Beantwoord

Wanneer komt een programma in ‘Verder kijken’?

• 27 juli 2019
  • 4 reacties
  • 1044 keer bekeken

Reputatie 2
Vanmiddag bekeek ik via Replay een programma. Toen ik genoeg gezien had, stopte ik ermee. Vanavond zag ik ‘m toevallig in de lijst ‘Verder kijken’ staan. Na wat gezoek, kwam ik erachter dat ik dat programma niet uit die lijst kan verwijderen via de Next... Ik moet dat doen via de app. Are you kidding me...?! Hopelijk komt deze optie er snel...! Ben stomverbaasd dat dat al niet geregeld is.

Enfin, vanavond keek ik een ande programma via Replay en na een korte tijd dacht ik: dat bekijk ik later verder. Dus ik later naar de ‘Verder kijken’ lijst... staat het er helemaal niet in...?!

Dus ik via de gids terug naar het programma (op NPO 3) en ik Replay ‘m opnieuw. Op de Horizon kreeg ik dan altijd de optie om verder te kijken waar ik gebleven was. Maar oo de Next begint het weer van voren af aan...?!

Dus ik spoel het programma even door en stop opnieuw. En wederom staat het programma NIET in de ‘Verder kijken’ lijst. En wederom begint het weer van voren af aan als ik de Replay optie weer gebruik.

Moet ik soms iets doen om dat programma hoe dan ook VERDER te kijken?! Wanneer komt een programma nou precies in de Replay lijst? Moet je misschien minstens een bepaald aantal minuten kijken?
icon

Best beantwoord door Marianne Ziggo 31 juli 2019, 15:17

Hi J van E, jij bent flink aan het puzzelen geweest met de instellingen!

De optie 'Verder kijken' is bedoeld wanneer je daadwerkelijk een programma kijkt en dit later terug wilt kijken. Wanneer je een programma aanzet en dit nog niet écht aan het kijken bent, is het niet wenselijk dat deze meteen in Verder kijken kom te staan. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je graag programma's opslaat om later terug te kijken (nadat je al een paar minuten hebt bekeken). Na 5 minuten komt het programma in 'Verder kijken' te staan. Je kan het programma ook doorspoelen tot 5 minuten, zodat ze in 'Verder kijken' komen te taan.

Programma's die je kan doorspoelen kan je ook direct in je 'Kijklijst' zetten, zodat je ze snel terug vindt.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 2
PS Hoe zit het trouwens met opnames en profielen...? Het lijkt erop dat geplande opnames te zien zijn in alle profielen. Wordt er per profiel bijgehouden wie een opname bekijkt en hoever je bent...? Ik moet nog even wennen aan hoe profielen en verder kijken samenwerkt... Ik had op tv wat gekeken via Replay en ben later oo mijn iPad gaan kijken. Uiteindelijk gooide ik op mijn iPad het programma uit de Verder kijken lijst maar vervolgens zag ik ‘m nog gewoon op de Next zelf staan... Na een tijdje rommelen, zag ik dat dit in een ander profiel stond... Ik moest dus dat programma op twee plekken weggooien. Moet je dus wel in de gaten houden.
Reputatie 2
Oké, ik ben er ondertussen achter hoe het zit met Verder kijken en profielen maar ik zou toch nog wel graag willen weten WANNEER iets in de lijst Verder kijken komt.

Met de Horizon box kon ik naar een opname gaan of iets via Replay starten en METEEN was er de optie om later verder te kijken vanaf het punt waar je gebleven was. Heel handig als je bijvoorbeeld iets alvast klaar wilde zetten op een bepaald punt.

Maar met de Next lijkt het erop dat iets pas verder bekeken kan worden (hetzij via Verder kijken, hetzij via Replay) als je er een paar minuten naar gekeken hebt...? Weet iemand HOEVEEL minuten precies?

En is Ziggo nog van plan dit aan te passen zodat iets DIRECT beschikbaar wordt in de lijst Verder kijken? Want ik vind dit een toch wat lastig systeem. Het gebeurt regelmatig dat ik even iets bekijk (opnames of via Replay) en dan later pas 'echt' wil gaan kijken en nu begint alles steeds weer van voren af aan... Beetje irritant om dat geforceerd een paar minuten (?) te móéten kijken voordat je zeker weet dat je de volgende keer kan verder kijken.

Is dit een bug of een bewuste keuze om het zo te doen? Als het een bewuste keuze is (omdat je bijvoorbeeld niet alles wat je via Replay aanklikt meteen in de Verder kijken lijst wilt hebben) maak dat dan optioneel. Of verander de tijd waarop iets verder gekeken kan worden naar iets van 15 seconden of zo. Niet minuten.
Hi J van E, jij bent flink aan het puzzelen geweest met de instellingen!

De optie 'Verder kijken' is bedoeld wanneer je daadwerkelijk een programma kijkt en dit later terug wilt kijken. Wanneer je een programma aanzet en dit nog niet écht aan het kijken bent, is het niet wenselijk dat deze meteen in Verder kijken kom te staan. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je graag programma's opslaat om later terug te kijken (nadat je al een paar minuten hebt bekeken). Na 5 minuten komt het programma in 'Verder kijken' te staan. Je kan het programma ook doorspoelen tot 5 minuten, zodat ze in 'Verder kijken' komen te taan.

Programma's die je kan doorspoelen kan je ook direct in je 'Kijklijst' zetten, zodat je ze snel terug vindt.
Reputatie 2
Dank voor de informatie! Het gaat dus om het 5 minuten punt! Goed om te weten! Ik weet niet of ik daar ooit zelf achter gekomen was. 😉