1
Vraag
2
Reacties
Bertox

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Wat ik mij afvraag , waarom is verbinden met coax nodig naast de netwerkkabel

Met veel pelzier gebruik ik de Mediabox next. Deze heb ik aangesloten via een netwerkkabel aan de connectbox en er gaat een coax kabel in.

Ik denk nu he dat is raar dat er ook een coax kabel nodig is, immer met via internetkabel moet ook alles beschikbaar zijn (bewaarde opnamen, live tv, radio, replay etc).

DIt vergelijk ik ook met de ziggo GO app op tablet bijvoorbeeld. Daar kan dit ook allemaal bekeken worden via internet.

Is het misschien een goede volgende stap om het zo te implementeren dat er geen coax kabel meer nodig is en dat de internet netwerkkabel voeldoende is?

Volgensmij wel een goede next step voor de next 😉
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De nextbox gebruikt voor lineaire tv nog steeds een kabeltuner.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De nextbox gebruikt voor lineaire tv nog steeds een kabeltuner.
Bertox
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Ja het is mooie innovatie voor de next2 om die te vervangen voor een TCP/IP netwerkkabel interface van een ouderwetse tuner. Lijkt me een mooie innovatie.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Bertox en evt Jan F. Om precies te zijn , is de box hybride. Zowel via dvb-c en ipv. Op dit moment bv de 4k zender Love Nature die bij een geschikte 4k tv En dit zo ingesteld op de box: via ipv gaat. Heeft men bv een full HD tv geeft deze het door via dvb-c.. Dus Het is eigenlijk al zo. ..Wat jij wenst..Bertox Op dit moment/ vooralsnog kiest men dus nog voor full hd en etc voor dvb-c
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zonder Coax zou van On-demand Live streams via Internet gebruik moeten worden gemaakt voor traditioneel Live-TV kijken. Die zijn er. Ziggo Go maakt er gebruik van.

Er is te merken dat de stabiliteit daarvan soms te wensen overlaat.
Dat is vermoedelijk de reden dat er op de Next nog Coax wordt gebruikt om de altijd stabiele Broadcast streams van de zenders nog van de kabel af te kunnen plukken.
Liberty Global/Ziggo is een kabelboer op weg naar alleen nog maar IP-TV.
Het zal nog wel ff duren alvorens dit doel bereikt kan worden.
De Broadcast streams gaan hoe dan ook uiteindelijk van de kabel af. Vooral ook omdat er steeds minder behoefte aan is. Er wordt meer en meer uitgesteld gekeken. Broadcasting is inefficient kabelgebruik, als het aantal afnemers ervan daalt en het door On-demand Live streams kan worden vervangen. Die Broadcast streams gaan weg, net als recent met analoge TV is gedaan.

Je kunt met de Next overigens wel bijna Live kijken met Internet streams.
Door mbv Replay of geplande Opname een uitzending te gaan bekijken, vlak na de Live start van het programma.
Met enige goede wil kun je de Next dus voor alles gebruiken zonder een coax-aansluiting. Of zonder coax echt handig is, is een tweede.
Bertox
Topicstarter
Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Dank voor je toevoeging hanh leuk en helder verhaal. Ja dat denk ik dus ook dat met 2 jaar ofzo de broadcast streams via coax weggaan. Deze mediabox is al enigszins een stap voorwaarts maar de innovatie gaat verder naar full IP.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik keek laatst via replay naar het wk voetbal, het NL team speelde en op een ander net was ook een populaire live uitzending, ik weet zo niet meer welke.
Ik zag 2x rechtsboven heel kort de melding 'wait' en aangezien ik een uitstekende snelle verbinding heb vermoed ik toch een capaciteitsprobleem.
Vanavond moeten de vrouwen weer spelen, zal weer eens een testje doen maar misschien was het wel een hiccup.
Ik ben het wel met hanh eens de stabiliteit soms te wensen overlaat.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja dat denk ik dus ook dat met 2 jaar ofzo de broadcast streams via coax weggaan

Het heeft lang geduurd alvorens ruimtevreter Analoog van de kabel kon.
Het moet ook verantwoord zijn dit tov je klanten te kunnen maken.
Idem geldt voor de Broadcast Streams. Niet iedereen heeft een Next waarmee je breed aan IP-TV kunt doen. Daar kun je later nog wel Live Streams aan toevoegen voor de traditionele zenders. Dat is het probleem niet.
Er zijn echter nog zat klanten die alleen CI+ Module of een andere Mediabox gebruiken. Of gewoon dit nog gebruiken naast de Next.
Nee, over 2 jaar kunnen de Zenders nog niet van kabel af. Ik schat over zo'n jaartje of 10.
Dit is compleet nattevingerwerk. Het is natuurlijk niet te ovezien wat er de komende 10 jaar gaat gebeuren. Misschien gaat Liberty Global wel failliet. Teveel geinvesteeerd in IP-TV en massale overloop van klanten naar bv KPN in NL. Omdat het maar niet echt perfekt wil gaan werken dat IP-TV......
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic