helenico

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werkt de update 22 oktober ook voor de startproblemen van de Next-box?

Veel mensen kregen geen of grijs of zwart beeld bij het opstarten. Is dit met de update van 22 oktober ook verholpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Zie ook mijn reactie in het topic: Next box geen/zwart beeld bij opstarten uit standby

Mark Ziggo wrote:
Er spelen verschillende HDCP problemen die allemaal stuk voor stuk onderzocht en opgelost moeten worden. Dat kan niet allemaal tegelijk, maar in elke update proberen we weer een paar van deze problemen te tackelen.

Het kan per geval dus verschillen of dit probleem wordt opgelost of niet bij een nieuwe update, afhankelijk van de gebruikte apparatuur en onderliggende oorzaak van het probleem.

Bekijk in context

9 Reacties 9
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bekijk het zodra 4.19 binnen is.

helenico
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, nog steeds blijft Ziggo in gebreke, We hebben nu al meerdere maanden een Next mediabox die niet goed functioneert. Ziggo zal waarschijnlijk om geduld vragen, tot de volgende update.

Dat gaat niet gebeuren!

Arthur58

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Helaas is het probleem met het starten in eco modus normaal en eco stand nog niet opgelost met de nieuwe firmware 419.

Start nog steeds met een zwart beeld op .

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Arthur58 

Wat voor merk TV gebruik je bij de Media Box Next?

Hoe staat de resolutie van je TV instelling en de resolutie van je Media Box.

Klopt dat Eco Modus opstart met zwart scherm of met het opstart scherm, is dit het geval ook bij jou.

Arthur58

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ha Dave ik heb een Samsung Qled 55 Q70 ik gebruik de instelling 1080p op de Next voor HD en de 4k instelling als dat nodig is.

Op de eco stand (normaal ) start hij met een zwart beeld op dat was vanochtend na de box gisterenavond op normaal gezet te hebben met de instelling snel starten geen probleem met de oudere firmware starten hij ook op met alleen een menu balk of zwart beeld als hij op eco of normaal stond.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Arthur58  Ga even naar instellingen op je TV en bij Algemeen kijk of je de HDMI UHD Color kan vinden, als je die hebt zet deze waarop de HDMI van de Next zich bevind uit en zet dan je Next op 4K instelling, zenders pakt hij dan automatisch naar 1080i of 4K.

 

Als je een HDMI Poort hebt met 4.4.2 en 4.4.4. ondersteuning steek dan de Next HDMI kabel in die poort en stap van boven. Als het goed gaat, zal hij nu niet meer zwart beeld opstarten.

Op Eco en Normaal krijg je wel de Welkomst schermen te zien, zet je hem op Hoog dan heb je snelstart zonder zwart scherm.

Arthur58

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik zal het nakijken welke poort het is uhd color staat standaard al uit zag ik kom er op terug bedankt alvast.

Arthur58

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dave ik heb de tv UHD Color gekontroleerd stond al uit next op 4k gezet .

En ingesteld op eco normaal daarna de next 45 min uit gezet daarna zwart beeld met menu van de next en geen geluid dit geluid loopt via een toslink naar een Onkyo reciever next is via HDMI met de tv aangesloten deze Samsung is voorzien van de nieuwste firmware na herstarten van de next werkt het weer zet hem wel weer op eco snelstarten ???? 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Zie ook mijn reactie in het topic: Next box geen/zwart beeld bij opstarten uit standby

Mark Ziggo wrote:
Er spelen verschillende HDCP problemen die allemaal stuk voor stuk onderzocht en opgelost moeten worden. Dat kan niet allemaal tegelijk, maar in elke update proberen we weer een paar van deze problemen te tackelen.

Het kan per geval dus verschillen of dit probleem wordt opgelost of niet bij een nieuwe update, afhankelijk van de gebruikte apparatuur en onderliggende oorzaak van het probleem.

Uitgelicht topic