Beantwoord

Verkeerde kabels geleverd

• 19 mei 2019
  • 19 Reacties
  • 680x Bekeken

Badge
Vandaag geprobeerd de Connectbox aan te sluiten samen met de Next maar de juiste kabels zitten er niet bij. Ik mis de roood/groene coaxkabel voor de aansluiting van de Connectbox. Dus even de chat gevraagd een nieuwe kabel te leveren. Kan niet wordt er gezegd want de order staat nog open en als ze de kabel sturen dan ben ik mijn huidige internet verbinding kwijt. Daar snap ik dus niks van maar het kwam erop neer dat ik zelf maar even een kabel moet regelen bij een kabelzaak. Ze leveren dus alle apparatuur met verkeerde kabels en je mag het zelf uitzoeken hoe je dat spul aan de praat krijgt.
Sorry maar dat accepteer ik niet dus ben geneigd het hele zooitje terug te sturen.
icon

Best beantwoord door Alphons 27 mei 2019, 17:50

Ik heb een verloopstekker gekocht dus het werkt nu. De kabel is altijd welkom.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Als je in de buurt van Emmen woont mag je wel eentje gratis ophalen!
kun je in ieder geval verder.

Teun
Reputatie 7
Badge +35
Ik begrijp je neiging volledig, je hebt tenslotte recht op een normale levering van de producten en ook nog installatiegarantie.

Ik heb je probleem bij een Ziggo moderator weggelegd, zij kunnen soms om zaken heen werken.
Zij komen morgen hier langs.
Badge
Mijn dank is groot Be rt maar waar ik echt beroerd van wordt is dat ze via de chat een monteur langs willen sturen terwijl ik gewoon vraag of ze de groede kabel willen sturen. Het lijkt wel of mijn chattekst naar India gestuurd wordt en eerst door een Russische vertaalcomputer moet. Of degene achter de chat is echt dom.
Badge +3
Frustrerend, al die regels waar de helpdesk zich aan moet houden.

Ik heb nog wel een kabel over (Amsterdam), ben ook bereid deze te versturen exclusief verzendkosten.
Badge
Dank je wel maar Ziggo lost dit maar op is tenslotte hun fout. Btw ik heb nog wel internet en tv want de oude Horizonbox staat weer op zijn plaats.
Badge +3
Dank je wel maar Ziggo lost dit maar op is tenslotte hun fout. Btw ik heb nog wel internet en tv want de oude Horizonbox staat weer op zijn plaats.

Kan je de coax kabel van de horizon niet gewoon gebruiken?
Badge
De Connectbox moet met een coaxkabel aangesloten worden die vastgeschroefd of over de connector geschoven moet worden. Dat is een kabel met een rode en groene aansluiting. Ziggo heeft die kabel er niet bij gedaan. Ik heb alleen 2 blauw/groene kabels erbij gehad.
Reputatie 4
Badge +3
Heb je een connectbox en een next ontvangen. Dan hoort die er bij te zitten. Ik had hem niet eens nodig. Was de verpakking open geweest?
En anders: het lucht natuurlijk wel op om je even af te reageren, maar hoe wist je dat hij er bij moest zitten. Ik zou het niet weten en had gewoon een kabeltje gekocht (of opgezocht in mijn voorraadje)
Morgen is de bouwmarkt weer open.
Badge +3
De Connectbox moet met een coaxkabel aangesloten worden die vastgeschroefd of over de connector geschoven moet worden. Dat is een kabel met een rode en groene aansluiting. Ziggo heeft die kabel er niet bij gedaan. Ik heb alleen 2 blauw/groene kabels erbij gehad.

Per abuis dacht ik dat het om de Next ging. Excuus.
Badge
Heb je een connectbox en een next ontvangen. Dan hoort die er bij te zitten. Ik had hem niet eens nodig. Was de verpakking open geweest?
En anders: het lucht natuurlijk wel op om je even af te reageren, maar hoe wist je dat hij er bij moest zitten. Ik zou het niet weten en had gewoon een kabeltje gekocht (of opgezocht in mijn voorraadje)
Morgen is de bouwmarkt weer open.

Omdat de andere kabels er met geen mogelijkheid op passen en als het er niet bij hoort dan hoef je de box ook niet te sturen. Op de internetsite van Ziggo opgezocht dat die kabel erbij hoort. Komt erop neer dat je wel de Next krijgt maar zelf maar even de stroomadapter uit China moet laten komen.
Badge
Geen moderator die reageert.
Reputatie 7
Badge +17
Misschien dat @Folkert Ziggo dit topic opmerkt.
Reputatie 7
Badge +35
Er is opnieuw aandacht gevraagd aan een moderator. @Alphons
Reputatie 7
Hoi @Alphons,

Pff, wat een gedoe is het zo he. Ik snap wel dat je er op deze manier klaar mee bent. Het komt erop neer dat je nieuwe pakket niet op de juiste manier is opgevoerd, want je had hiervoor een Mediabox XL zonder los modem. Dit had via onze kant anders gemoeten. Je order is nog steeds niet doorgelopen, dat betekent dat een nieuwe bestelling (de kabel) niet doorloopt voordat je oude order doorloopt. Daarom is de kortste klap wel zelf een nieuwe kabel aanschaffen. Uiteraard krijg je die kosten dan van ons terug. Is dat een optie voor je?
Bij mij miste vorige week de HDMI kabel in het hele pakket, via de chat gemeld en vanochtend nieuwe kabel bezorgd gekregen.... Geen probleem!

Het kan dus wel.
Reputatie 7
Badge +35
@SuperGrover Het kan dus wel, als de eerste bestelling goed is doorgelopen, zie 1 bericht boven je eigen bericht.
Badge
Mijn order niet goed doorlopen? Ben benieuwd of het dan wel in 1 keer werkt als ik alles aangesloten heb.
Een koppelstukje besteld en als alles werkt laat ik Ziggo wel een nieuwe kabel sturen.
Reputatie 7
Hoi @Alphons, heb je nog een update voor ons? Ik zou je nu weer een nieuwe kabel kunnen toesturen mocht dat nog nodig zijn.
Badge
Ik heb een verloopstekker gekocht dus het werkt nu. De kabel is altijd welkom.