zanco48

Level 8
  • 207Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Videoland app geeft foutmelding

Vanmiddag had ik vanwege een mogelijke hack van mijn Videoland account contact met hun helpdesk. Ze hebben toen al mijn devices uitgelogd waarbij ik expliciet het verzoek kreeg mijn Ziggo box eerst uit te zetten.

Wanneer ik nu op de Next naar Videoland ga krijg ik een fout ‘kan de data niet laden.. tier/token’ … 

Is dit iets dat ik op/met de Next moet herstellen of moet ik dit via Videoland oplossen?

Alvast dank voor reacties

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@zanco48 Ik vermoed dat Videoland volgens huidige instellingen, inclusief token en wachtwoord, weer verbinding wil maken met de Videoland servers, maar alles is voor iedereen geblokt, ook voor jouw Next.

Zet de Next eens in de fabrieksinstellingen, dan word je volledig uitgelogd uit alle apps en zou je opnieuw in moeten kunnen loggen en nieuwe tokens krijgen.

Bekijk in context

14 Reacties 14
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is vermoedelijk iets gerelateerd aan de Next er zijn meerdere Next gebruikers die problemen melden met de Videoland app op de Next.

zanco48
Topicstarter
Level 8
  • 207Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Oké, maar tot die geforceerde uitlog werkte het wel dus wellicht een combinatie van dingen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Inderdaad, het uitzetten, stroomloos maken hoe goed bedoeld ook, maakte in dit geval het middel erger dan de kwaal.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@zanco48 Ik vermoed dat Videoland volgens huidige instellingen, inclusief token en wachtwoord, weer verbinding wil maken met de Videoland servers, maar alles is voor iedereen geblokt, ook voor jouw Next.

Zet de Next eens in de fabrieksinstellingen, dan word je volledig uitgelogd uit alle apps en zou je opnieuw in moeten kunnen loggen en nieuwe tokens krijgen.

zanco48
Topicstarter
Level 8
  • 207Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Be rt wrote:

@zanco48 Ik vermoed dat Videoland volgens huidige instellingen, inclusief token en wachtwoord, weer verbinding wil maken met de Videoland servers, maar alles is voor iedereen geblokt, ook voor jouw Next.

Zet de Next eens in de fabrieksinstellingen, dan word je volledig uitgelogd uit alle apps en zou je opnieuw in moeten kunnen loggen en nieuwe tokens krijgen.

Dankjewel @Be rt … dat ga ik morgen proberen, ik laat het weten

zanco48
Topicstarter
Level 8
  • 207Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
zanco48 wrote:
Be rt wrote:

@zanco48 Ik vermoed dat Videoland volgens huidige instellingen, inclusief token en wachtwoord, weer verbinding wil maken met de Videoland servers, maar alles is voor iedereen geblokt, ook voor jouw Next.

Zet de Next eens in de fabrieksinstellingen, dan word je volledig uitgelogd uit alle apps en zou je opnieuw in moeten kunnen loggen en nieuwe tokens krijgen.

Dankjewel @Be rt … dat ga ik morgen proberen, ik laat het weten

Ik heb het maar gelijk geprobeerd en dat was dus inderdaad de oplossing… dus alles werkt weer waarvoor dank

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@zanco48 TOP, veel kijkplezier gewenst.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Even aanvulling, Videoland is behoorlijk aan het upgraden in Smart TV apps en soms wil ook als je naar je App gaat dan inlogt en je kijk op je account en dan bij Koppelen, daar zie je al je apparaten staan, haal je deze weg dan kan je ook weer een nieuwe koppeling maken en zou het probleem opgelost moeten zijn.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dave- Videoland had alles al voor TS uitgelogd, zie eerste bericht:

“Ze hebben toen al mijn devices uitgelogd”

NicolienR

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opgelost x

Judith Schenkel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu al 2 avonden dat mijn videoland app niet werkt. Eerst heb ik de Next op Fabrieksinstellingen gezet. Dit heeft niet geholpen.

Daarna vanuit een medewerker de opdracht gekregen: maak de kabel aan de kant van de next eens los en ook aan de kant van de wand contact doos. Laat de box zo even staan en sluit hem weer aan.

Ook dit heeft niet geholpen. Gisteren kreeg ik de foutmelding V01 maar nu krijg ik de foutmelding: progress/7116308

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Judith Schenkelaars

Er is momenteel een storing gaande bij Videoland waardoor hun app niet werkzaam is op de Mediabox Next. Om dit gezamenlijk met Videoland zo snel mogelijk op te lossen worden er hierover nog voorbeelden gezocht. Zou je onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik dit doorzetten naar de juiste afdeling ter aanvulling van het onderzoek. 

  • Omschrijving van het probleem wat wordt ervaren: 
  • Wat heb je al geprobeerd om te kijken of je het kon oplossen:
  • Werken andere apps op de Mediabox Next wel naar behoren:

Alvast bedankt voor de terugkoppeling. 

Judith Schenkel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag @Gianna Ziggo ,

 

Zeker geen probleem:

  1. Afgelopen 2 dagen had ik de foutmelding V01. Maar sinds vandaag de progress/7116308 foutmelding. Hierbij wordt aangegeven dat het opnieuw kan proberen of de app moet sluiten. Opnieuw proberen levert geen resultaat op. 
  2. Ik heb 3 programma’s proberen te kijken: big brother, married at first sight Australia en prince charming. De afgelopen 2 dagen kreeg ik op alle drie de programma’s de foutmelding V01. Sinds vandaag kan ik helemaal geen programma meer aanklikken en bekijken
  3. Wij kijken ook Netflix en die werkt wel naar behoren
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Judith Schenkelaars 
Toevallig zie ik dat je ook in een ander topic hebt gereageerd. Ik heb daar vanochtend een reactie geplaatst. Ik deel hem hier ook even:

'’Er is gisteren (6 januari 2021) een storing aangemeld op de website van Videoland waarbij je op jouw Ziggo Mediabox XL of Mediabox Next een foutmelding kan krijgen te zien. De storing lag aan de kant van Videoland, vandaar dat zij op hun website de storing ook hebben aangemeld. Op dit moment is de storing niet meer zichtbaar op de website van Videoland en ik ga er dan ook vanuit dat zij het euvel hebben opgelost. '’ 

Uitgelicht topic