1
Vraag
2
Reageer en help mee
ZiMarc

Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

weergavetijd niet instelbaar vd zenderinfo & onlogische jogshuttle Next

Sinds kort de Next in gebruik. Leuk device maar er zijn 2 zaken waar ik me behoorlijk aan stoor en die middels een software update kunnen worden verbeterd.

1 - De weergavetijd van de programmainfo onderin is belachelijk lang en nu moet ik dus iedere keer bij het zappen handmatig het de programmainfo weer weg klikken middels de return.
Bij m'n humax 5200c kun je dit gewoon zelf instellen tussen 1 en 9 seconden en zelfs uit zetten. Héél graag een tijdsinstelling hiervoor toevoegen in het configuratie menu.

2 - De logica van de afstandsbediening gaat mank op zender up & down functionaliteit.
De losse zendertoetsen voor up en down zijn geheel normaal en zoals te doen gebruikelijk bij afstandsbedieningen. Dus de bovenste is channel up en de onderste is voor channel down. In de jogshuttle is dit plots precies omgekeerd!
Dus jogshuttle up is channel down en jogshuttle down is channel up. Graag deze compleet onlogische en niet intiutieve respons omdraaien in een toekomstige softwareupdate!

Het verbaast me eerlijk gezegd best wel dat dit soort praktische zaken niet eerder al naar voren zijn gekomen tijdens de uitgebreide periode van betatesten, maar allicht is men toen wat meer bezig geweest met de stabiliteit van de firmware.

Wat overigens ook niet logisch is aan de ab is dat de return linksonder zit ipv rechtonder. Denk dat dat een chinees ontwerpdingetje is. Alle ab's bij mij zit dit rechtsonder, net als op de toch wel vrij veel verkochte samsung telefoons...Is dus nogal wennen. Er is door Arris ook meer gelet op het design dan dat je vingers nou fatsoenlijke markeringspunten kunnen voelen, zodat je tenminste meteen weet waar je bent op de ab en niet steeds naar de ab hoeft te kijken...Misschien dat Ziggo in de toekomst nog zelf met een ab komt voor de Next die prettiger in de hand ligt, maar da's natuurlijk maar afwachten.

Ik hoop in ieder geval van harte dat de eerste 2 punten kunnen worden meegenomen in een toekomstige update.
Vriendelijke groet, Marc
14 Reacties 14
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
ZiggoMarc wrote:
Sinds kort de Next in gebruik. Leuk device maar er zijn 2 zaken waar ik me behoorlijk aan stoor en die middels een software update kunnen worden verbeterd.

2 - De logica van de afstandsbediening gaat mank op zender up & down functionaliteit.
De losse zendertoetsen voor up en down zijn geheel normaal en zoals te doen gebruikelijk bij afstandsbedieningen. Dus de bovenste is channel up en de onderste is voor channel down. In de jogshuttle is dit plots precies omgekeerd!
Dus jogshuttle up is channel down en jogshuttle down is channel up. Graag deze compleet onlogische en niet intiutieve respons omdraaien in een toekomstige softwareupdate!

Het verbaast me eerlijk gezegd best wel dat dit soort praktische zaken niet eerder al naar voren zijn gekomen tijdens de uitgebreide periode van betatesten, maar allicht is men toen wat meer bezig geweest met de stabiliteit van de firmware.

Hé, weer een medestander, welkom. https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/channel-up-down-veranderen-41706
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
ZiggoMarc wrote:


Wat overigens ook niet logisch is aan de ab is dat de return linksonder zit ipv rechtonder. Denk dat dat een chinees ontwerpdingetje is. Alle ab's bij mij zit dit rechtsonder, net als op de toch wel vrij veel verkochte samsung telefoons...Is dus nogal wennen.



Huh ik heb geen Samsung maar bij Android zit de returnknop altijd linksonder hoor.
ZiMarc
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Conforto Klopt, maar bij Samsung is dat dus rechts...maar waar het om ging is dat op nagenoeg iedere normale ab de back of return rechtsonder zit incl. bv die van de humax ontvangers.
ZiMarc
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
MaxH Dank je. Had niet gezien dat er een paar dagen geleden een topic over was gestart. Toen ik er een paar weken geleden naar zocht was er nog niets over te vinden. Hopelijk haalt het wat uit, scheelt weer wat gekraak in onze hersenpannen. Alhoewel ik die veels te lange menuweergave nog een stuk irritanter vind...
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Bij de Horizon box hebben we (software test groep) verwoed geprobeerd om de lange tijd dat de info balk inbeeld blijft van 5 naar 3 sec te krijgen. Dat is altjd genegeerd omdat die lange tijd nodig was om alle info te verzamelen. Bij de Next zou dat allemaal veel sneller kunnen en is die reden vervallen denk ik.

Toch begin ik er niet weer over. Misschien heb jij meer kans.
Doe je best.

De toetsenverwisseling is wel iets dat aangepast kan worden. Is inderdaad storend.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Sterker nog, 2 maanden geleden al in een topic over bugs overzicht. Ik ben bang dat dit niet aangepast wordt. Dan krijgt Ziggo de rest van Nederland weer over zich heen. We zullen er mee moeten leven. Die menu-in-beeld-tijd heb ik ook al opgemerkt. Bij de Horizon/XL een hoop geklaag daar over. Nu de kans laten lopen om dit aan te passen, helaas. Ziggo's wegen zijn ondoorgrondelijk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ZiggoMarc
Je moet de producenten van AB's gaan overtuigen waar de knoppen op een AB horen te zitten volgens jou. Wish you luck.
Instellen van voorloop- en uitlooptijden van een Opname op de Next kun je vergeten.
Zie de vele Top[cs over dit en whatever over de Next op de Community.
FF zoeken.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Ik voorzie wel een forum naam aanpassing voor ZiggoMarc
Volgensmij mag je geen Ziigo in je naam hebben tenzij je moderator bent.

hanh het gaat niet om de opname voor en na tijden. De tijdsduur dat de info balk op je scherm staat is nu niet instelbaar vroeger wel maar niet korter dan 5 dec bij de HBXL.

Alle mogelijke instellingen lijken verdwenen te zijn. Eerst zien terug te krijgen en dan de tijdsduur verkorten. Lijkt me nu al een verloren zaak.:disappointed:
ZiMarc
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
MaxH Waarom zou ziggo de rest van nl over zich heen krijgen als ze de jogshuttle up-down functie normaal zetten? Spijtig om te horen dat er indertijd met de horizon al te weinig met de kritiek van het te lange menu-in-beeld werd gedaan, zoveel info staat er eigenlijk helemaal niet in. Zelf trouwens meermaals het gratis aanbod van horizon boxen beleefd geweigerd omdat ik er alleen maar ellende over las.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
bloemen64
het gaat niet om de opname voor en na tijden. De tijdsduur dat de info balk op je scherm staat is nu niet instelbaar vroeger wel maar niet korter dan 5 dec bij de HBXL.

Ik denk dat jij dit probleem van TS beter begrijpt dan ik.
Daar moet ik me niet bemoeien. Sorry aan allen.
Mijn commentaar op de gewense plek van een bepaalde Button op een Remote, handhaaf ik.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
hanh wrote:
Ik denk dat jij dit probleem van TS beter begrijpt dan ik.
Daar moet ik me niet bemoeien. Sorry aan allen.
Mijn commentaar op de gewense plek van een bepaalde Button op een Remote, handhaaf ik.

hanh Voor zover ik weet heb jij geen MBXL gehad. Dan heb je je waarschijnlijk ook niet aan die lange tijd geërgerd. Zeker als er ondertitels waren.
De balk is nu minder blokkerend. En tijdens het zappen heb je er geen last van. Je kunt netjes zien wat er op de zender is waarover je heen zapt. Alleen als je stopt moet je wachten.
Ik weet het niet zeker maar ik verwacht dat het infoscherm weggaat als je op het tv icon knopje rechtsboven klikt. Tegenover de tv gids. Dus niet via de return knop. Misschien helpt dat al genoeg.
ZiMarc
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
hanh Inderdaad ook heel irritant met ondertitels. Het tv icoontje rechtsboven doet hetzelfde als de return. Alleen als je tussen 2 zenders heen en weer schakelt via tv dan gaat het eenmalig wel sneller weg als je dubbeldrukt. Hoe je ook zapt, je moet daarna altijd op return of tv drukken om snel van die overbodige info af te komen...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ach,...Even op de return toets drukken,,, en infobalk verdwijnt direct.. idem de mbxl.. Ik persoonlijk vind het dus geen probleem dat er geen instel tijd mogelijkheden zijn qua info balk.. Ja je moet even een toetsje indrukken...Maar dat is een persoonlijke keuze / of iets ...Of je dit geen oplossing vind, of wel..Ik vind pers. de return toets indrukken ok..
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
ZiggoMarc wrote:
MaxH Waarom zou ziggo de rest van nl over zich heen krijgen als ze de jogshuttle up-down functie normaal zetten?

Was een beetje cynisch bedoeld. Omdat net iedereen gewend is aan de huidige werking.
Ik overigens nog steeds niet, maar dat kan ook aan mij liggen :thinking:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic