niet.
 

Nee, op andere apparaten had ik op dat moment gewoon een goede internetverbinding en tv signaal. 

Reageer