Beantwoord

Verspringende kleuren bij resolutiewisseling van opnames/Replay - Mediabox Next

• 18 augustus 2019
  • 87 Reacties
  • 5070x Bekeken

Toon eerste bericht

87 Reacties

Reputatie 7
Ik hoop dat het nu sinds gisteravond is opgelost, ik keek zondagochtend naar snooker op Eurosport 2 en had weer last van een variable bitrate, kijken naar een groen laken die telkens van licht- naar donkergroen verspringt en dat op zondagochtend, geen drukke periode lijkt me.
Reputatie 7
Badge +4
Toevallig heb ik gisteravond ook en wel rechtstreeks gekeken van de uitzending Nick & Simon in Maleisië via de MBXL. Ik kan in ieder geval terugkoppelen dat het beeld perfect was, ook tijdens de vlog-filmpjes. Het probleem lijkt derhalve zuiver verband te houden met de NEXT.
Reputatie 7
Badge +4
Zou zomaar een Next of Cloud issue kunnen zijn. Lijkt vannacht opgelost te zijn door Ziggo. Nu afwachten.
Dat begon goed vanavond, maar nu (21:45) Waar is de Mol aan het terugkijken en al een aantal keer de "momentje" melding gehad waar zit te wachten tot het programma verder gaat.

Kleuren lijken wel beter vanavond.

Edit: de kwaliteit is nu ook weggezakt, het lijkt op een SD uitzending. 720p wordt niet gehaald.
Reputatie 7
Badge +4
Dat begon goed vanavond, maar nu (21:45) Waar is de Mol aan het terugkijken en al een aantal keer de "momentje" melding gehad waar zit te wachten tot het programma verder gaat.

Kleuren lijken wel beter vanavond.

Edit: de kwaliteit is nu ook weggezakt, het lijkt op een SD uitzending. 720p wordt niet gehaald.

Lijkt inderdaad niet opgelost te zijn. Of opnieuw begonnen. Ik heb een aantal oude opnames van Canvas geprobeerd maar ben er mee gestopt.
Vroeg op de avond geen issue. Lijkt later te zijn begonnen.
Reputatie 7
Tijdens het spitsuur veel last gehad van kleurwisselingen op hoofdNext tijdens gepauzeerd kijken naar Beau op RTL4. Dit was later in iets minder mate ook bij Jinek (gepauzeerd) het geval. Vooral bij Beau leek beeldkwaliteit meer SD, dan HD te zijn.
Afgelopen weekeinde weinig van dit soort problemen ervaren. Zo hebben we 'Dancing with the stars' middels afspelen opname vanaf rond tienen zaterdagavond zonder issues kunnen bekijken.
Reputatie 5
Badge +2
Ik er vaar de zelfde problemen nu heb ik kwa beeld goed maar de kleuren verspringen en soms lijk het net dat je naar sd beeld kijk
Reputatie 3
Badge
Heb het ook al gemeld bij de telefonische helpdesk dat ik er ook last van heb. Van de week met snooker op Eurosport was het helemaal raak.... Zeer irritant Ziggo!
Reputatie 5
Badge +2
Heb het ook al gemeld bij de telefonische helpdesk dat ik er ook last van heb. Van de week met snooker op Eurosport was het helemaal raak.... Zeer irritant Ziggo!
hopen dat ze het snel oppakken en oplossen
Reputatie 3

Heb het ook al gemeld bij de telefonische helpdesk dat ik er ook last van heb. Van de week met snooker op Eurosport was het helemaal raak.... Zeer irritant Ziggo!hopen dat ze het snel oppakken en oplossen

Ik ook, heb er nu ook weer enorm last van. Waar blijven de oplossingen?
Reputatie 2
Badge
Hier net ook weer. Lijkt wel of je een divx aan het kijken bent bij replay.
Daar betaal je dan een paar euro extra voor.
(Voor de next)
Reputatie 5
Badge +2
Hier gebeurd dat ook weer bij meerdere opnames (NPO,SBS6,MTV) sinds gisterenavond. Kleuren verspringen, rood dan weer geelachtig, haperingen en 'momentje' in beeld. Ik heb dit ook al in een ander topic gemeld. Is toch niet normaal dat dit nog niet opgelost is. Bah.
Bij mijn ook bij veel opnamen jammer dat dit naar al die weken nog niet verbeter is
Reputatie 7
Hi allemaal, dit probleem heeft de laatste tijd veel meer impact aangezien resolutiewisselingen in de afgelopen weken veel vaker voorkomen (daarbij ook de 'Momentje...' meldingen). Dat de resolutie terugschakelt of de stream moet bufferen is natuurlijk niet OK, daar wordt aan gewerkt (updates in het Momentje... topic). Maar het kleurverschil is een apart issue wat ook opgelost moet worden.

Een eerste test in ons lab heeft dit kleurverschil probleem niet kunnen reproduceren helaas, maar daar leggen we ons nog niet bij neer. Hopelijk kan de oorzaak snel gevonden worden, als er nieuws is zal ik in dit topic een update plaatsen.
Reputatie 5
Badge +2
Hi allemaal, dit probleem heeft de laatste tijd veel meer impact aangezien resolutiewisselingen in de afgelopen weken veel vaker voorkomen (daarbij ook de 'Momentje...' meldingen). Dat de resolutie terugschakelt of de stream moet bufferen is natuurlijk niet OK, daar wordt aan gewerkt (updates in het Momentje... topic). Maar het kleurverschil is een apart issue wat ook opgelost moet worden.

Een eerste test in ons lab heeft dit kleurverschil probleem niet kunnen reproduceren helaas, maar daar leggen we ons nog niet bij neer. Hopelijk kan de oorzaak snel gevonden worden, als er nieuws is zal ik in dit topic een update plaatsen.

Bedank voor het berichtje ! Nu hopen dat er snel de oplossing kom
Reputatie 7
Badge +4

Hallo Mark. Probeer eens of je mijn capture kunt downloaden. Zou moeten kunnen. Dan met VLC afspelen. Daarmee heb ik goed resultaat (ik zie op de laptop wat ik ook op tv zie). Via windows mediaplayer wil je nog wel eens slecht beeld krijgen door de player zelf. In dat filmpje, direct vanaf de Next, zie je het gezicht en beeld wazig worden en het springen van de kleuren. Dit gebeurd iedere avond in min of meerdere mate. Soms gewoon wazig beeld soms de kleur sprongen. Maar die zie je het best bij statische beelden zoals de weer kaarten,
Soms is het blauw soms groen dat vervelend doet.

https://www.dropbox.com/s/62tqbsjiku6ffne/RTL-Weer-15-9-2019.mp4?dl=0

twee plaatjes met de kleur en scherpte verschillen.
Eerst wazig.

Nu scherp

Reputatie 5
Badge +2

Hallo Mark. Probeer eens of je mijn capture kunt downloaden. Zou moeten kunnen. Dan met VLC afspelen. Daarmee heb ik goed resultaat (ik zie op de laptop wat ik ook op tv zie). Via windows mediaplayer wil je nog wel eens slecht beeld krijgen door de player zelf. In dat filmpje, direct vanaf de Next, zie je het gezicht en beeld wazig worden en het springen van de kleuren. Dit gebeurd iedere avond in min of meerdere mate. Soms gewoon wazig beeld soms de kleur sprongen. Maar die zie je het best bij statische beelden zoals de weer kaarten,

https://www.dropbox.com/s/62tqbsjiku6ffne/RTL-Weer-15-9-2019.mp4?dl=0

bekend probleem heb ik ook !
Bij Nieuwsuur is het dagelijks zichtbaar
Temperaturen liepen op tot boven de 25 jaren? : 🤔
Maar ontopic, ik ervaar dus ook hetzelfde hier bij meerdere programma's/zenders.
Reputatie 7

Ja hoor, ik heb het filmpje opgeslagen en hierin is de wisseling duidelijk zichtbaar (bijv. rond 1min28sec). Ik zal hem toevoegen aan het ticket als voorbeeld (het filmpje van @K_Hlo staat daar al in, mooi ge-edit trouwens!).
Reputatie 1
Gisteren voetbal Fey -AZ teruggekeken , was niet om aan te zien. Om de 20 sec verspringen de kleuren en de scherpte. Kan me niet voorstellen dat als er zoveel mensen last van hebben, jullie het niet kunnen reproduceren. Kom anders een keer langs met een monteur of ict-er.
Robin
Reputatie 5
Badge +2
Gisteren voetbal Fey -AZ teruggekeken , was niet om aan te zien. Om de 20 sec verspringen de kleuren en de scherpte. Kan me niet voorstellen dat als er zoveel mensen last van hebben, jullie het niet kunnen reproduceren. Kom anders een keer langs met een monteur of ict-er.
Robin

Ligt helaas niet aan het internet en monteur ken er ook niks aan doen er zit een fout in het software dat moeten ze keer grondig aan pakken duurt nu te lang dat kleuren verspringen en dan heb je nog alle onderliggende problemen helaas hopen dat snel verbetering in kom !

peter
Badge +6
Robin

Vind ik eerlijk gezegd ook vreemd ja. Ook dat de aanbeveling is om UTP te gebruiken, terwijl het via WiFi gewoon goed moet werken. Met andere streamingdiensten zijn er geen problemen, maar met de Next wel. Dan kan het simpelweg niet aan de verbinding liggen, maar verdenk ik eerder de infrastructuur en de manier waarop er met de stream wordt omgegaan.

Hopelijk heeft Ziggo het binnenkort opgelost en kunnen we eindelijk probleemloos TV kijken.
Reputatie 5
Badge +2
Vind ik eerlijk gezegd ook vreemd ja. Ook dat de aanbeveling is om UTP te gebruiken, terwijl het via WiFi gewoon goed moet werken. Met andere streamingdiensten zijn er geen problemen, maar met de Next wel. Dan kan het simpelweg niet aan de verbinding liggen, maar verdenk ik eerder de infrastructuur en de manier waarop er met de stream wordt omgegaan.

Hopelijk heeft Ziggo het binnenkort opgelost en kunnen we eindelijk probleemloos TV kijken.

Bij mijn is die aangesloten met de utp kabel maar toch steeds dezelfde problemen via de next
Badge +6
Bij mijn is die aangesloten met de utp kabel maar toch steeds dezelfde problemen via de next
Hier ook getest met UTP. Op zowel de Next als de Extra Next en de problemeN met het verspringen vd kleuren bleven.
Reputatie 5
Badge +2
Hier ook getest met UTP. Op zowel de Next als de Extra Next en de problemeN met het verspringen vd kleuren bleven.
Is nog geen succes de next ik denk dan test eerst beter voor dat je zo box naar de klanten toe stuur

Reageer