robjhendriks

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

XS4All glasvezel icm mediabox next

Is er bezwaar om mijn glasvezel internet aansluiting te gebruiken met de mediabox next?
Heb glasvezel aangesloten op de netwerkaansluiting van de next box en alles werkt tot nu toe perfect inclusief opnemen en apps, enz.

Mvg.

Rolin
7 Reacties 7
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
robjhendriks wrote:
Is er bezwaar om mijn glasvezel internet aansluiting te gebruiken met de mediabox next?
Heb glasvezel aangesloten op de netwerkaansluiting van de next box en alles werkt tot nu toe perfect inclusief opnemen en apps, enz.

Mvg.

Rolin


Ik denk dat het moet kunnen ? werkt uitgesteld live kijken ook ?

Ik denk dat internet de next gewoon laat werken maar of in de toekomst ook zenders of events puur Ziggo gerelateerd het ook doen op een niet Ziggo internet abonnement dat durf ik niet te zeggen.

Maar jij hebt dan internet via Ziggo en een andere glasvezel provider . luxe hoor 😉
robjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hi Ronihd,

Tot nu toe werkt alles!
Twee intenet providers is niet direct Luxe, want ze hadden gezegd dat de next box alleen werkte wanneer je ook een internet abo bij Ziggo had :thinking:.

groetjes,

Rolin
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
robjhendriks Dat de Next box met een "vreemde" internetverbinding werkt was al bekend, dacht ik. Ik vraag me alleen af of de firmware updates dan wel op tijd en goed binnen komen. Heeft Ronald Ziggo daar een antwoord op?
robjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat de updates via de coax binnen kwamen.
Zeker weten doe ik dat niet helaas.

groetjes,

Rolin
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat de Next inderdaad een Ziggo verbinding nodig heeft om updates te installeren.

Updates komen inderdaad via coax binnen, maar de box moet ook met Ziggo communiceren en dat gaat via internet.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo allemaal,

Het klopt dat de box werkt met een andere internet verbinding. Je zou ook gewoon alle functies moeten kunnen gebruiken inclusief updates.
Het blijft wel dat de box alleen volledig getest is met een Ziggo Internet verbinding, een echte 100% garantie dat alles blijft werken kan ik daarom niet geven.

Er is één ding waarvan we wel (bijna zeker) weten dat het niet werkt, maar die actie is bijna nooit nodig, echter voor de volledigheid:
Een front panel reset, dan komt de box waarschijnlijk niet meer goed online als hij via een niet Ziggo Verbinding is aangesloten.

Gr,
robjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Iedereen bedankt voor antwoorden.
Next hangt inmiddels weer gewoon aan de Connect Box.
Ik was alleen zeer benieuwd of de box ook met andere providers zou werken.
Zo ver ik kan zien is dat inderdaad het geval, maar Ronald heeft natuurlijk volkomen gelijk dat dit niet 100% betrouwbaar is en met klachten hoef je natuurlijk helemaal niet aan te komen :sunglasses:.
Nogmaals bedankt iedereen.

Mvg,

Rolin

Uitgelicht topic