1
Vraag
2
Reacties
Alex Brij

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vlekken schittering bij stippen en streepjeskleding

Had voor mijn Next de Horizonbox in combinatie met Sony Bravia.. Met Horizon nooit schitteringen en vlekken in de streepjes en stippen kleding. Nu met Next in combinatie met Sony wel. Komt dat door 4k HD wat de Sony niet goed aankan of iets anders? Heb de HDMI resolutie in de instellingen staan op: "van de tv", maar bij 1080p heb ik 't ook. Weet iemand een oplossing om van het geschitter af te komen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kan inderdaad liggen aan te hoge ingestelde scherpte, maar ik zou andere instellingen ook eens nalopen op de Tv. Is de Next aangesloten op dezelfde HDMI ingang van de Tv? Je kan tegenwoordig nl. elke ingang apart instellen, en wat je ziet is wellicht 'crosstalk'. Komt helaas vaak voor.

De Next verscherpt trouwens het beeld niet, maar stuurt gewoon scherper uit. En scherper is niet altijd beter.

Maar heb je ook echt een 4K Tv Alex Brij ? Als dat niet zo is, kun je deze ook geen 4K content ((vaak opgeschaalde HD beelden) aanbieden natuurlijk.

Bekijk in context

6 Reacties 6
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Tja, dit is wel zo'n punt waar ik met de Mediabox Xl (Horizon) ook een betere ervaring mee had. Ik hoop heel erg dat de Next op korte termijn dezelfde ervaring geeft als 'vroegâh', vergeleken met die veel op aan te merken, maar dat niet, box XL.
De Next is in heel veel opzichten een vooruitgang, maar ik had nooit gedacht dat het beeld een achteruitgang zou zijn. Helaas is dat het wel, ondanks mooie praatjes over 4k.
Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes
Het lijkt erop dat het beeld teveel verscherpt wordt, zet op je tv de verscherping maar eens helemaal op nul, dan zou het al beter moeten zijn.
Helaas verscherpt de Nextbox zelf al en als je tv het ook nog een keer doet, krijg je dit soort effecten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kan inderdaad liggen aan te hoge ingestelde scherpte, maar ik zou andere instellingen ook eens nalopen op de Tv. Is de Next aangesloten op dezelfde HDMI ingang van de Tv? Je kan tegenwoordig nl. elke ingang apart instellen, en wat je ziet is wellicht 'crosstalk'. Komt helaas vaak voor.

De Next verscherpt trouwens het beeld niet, maar stuurt gewoon scherper uit. En scherper is niet altijd beter.

Maar heb je ook echt een 4K Tv Alex Brij ? Als dat niet zo is, kun je deze ook geen 4K content ((vaak opgeschaalde HD beelden) aanbieden natuurlijk.
Alex Brij
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor de tips. Scherpte van TV terug gebracht. Scheelt inderdaad een stuk. Dank.
Alex Brij
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Had trouwens niet gezegd dat ik een Sony 4k TV heb maar gewoon HD.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes
Hi Alex Brij

Welkom op de Ziggo Community! Super dat de tips van Willem-A en Boris de Kat hebben geholpen :slight_smile:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic