1
Vraag
2
Reacties
Jacques54

Level 6
  • 105Posts
  • 10Oplossingen
  • 30Likes

Welke switch gebruiken voor de Mediabox Next?

Ik heb al wat gezocht op het forum maar niet een echt antwoord gevonden dus toch maar een topic aangemaakt.
Ik heb lang geleden een UTP kabel vanuit mijn Connectbox naar mijn PC getrokken en nu ik komende week de Mediabox Next krijg is mijn vraag of ik een switch kan gebruiken zodat één UTP kabel naar mijn PC gaat en een andere UTP kabel naar mijn Mediabox Next.
Ik dacht zelf aan deze switches:

https://www.paradigit.nl/tp-link-gigabit-ethernet-tl-sg105-5-poorts/80012143/product
OF
https://www.paradigit.nl/netgear-gs305-300pes/20942449/product

Voldoen beide switches om de PC en Mediabox Next te verbinden met de Connectbox?

Ook heb ik de vraag of ik problemen krijg met het internet op andere PC's doordat de Mediabox Next nu via een switch ook met het modem is verbonden?
Voorheen met de Mediabox XL werkte een switch niet omdat er dan iets met ip of dhcp adressen niet goed ging en andere PC's er dus last van hadden.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jacques54 wrote:
Ik heb al wat gezocht op het forum maar niet een echt antwoord gevonden dus toch maar een topic aangemaakt.
Ik heb lang geleden een UTP kabel vanuit mijn Connectbox naar mijn PC getrokken en nu ik komende week de Mediabox Next krijg is mijn vraag of ik een switch kan gebruiken zodat één UTP kabel naar mijn PC gaat en een andere UTP kabel naar mijn Mediabox Next.
Ik dacht zelf aan deze switches:

https://www.paradigit.nl/tp-link-gigabit-ethernet-tl-sg105-5-poorts/80012143/product
OF
https://www.paradigit.nl/netgear-gs305-300pes/20942449/product

Voldoen beide switches om de PC en Mediabox Next te verbinden met de Connectbox?

Ook heb ik de vraag of ik problemen krijg met het internet op andere PC's doordat de Mediabox Next nu via een switch ook met het modem is verbonden?
Voorheen met de Mediabox XL werkte een switch niet omdat er dan iets met ip of dhcp adressen niet goed ging en andere PC's er dus last van hadden.

Alvast bedankt voor de antwoorden.



Beide zijn goed !
En het probleem wat je benoemd met de voorheen XL box heb je zeker weten niet met de next en de andere computers hebben er ook geen probleem mee .

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Koop gewoon een goedkope (unmanaged) 1Gigabit switch, zonder allerlei functies. Kan er niks fout gaan.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jacques54 wrote:
Ik heb al wat gezocht op het forum maar niet een echt antwoord gevonden dus toch maar een topic aangemaakt.
Ik heb lang geleden een UTP kabel vanuit mijn Connectbox naar mijn PC getrokken en nu ik komende week de Mediabox Next krijg is mijn vraag of ik een switch kan gebruiken zodat één UTP kabel naar mijn PC gaat en een andere UTP kabel naar mijn Mediabox Next.
Ik dacht zelf aan deze switches:

https://www.paradigit.nl/tp-link-gigabit-ethernet-tl-sg105-5-poorts/80012143/product
OF
https://www.paradigit.nl/netgear-gs305-300pes/20942449/product

Voldoen beide switches om de PC en Mediabox Next te verbinden met de Connectbox?

Ook heb ik de vraag of ik problemen krijg met het internet op andere PC's doordat de Mediabox Next nu via een switch ook met het modem is verbonden?
Voorheen met de Mediabox XL werkte een switch niet omdat er dan iets met ip of dhcp adressen niet goed ging en andere PC's er dus last van hadden.

Alvast bedankt voor de antwoorden.



Beide zijn goed !
En het probleem wat je benoemd met de voorheen XL box heb je zeker weten niet met de next en de andere computers hebben er ook geen probleem mee .
Jacques54
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 10Oplossingen
  • 30Likes
Oke bedankt voor de antwoorden en nu de andere PC's die ook op de Connectbox zijn aangesloten via kabel of Wifi dus geen hinder gaan ondervinden van de switch dan ga ik 1 van de 2 switches bestellen.
Bedankt voor het meedenken en een switch is natuurlijk veel makkelijker ipv een extra kabel van 23 meter te leggen voor de Mediabox Next.
Jacques54
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 10Oplossingen
  • 30Likes
Ik heb de Mediabox Next nu 1,5 week en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.
Heb met de nieuwe Next ook de nieuwe TP Link switch de TL- SG105 aangesloten die ik met een nieuwe 5cat utp kabel heb verbonden met de Mediabox Next. Werkt perfect.
De installatie verliep vlotjes binnen 30 minuten en heb wel enkele dagen wat "gespeeld" met de beeld/kleurinstellingen op mijn Philips Full HD TV van bijna 8 jaar oud om een voor mij goed beeld te hebben.
Het beeld is uiteindelijk veel beter (scherper en betere kleuren) als met de Mediabox XL. Ook het even wegvallen van het beeld nadat de Mediabox enkele minuten in werking is, wat een euvel was bij Philips tv's icm de XL, is verleden tijd.
Ook het geluid is veel beter (Dolby Audio "aan" op de Next).
De andere voordelen zijn wel bekend bij iedereen zoals oa de snelheid, spraakgestuurde AB en gebruiksgemak van de TV gids.
Een tevreden Mediabox Next gebruiker. :thumbsup:

Ik heb nog wel 2 vraagjes:

Bij diagnostiek op de Next staat er bij signaalkracht "goed" en ik heb ergens op het forum bij het Next gedeelte gelezen dat dat uitstekend zou moeten zijn is dat ook zo of is goed ook voldoende?
Verder geeft de Next bij internetsnelheid "hoog" aan en bij live TV in HD, kijk alles in HD en kijk alles in Ultra HD staan 3 groene vinkjes. Ik neem aan dat dat oké is.

Ik heb op de Next bij verbruik in standby "hoog" (start snel op) geselecteerd. Heeft dit ook nog andere voordelen dan alleen het sneller opstarten van de Next?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Jacques54 De Next gaat niet verder dan Goed.
Internetsnelheid Hoog is de maximale score.

Er lijkt er nog een bugje te zijn in een lagere standby stand wat resulteerd in zwart beeld bij het opstarten op diverse TV's.
Maar hoe dit precies zit op dit moment, weet ik niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic