MediaBoxUnknown

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wanneer kan ik nu eindelijk een 2de Mediabox Next bestellen?

In Augustus heb ik mijn Mediabox Next besteld, eindelijk een apparaat waar je wat mee kant. Ben er erg blij mee. Had echter niet overgegaan als ik had geweten dat ik zo lang op de tweede moet wachten.

Toe ik mijn Mediabox bestelde is mij verteld dat ik eerst moest wachten totdat ik de box in huis had en deze moest installeren. Vervolgens kan ik dan de tweede bestellen, dit heb ik ook geprobeerd te doen, echter was dus letterlijk 1 dag te laat met bestellen omdat Ziggo een leveringsprobleem zou hebben.

Als alternatief is mijn een CI+ Module aangeboden, deze geeft mij een paar extra zenders, maar verder absoluut niets vergelijkbaars met de Next., Toch betaal ik hier 2 euro extra voor per maand maar omdat de Next snel weer geleverd zou worden heb ik dit voor lief genomen. Wacht nu al 4 maanden op de Box, ik kan niet reserveren, ik krijg geen duidelijke feedback, ik word door Ziggo gigantisch aan het lijntje gehouden. 

Ik voel me vooral belazerd, omdat ik een Box heb besteld met als reden dat er een tweede bij zou kunnen,  Ik heb precies gedaan wat er is geadviseerd en dat is eerst de eerste bestellen, dan de tweede, echter de tweede kon ik opeens niet meer bestellen!!

Vervolgens word ik afgescheept met een CI+ module waar ik niets aan heb (het zou maar voor eventjes zijn).

Inmiddels zie ik dat de Mediabox Next nog wel leverbaar is als je er 1 besteld, als 4 maanden lang?!?!

Zijn er mee mensen die degelijke ervaringen hebben. Ik heb nog geen oplossing of excuus morgen ontvangen van Ziggo, ondanks mijn telefoontjes. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@MediaBoxUnknown,

Dat is helemaal balen! Extra zuur natuurlijk omdat er maar één dag naast zat 😞 Momenteel kunnen we nog niet de Extra Mediabox Next leveren.

Om het succes van de Mediabox Next in goede banen te blijven leiden hebben we ervoor gekozen om voorlopig te stoppen met het leveren van de Mediabox Next voor de tweede tv, de Extra Mediabox Next.

 

Bekijk in context

120 Reacties 120
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@MediaBoxUnknown,

Dat is helemaal balen! Extra zuur natuurlijk omdat er maar één dag naast zat 😞 Momenteel kunnen we nog niet de Extra Mediabox Next leveren.

Om het succes van de Mediabox Next in goede banen te blijven leiden hebben we ervoor gekozen om voorlopig te stoppen met het leveren van de Mediabox Next voor de tweede tv, de Extra Mediabox Next.

 

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Sander Ziggo  behalve een excuus aan de topic starter en een bevestiging dat de extra Next nog niet geleverd kan worden lees ik verder geen info.
 

Ook ik zou een 2e Next willen bestellen! En zou wel willen weten wanneer dit zou kunnen?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
PetertjeBol wrote:

@Sander Ziggo  behalve een excuus aan de topic starter en een bevestiging dat de extra Next nog niet geleverd kan worden lees ik verder geen info.
 

Ook ik zou een 2e Next willen bestellen! En zou wel willen weten wanneer dit zou kunnen?

 

Mogelijk dat men op het niveau van de klantenservice en de moderatoren niet meer informatie hebben dan nu word verteld , de uitleg van @Sander Ziggo hoe beperkt ook is duidelijk genoeg voor nu kan het dus niet.

En als het gewoon nog niet bekend is dan kan er geen antwoord gegeven worden. 

MediaBoxUnknown
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice. Die houden me aan het lijntje. In het begin kreeg ik te horen dat het niet lang zal duren, later hoorde ik dat dat ze dat niet hadden mogen vertellen. Behalve een excuus die ik nu krijg, zie geen oplossing, ik betaal nu wel extra voor de CI+ module en dat terwijl ik daar totaal geen voordeel aan heb. Ik heb gelezen dat andere ook een tweede mediabox hadden als oplossing, waarom krijg ik deze niet?

Vind dit erg slecht van Ziggo, het ging zo goed met Ziggo heb in het verleden veel problemen met UPC gehad, de klant stond nu weer eindelijk centraal.

Nu moet je betalen voor een slechte aansluiting die nota bene is aangelegd door UPC/Ziggo zelf en komen ze beloftes niet meer na. 

Hoe kun je als je je klanten op deze manier behandeld succes van de Mediabox Next garanderen als je klanten misleid en/of verkeerd informeert?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
MediaBoxUnknown wrote:

Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice. Die houden me aan het lijntje. In het begin kreeg ik te horen dat het niet lang zal duren, later hoorde ik dat dat ze dat niet hadden mogen vertellen. Behalve een excuus die ik nu krijg, zie geen oplossing, ik betaal nu wel extra voor de CI+ module en dat terwijl ik daar totaal geen voordeel aan heb. Ik heb gelezen dat andere ook een tweede mediabox hadden als oplossing, waarom krijg ik deze niet?

Vind dit erg slecht van Ziggo, het ging zo goed met Ziggo heb in het verleden veel problemen met UPC gehad, de klant stond nu weer eindelijk centraal.

Nu moet je betalen voor een slechte aansluiting die nota bene is aangelegd door UPC/Ziggo zelf en komen ze beloftes niet meer na. 

Hoe kun je als je je klanten op deze manier behandeld succes van de Mediabox Next garanderen als je klanten misleid en/of verkeerd informeert?

 

Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt door je teleurstelling dat je voor nu geen 2e next kan krijgen.

Met de ci+ module moet je net zo veel zenders kunnen ontvangen als op de next ,de module en smartcard zitten in het zelfde abonnement dus dezelfde zenders.

Alleen het ondemand verhaal zal anders kunnen zijn , woon je in een voormalig Ziggo gebied ? 

 

Als je zender mist volg deze procedure https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus   en  https://www.ziggo.nl/installeren/televisie/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/

 

En ik mis even wat je bedoeld met dat je moet betalen voor een slechte aansluiting ? die door Ziggo/Upc is aangelegd.

 

MediaBoxUnknown
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik haal er een voorval uit het verleden bij omdat ik nu voor deze zoveelste keer een aanvaring/teleurstelling heb met Ziggo.

Het aansluitpunt in de meterkast was niet goed aangelegd door de UPC monteur destijds. Ziggo heeft met toen een rekening gestuurd voor de aanpassing daarvoor. Dit staat even los van de CI+ module, maar heb dit voorbeeld er wel bijgehaald omdat bij Ziggo de klant steeds minder centraal staat.

Kan ook meer voorbeelden noemen, maar laten we het gewoon even bij de extra mediabox houden. 

 

Waarom wil ik een extra Mediabox? Dat is niet omdat ik dezelfde zenders wil hebben, maar ik wil mijn opgenomen programma’s kunnen afspelen op de slaapkamer, ik wil kunnen pauzeren en ik wil programma’s kunnen terug kijken of uitgesteld kunnen kijken. Verder wil ik HBO en Movies XL ook vanuit de slaapkamer kunnen benutten, dit gaat dus nu niet en dat was me wel beloofd dat dit met de Mediabox Next zou kunnen. 1 dag te laat en ik word afgescheept met een CI+ module waar ik allemaal niet mee kan en ik betaal daar ook nog eens extra voor.

FYI, ik heb gewoon alle zenders...

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
MediaBoxUnknown wrote:

Ik haal er een voorval uit het verleden bij omdat ik nu voor deze zoveelste keer een aanvaring/teleurstelling heb met Ziggo.

Het aansluitpunt in de meterkast was niet goed aangelegd door de UPC monteur destijds. Ziggo heeft met toen een rekening gestuurd voor de aanpassing daarvoor. Dit staat even los van de CI+ module, maar heb dit voorbeeld er wel bijgehaald omdat bij Ziggo de klant steeds minder centraal staat.

Kan ook meer voorbeelden noemen, maar laten we het gewoon even bij de extra mediabox houden. 

 

Waarom wil ik een extra Mediabox? Dat is niet omdat ik dezelfde zenders wil hebben, maar ik wil mijn opgenomen programma’s kunnen afspelen op de slaapkamer, ik wil kunnen pauzeren en ik wil programma’s kunnen terug kijken of uitgesteld kunnen kijken. Verder wil ik HBO en Movies XL ook vanuit de slaapkamer kunnen benutten, dit gaat dus nu niet en dat was me wel beloofd dat dit met de Mediabox Next zou kunnen. 1 dag te laat en ik word afgescheept met een CI+ module waar ik allemaal niet mee kan en ik betaal daar ook nog eens extra voor.

FYI, ik heb gewoon alle zenders...

 

Oke duidelijk, vervelend verder voor je maar voor nu zal het niet anders zijn.

Ik kan het ook niet mooier maken

 

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ziggo heeft rare fratsen uitgehaald met de Next na een korte periode die volgde op de introduktie zomer 2019. Wijziging = vermindering abo's met Next (alleen nog met TV-Max in je pakket) en geen 2e en 3e Next meer. Ziggo woordvoerder: we konden het niet meer bijbenen; de vraag was te groot + pleister op de wond: we gaan in 2020 van de MBXL (terug in TV-Complete ipv Next) een Cloud Box maken, zoals de Next, maar zonder 4k optie. Tsja. Brevet van onvermogen? Boze tongen beweren: het komt eigenlijk door de technische problemen met de Next en bijbehorend Video Platform.

Dat schept verwarring en nu boosheid. Dat snap ik. Helaas kan ik het niet voor je veranderen.
Ron ook niet en een Ziggo Moderator evenmin. Het is Ziggo beleid, dat in jouw geval wel erg pijnlijk uitvalt.
Dat kun je desgewenst juridisch aanvechten of bij een club als https://www.acm.nl/nl. Geen makkelijke weg & succes niet gegarandeerd.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Treurig dat Ziggo na 4 (!!!) maanden nog geen concrete toezeggingen kan doen over het leveren van een extra Next. Dit voedt inderdaad complot theorieën zoals in  het bericht van @hanh te lezen is. Ziggo is de laatse jaren vooral een bedrijf van pappen en nathouden geworden, de Next zelf is al meer dan een jaar verlaat geïntroduceerd, dan worden notoire bugs “in een volgende update” verholpen en vervolgens zit de klant te wachten en te wachten.

 

Als het echt een leveringsprobleem was geweest dan was dit natuurlijk na 4 maanden al lang verholpen, het is namelijk geen Tesla 3 die hier uit een fabriek moet rollen. Het is zo jammer dat Ziggo (Liberty Global) zo ontzettend Amerikaans de problemen wegmoffelt en de klant in het ongewisse houdt want de ervaring leert dat als je je klanten gewoon volwassen behandelt en openheid van zaken geeft de klant dit makkelijker accepteert of in ieder geval niet gefrustreerd en boos wordt op een bedrijf dat maar om de hete brei zit te draaien.

 

Ik vind dus onderhand dat Ziggo nu wel eens open kaart mag spelen naar de mensen die al meer dan 4 maanden op een extra Next zitten te wachten. Met “ja sorry we weten het echt niet wanneer het weer mogelijk is” schieten we hier gewoon niets op. Ik snap best dat de moderators het ook niet weten maar ik zou ze toch vriendelijk willen verzoeken het wat hoger op te zoeken of deze vragen te escaleren naar de juiste betreffende afdeling want het is gewoon moeilijk te accepteren dat bij KPN/T-Mobile etc. wel meerdere 4K boxen te bestellen zijn en dus een verleidelijk alternatief vormen. Na 4 maanden hebben de klanten recht om te weten hoe lang ze hier nog op moeten wachten.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Ik ga er maar even van uit dat @Sander Ziggo bezig is met mijn bovenstaande verzoek door te sturen naar de juiste kanalen ipv te hopen dat dit topic weer dood bloedt .

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Conforto wrote:

Ik ga er maar even van uit dat @Sander Ziggo bezig is met mijn bovenstaande verzoek door te sturen naar de juiste kanalen ipv te hopen dat dit topic weer dood bloedt .

 

Hoe vervelend ook je zult moeten afwachten tot Ziggo weer voldoende boxen heeft en ze weer willen uitleveren.

Kan ook zo zijn dat het product management de keuze heeft gemaakt/gaat maken dat ze geen 2e meer beschikbaar stellen op 1 abonnement.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hoe vervelend ook je zult moeten afwachten tot Ziggo weer voldoende boxen heeft en ze weer willen uitleveren.

Nou dat is mooi en lekker duidelijk.
Eerst kon je alles doen wat nodig was. Zoals bv MBXL + MBXL Extra vervangen door 2x of 3x Next. Kon niet meer na een korte periode. Toen werden 300.000 stuks Next in de markt geduwd.

MBXL werd weer teruggezet in TV-Complete.
Belofte: dit wordt een Cloudbox in 2020. We zullen het zien of dit zal gaan lukken Ik heb  zo mijn twijfels.
.| https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-mediabox-next-groot-succes-uitlevering-wordt-beperkt/

Op de Ziggo Site helemaal niks aan voorlichting, maar wel allerlei teleurstellende veranderingen met wat je als klant wel/niet kunt bestellen.

Pff afwachten? Klantvriendelijkheid? No way. Meer helderheid is nodig van Ziggo zijde.
Die wordt niet gegeven en het wordt dan gissen naar wat er aan de hand is.
Zijn het de technische problemen met Next en Video Platform die klanten nu parten spelen?
Is er betere Next hardware in ontwikkeling?

wvkreg

Level 5
  • 108Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Je betaalt gewoon voor een 2e Next. Dat Ziggo dit niet kan regelen begint wel behoorlijk onacceptabel te worden...

Eastersee

Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

Heb hetzelfde issue als de TS, ook zo'n CI module… wat een ramp, traag en sloom en mist inderdaad ook de Next features van opnames e.d.

 

Hoop dat er binnenkort uitleg komt wanneer er weer iets geleverd gaat worden. Blijf het een rare situatie vinden. 

Dave58

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

@hanh quote: Is er betere Next hardware in ontwikkeling?

 

Ik denk i.d.d dat het die richting opgaat,dat ziggo wacht met bijbestellen totdat ze eruit zijn of ze de huidige Next problemen kunnen oplossen!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Geen idee of er een hardware revisie op komst is. Je kunt het slechts vermoeden als er kennelijk geen nieuwe aanvoer meer is voor klanten die graag een 2e Next willen hebben. Het is allemaal zeer vreemd gegaan. Voor mij geen touw aan vast te knopen, zonder betere info van Ziggo. Die is er niet, Anders dan: we zijn overdonderd door het succes van de Next en zetten hem daarom op een laag pitje. Aldus Ziggo woordvoerder Den Heijer tegen Totaal TV. Erg geloofwaardig klinkt dit niet meer.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-mediabox-next-groot-succes-uitlevering-wordt-beperkt/

Rahoel

Level 1
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Mensen, Ik wacht ook al bijna een jaar op 2 extra Next boxen ? 

Ik heb in februari 2019 de nieuwste 4G Koka kabels laten trekken door het hele huis naar alle slaapkamers, incl retour geschikte versterker etc, speciaal voor de komst van de next box. Zodat ik niet het gezeik had van dat het altijd aan de kabels lag...

In April de box gekregen met toezegging dat rond juli/augustus de extra box bij kon bestellen. Helaas waren we 3 weken op vakantie in augustus, en kon toen de extra box niet meer bestellen..! Heb elke week wel aan de phone gehangen, en elke keer hielden ze me aan het lijntje... 

Nu bijna een jaar later, en nog steeds geen extra Next box. Van de week nog aan de phone gehangen ivm wat vragen wanneer ik de abbo moet opzeggen ivm 1 maand opzegtermijn...

Eindelijk een medewerker die gewoon zegt... meneer als die extra box voor u belangrijk is, dan kunt u beter over gaan naar KPN..! Want ook zij ziet de bui al hangen dat die extra Next box nog lang of misschien wel helemaal niet meer wordt geleverd, precies zoals met die XL extra boxen is gegaan... 

Helaas weet ik precies wat jullie ook allemaal voelen... Gewoon in de zeik genomen door Ziggo. En elke keer weer... Toch blijven we er in trappen! 

Maar dat gaat vanaf april veranderen, want loopt mijn contract af bij Ziggo..! Na 30 jaar vaste klant te zijn van kabel, ga ik toch maar eens een keer kijken naar glasvezel...

Ik ga over naar KPN...

Helaas gaat dat weer wat geld kosten, nieuwe UTP kabels laten trekken naar de woonkamer en 3 slaapkamers etc... Maar goed, kan wel in iedergeval 4 KPN Boxen krijgen zonder gedoe..! 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Succes met KPN. Ik begrijp je klacht maar denk dat er niet één "baasje" van Ziggo iets om geeft. Dat is allemaal ingecalculeerd.

Er broeit iets. De vraag is wat. Als de opgevoerde MBXL uitkomt dan is alles opgelost.

JV1969

Level 4
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Wij hebben voor de TV boven een Google Chromecast gekocht, streamen nu vanaf de telefoon / tablet via de Ziggo Go app naar de tv alles wat opgenomen is of gewoon de TV kanalen. Werkt prima!

Uitgelicht topic