JOHANNA6

Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

wegvallen teletekstpagina's

Ik had de volgende vraag klaarliggen, toen de community doorzocht en topics gelezen waar uit bleek dat daar niets aan gedaan werd. Toch wil ik in ieder geval dit dan maar even als klacht doneren, want teletekst is iets wat op de tv hoort, je kunt ernaar kijken tijdens je ontbijt, je oefeningen etc. Ik kan het op mijn laptop ofzo bekijken, maar daar moet je al zoveel/vaak op kijken, helemaal zat van zo langzaam aan. Ja toch (ik ben 62). Ook tijdens het TVkijken even naar de programmainhouden kijken (221, 225, 228,  229, 232,...) moet kunnen zonder een extra apparaat….

Dit is mijn klacht:

Ik heb tegenwoordig digitale tv met een Mediabox Next. Tot afgelopen juli (2019) keek ik eerst analoge tv van Ziggo, daarna digitaal via de kabel zonder box ertussen. Waarbij ik altijd Teletekst had dat naar de volgende beschikbare pagina sprong, bij de NOS bijvb. van 109 naar 125 als daar niks tussen zat. Nu moet ik handmatig verder klikken of 121 intoetsen, dan 125, etc. Bovendien kon ik in bijvb. p.705 of 425 de subpagina's zelf aanklikken met rechts-links, nu moet ik wachten tot het verder gaat en vooral ook die pagina's op tijd uitlezen. En veelal als ik een pagina intoets die iets verderaf ligt gaat de teller eerst een hele ronde doorlopen. Ook zijn de kleurtoetsen niet beschikbaar. Dit alles net als lang geleden toen ik nog een hele dikke tv had, niet zo'n platte. Vreemd, want zo'n mediabox is toch het modernste, maar ik moet hier maar mee leven ? WAT IK ECHT EEN PROBLEEM VIND:  Aan de lopende band verdwijnt tijdens het lezen de bovenste helft van de tekstpagina een tijdje, of zelfs de hélé paginatekst, ofwel hij begint al (half-)leeg. Alleen ë-letters zijn te zien (raar!). Dit doet zich voor bij NPO 1,2 en 3. NIET bij de ARD, waar ik ook de teletekst volg.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas is de Teletekst nog nooit vloeiend en goed geweest op de Mediabox XL / Horizon box / Next.

Op de Next mis je de ook de cijfers en gekleurde knoppen en een doorkiesknop om sub pagina's van Teletekst pagina door te lopen.

Het enige wat je kunt doen is hopen dat er een nog oplossing voor gezocht wordt door Ziggo.

Als je verder geen problemen hebt met replay en opnames of blokjes met live kijken is je signaal verder in orde.
Mocht je daar wel problemen mee hebben, kan er nog verder gekeken worden naar een mogelijke oorzaak.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Goedemorgen @JOHANNA6  welkom op de Ziggo Community, een klant helpt klant forum, waar ik je al klant zijnde probeer op weg te helpen voordat er een moderator aan te pas komt, om meer informatie te verzamelen.

Probleem met Teletekst is nooit leuk en moet werken, daar ben ik het volledig met je eens, maar halve pagina’s of slecht te lezen pagina’s hoeft niet perse aan Teletekst te liggen, dit kan ook aan de verbinding van de Media Box Next liggen of de Abonne Overname Punt (AOP) waar Ziggo het huis binnenkomt.

Mijn vraag als eerste, hoe is je Next verbonden, met Wifi of met een UTP Kabel naar het Modem of Switch/Router.


Vraag 2: Hoe ziet de AOP eruit, het signaal waar Ziggo het huis binnenkomt, Meterkast of Woning, kan je daar een Foto van maken en deze hier plaatsen.

 

Vraag 3: Wat voor Modem gebruik je een witte Connect Box of een andere variant van Ziggo.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik heb deze al eerder voorbij zien komen, dacht dat het probleem in samenwerking met NPO werd onderzocht.

 

Ik gebruik ook de NOS Teletekst-app op mijn mobiel, goede vervanger 

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Dag Dave,

mijn mediabox heb ik met de bijgeleverde kabel aan het modem aangesloten, een Connectbox.

De AOP zit op de muur. Zie fotoos.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@JOHANNA6  dank je wel voor de foto’s

Je modem staat op zich wel netjes en dat is eerste blik goed, hoog maar de inhoud weten we nog niet.

 

Maak me meer zorgen over foto 1 de aansluiting en de kabels, die zijn niet helemaal 100% maar kan dat niet met zekerheid zeggen, daarvoor zal ik mede gebruiker @Be rt  tag geven, die heeft weet meer van AOP’s en kan precies vertellen,

want ene topic kan het zijn dat witte kapje van de plug af moet omdat de Plug niet diep genoeg zit, maar kan ook weer dat de stekkers. Dat laat ik even aan zijn advies over.

 

En kan ook nog zijn dat er maar 1 haartje van de buitenmantel op de binnendraad zit, dan heb je ook storing (uit ervaring bij mijn eigen vader)

Dit is echt een topic waarin alles kan, de verwarmingsbuizen kunnen ook nog een optie zijn dat de AOP te dicht er bij zit als dit de enige aansluiting is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas is de Teletekst nog nooit vloeiend en goed geweest op de Mediabox XL / Horizon box / Next.

Op de Next mis je de ook de cijfers en gekleurde knoppen en een doorkiesknop om sub pagina's van Teletekst pagina door te lopen.

Het enige wat je kunt doen is hopen dat er een nog oplossing voor gezocht wordt door Ziggo.

Als je verder geen problemen hebt met replay en opnames of blokjes met live kijken is je signaal verder in orde.
Mocht je daar wel problemen mee hebben, kan er nog verder gekeken worden naar een mogelijke oorzaak.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Dank, Bert

Ik zal me maar schikken , gelukkig is de ARDtekst, die ik ook volg, wel met altijd volledige pagina's, het kan dus wel (zeg ik richting NPO ?!).

het signaal lijkt me verder wel in orde, alle probleempjes die ik tegenkom zie ik ook in topics van andere mensen, lijkt me eerder aan de Nextbox te liggen: het nieuwste van het nieuwste maar niet 100% deugdelijk.

Binnenkort plaats ik nog een ander probleem, waarvan het antwoord van Ziggo me niet helemaal overtuigt.

Groet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JOHANNA6 Plaats zeker al je problemen hier die je tegenkomt, hoe meer mensen hun ervaringen hier plaatsen hoe duidelijker het wordt wat er ervaren wordt.

Alles wordt gelezen en op de juiste afdelingen gelegd, er zijn al veel problemen opgelost doordat de ervaringen hier zijn neergelegd en opgepakt door Ziggo of met adviezen van andere klanten op dit klant helpt klant forum.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Dit speelt al op iedere Horizon/Next box. Zal ook niet opgelost worden. Zit waarschijnlijk in het ontwerp van de chip. Die heeft geen buffering van pagina's en bij de Next zijn ook de sub pagina's niet te selecteren.

Lijkt zo gemaakt te zijn. De volgende Horizon/Next box zal wel helemaal geen teletext hebben. Volgens Ziggo is Teletext uit en over en wordt er niets meer aan ontwikkeld. Jammer maar helaas.

Bloemendal

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

#volgen #zelfdeprobleem #wachtopoplossingvanziggo #next

Aan de lopende band verdwijnt tijdens het lezen de bovenste helft van de tekstpagina een tijdje, of zelfs de hélé paginatekst, ofwel hij begint al (half-)leeg. Alleen ë-letters zijn te zien (raar!). Dit doet zich voor bij NPO 1,2 en 3. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“#volgen #zelfdeprobleem #wachtopoplossingvanziggo #next”

#kunjenoglangwachten

Voor de Mediabox XL is ook nooit een oplossing gekomen.

Uitgelicht topic