Verder kijken

  • 17 juni 2019
  • 34 Reacties
  • 1828x Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Mij lukt het bij bijna de helft van de programma's niet om verder te kijken als ik een opname tussendoor heb uitgezet.
Maakt niet uit bij hoeveel minuten ik ben gestopt.
Meerdere dit probleem?
Is het een bug die gaat worden opgelost?

34 Reacties

Reputatie 7
Hoi @crineke
Goede vraag, ik heb daar zelf nooit naar gekeken.
Zelf laat ik altijd het programma gewoon opnemen maar haak dan wel in (denk dat dit hetzelfde is). Of wanneer ik begonnen ben met kijken en ik ben bij de live uitzending, dan gaat die gewoon over op live kijken en hoef ik niets te doen. Pas na het kijken delete ik het opgenomen deel.

Maar misschien kan een moderator dit ook eens bekijken?!
Bedankt voor het melden in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +26
Weet je wel zeker dat je een opname zit te kijken en niet per ongeluk replay?
Bij de andere keren dat ik dit probleem zag was het dat.
Haal anders de box eens een minuutje van de stroom, dit wil ook rare problemen wel eens oplossen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik neem alles op kijk niks live of replay, dus ja.
Door een ander probleem al 6x gereset
Dus ben ondertussen zeeeeer goed bekend met de next
Reputatie 7
Ik neem alles op kijk niks live of replay, dus ja.
Door een ander probleem al 6x gereset
Dus ben ondertussen zeeeeer goed bekend met de next

Dan zal je moeten wachten tot er iemand van Ziggo met je mee kijkt.
Want het klinkt wel vreemd, bij mij dan tenminste. Zeker als je alles opneemt.
Reputatie 4
Badge +7
Hallo Crineke,

Ik snap niet helemaal wanneer je precies tegen dit probleem aanloopt. Je schrijft: " ... lukt niet om verder te kijken als ik een opname tussendoor heb uitgezet ..... ".

Ik ga er vanuit dat je volgende bedoelt:
  • ik heb een opname ingeprogrammeerd, de opname is klaar, en het programma staat onder bewaard, opnames;
  • ik begin met terugkijken, en na x:00 minuten stop ik daarmee;
  • als ik later bij x minuten verder wil kijken, dan lukt dat bij de helft van de programma's niet.
Als dat niet lukt, wat lukt er dan precies niet ?

Als ik het naspeel met de Ziggo App, dan vind ik mijn opname via Bewaard, opnames, en als ik de opname dan selecteer en op "Kijk" druk, dan krijg ik de keuze tussen "start vanaf het begin" en "verder kijken (x:00)".

Als ik het naspeel met de Next, dan vind ik mijn opname via Bewaard, opnames, en als ik de opname dan selecteer en op "Kijk" druk, dan krijg ik de keuze tussen "Kijk verder" en "Kijk vanaf het begin".

Krijg je die keuze niet ?
Of staat er een ander getal ?
Of krijg je de keuze wel, en gaat het afspelen van de opname op een andere plek verder ?
Kun je wel weer vooraan beginnen, en doorspoelen naar de plek waar je was gebleven met kijken ?
Reputatie 4
Badge +1
@gielrob Lijkt mij dat dit een ander probleem is ,dus misschien beter een nieuw topic starten?
Reputatie 4
Badge +1
Had @ René F nog niet gelezen maar ik heb misschien geen duidelijke te uitleg gegeven en probeer het hierbij dus opnieuw
Als ik een (geplande )opname bekijk en deze stop en op een ander tijdstip verder ga kijken kun je kiezen uit kijk vanaf het begin of verder kijken.
Dat kan bij mij dus maar bij de helft van de opnames bij de andere opnames heb ik geen keuze kan alleen maar vanaf het begin kijken en moet dus zoeken waar ik ben gebleven.
Er zit geen verband in dus niet op bepaalde stukken of bepaalde tijden.
Lijjkt me nu duidelijk toch?
Reputatie 7
Badge +26
@crineke Dit herken ik wel, komt bij mij echter voor als het programma volgens de gids al is afgelopen. En misschien als ik tijdens de opname naar de gids ben geweest en ik volgens mij op "terug" heb geklikt.
Reputatie 4
Badge +1
Dat is bij mij dus niet het geval, en kan ook bij een programma van 1.5uur na 45 minuten zijn,dus niet in de buurt van de streepjes
Reputatie 7
Had @ René F nog niet gelezen maar ik heb misschien geen duidelijke te uitleg gegeven en probeer het hierbij dus opnieuw
Als ik een (geplande )opname bekijk en deze stop en op een ander tijdstip verder ga kijken kun je kiezen uit kijk vanaf het begin of verder kijken.
Dat kan bij mij dus maar bij de helft van de opnames bij de andere opnames heb ik geen keuze kan alleen maar vanaf het begin kijken en moet dus zoeken waar ik ben gebleven.
Er zit geen verband in dus niet op bepaalde stukken of bepaalde tijden.
Lijjkt me nu duidelijk toch?


@crineke Dit is al erg duidelijk 🙂 Samengevat komt het probleem wat je beschrijft hier op neer:

Wanneer je een bestaande opname die je deels hebt bekeken weer opzoekt en afspeelt krijg je normaal gesproken 2 opties. Optie 1 is de vraag of je vanaf het begin wil kijken. Optie 2 is dat je verder wil kijken vanaf waar je was gebleven. Het gaat mis bij een deel van de van de opnamen. Dan krijg je alleen optie 1 te zien, daardoor moet je de opnamen doorspoelen naar waar je gebleven was.

Van iedereen die dit exacte probleem ervaart ontvang ik in dit topic graag de volgende informatie:
  • Welke opnamen laten alleen 1 optie zien bij het weer afspelen? Ik zou graag een aantal voorbeelden ontvangen met zender, tijdstip en naam van de uitzending.
  • Als je het opnieuw probeert, krijg je dan elke keer ook maar 1 optie te zien?
  • Een foto van je scherm van een item waarbij je beide opties ziet, plus een foto waarbij je alleen de optie 'afspelen vanaf het begin' ziet helpt om het voor iedereen duidelijk te maken.
Reputatie 4
Badge +1
Oke @Anne H Ziggo ik ga het weer bijhouden.
Je gaat mn lijst zien
Reputatie 4
Badge +1
@Anne B Ziggo
HIer wat foto's eerste(begint beneden) kan je aan de kleine witte streepjes zien dat je verder kan kijken.
Als 2e het voorbeeld dat je de keuze heb vanaf het begin of verder kijken
Dr.Pol verder kijken kan niet meer waren bij 11 min.zie laatste foto.
Weer stopgezet bij 11 minuten en gaat weer terug naar Kijk dus weer opnieuw zelf zoeken

Reputatie 7
Hallo @crineke wederom bedankt!

Bij sommige zenders (bijvoorbeeld RTL4 en SBS6) moeten wij ervoor zorgen dat de Replay TV items niet door te spoelen zijn. Opnamen moeten bij die zenders wel door te spoelen zijn. Het lijkt er door je foto's op dat het bij de publieke omroepen wel goed gaat maar bij de commerciële niet.

Ik vermoed dat het te maken kan hebben met het volgende:
Opnamen zijn technisch verwant aan de Replay TV items. Het kan zijn dat de beperking die op Replay TV geld per abuis nu ook voor opnamen actief is geworden. Dat moeten we nader onderzoeken: Maak eens wat opnamen op RTL4 en op NPO. Klopt het dat je bij alle bekeken opnamen van RTL4 altijd maar 1 afspeel keuze hebt, en dat je bij alle bekeken opnamen van NPO altijd wel beide keuzen hebt?
Reputatie 5
Badge +1
@Anne H Ziggo Ik heb net RTL4 Beau En De Veteranen S01 Afl 01, Di 28 mei, 20:33 - 21:33 terug gekeken welke ik opgenomen had. De eerste 4 minuten kreeg ik alleen 1 afspeel keuze "Kijk vanaf het begin". Na 4 minuten kwam er de 2de afspeel keuze "Kijk verder" bij.

Dit is na 4 minuten:

Reputatie 4
Badge +1
@dbiker als dit vlak naast de open streepjes is die je op de lijn ziet valt dan is dit herkenbaar,zie mijn eerste foto.
dat gebeurt altijd,dan is de aflevering vaak ook nog niet echt begonnen of wel bij jou?
Reputatie 5
Badge +1
@crineke , Klopt, ik even terug gekeken en de tijd 0.00 begint te lopen bij het open streepje. Dan is de aflevering van Beau nog niet begonnen. Deze begint na 52 seconden. Na 4 minuten kreeg ik de optie erbij "Verder kijken".
Reputatie 4
Badge +1
Ja dat dacht en wist ik al.
Het grote probleem is dus echt midden in een aflevering.
Want een paar minuten kijken zal je niet zo vaak doen.
Reputatie 7
Hallo Iedereen, ik heb hier een heleboel RTL4 opnamen gepland. Ik heb daarvan meerdere items bekeken door door te spoelen naar halverwege de aflevering en op play te drukken. Daarna ben ik teruggegaan naar het menu. Ik heb de items weer opgezocht. In alle gevallen zie ik beide keuze opties.

Opnemen en afspelen gaat allemaal via internet op de box. Onze box zit via UTP aangesloten, en niet via wifi. Maakt dat bij jullie verschil?
Reputatie 4
Badge +1
@Anne B Ziggo toevallig gisterenavond heel veel programma's
opgenomen en getest (via wifi werk ik)en heel apart van de 16 programma's 2 op rtl4 en op rtl 5 mislukt,dit is nog nooit gebeurd,anders had ik dit topic niet geplaatst.
Zelfs een programma na 3 minuten wonderbaarlijk.
Je gaat zeker nog meer van me horen.
Reputatie 7
Dat is interessant. @dbikerdbiker ervaart een vertraging in het beschikbaar worden van beide opties, en jouw bevindingen (ook in andere topics) laten duidelijk zien dat het niet lekker gaat met de opnamen.

@dbiker is jouw box ook via wifi verbonden? En hoe gaat het als deze met een UTP kabel rechtstreeks aansluit? Dit laatste wil ik ook van jou vragen @crineke.
Reputatie 4
Badge +1
Gaat mij niet lukken moet ik door het hele huis
Reputatie 5
Badge +1
@Anne H Ziggo Mijn beide Next Mediabozen zijn met UTP verbonden. Ik zal morgen nog wat meer RTL4 opnames gaan terug kijken.
Reputatie 7
Gaat mij niet lukken moet ik door het hele huis
Oei, dat begrijp ik helemaal. Dat is best een klus. Het is echt iets wat ik graag wil uitsluiten. Wat is de afstand? Ik kan je een test kabel van 15 meter sturen om tijdelijk mee te testen.
Reputatie 4
Badge +1
@Anne H Ziggo wil niet zielig doen maar loop moeilijk (Rollator)en kan niet over draden heen gaan lopen,en alles is vrij krap hier
Dus dit kan ik echt niet
Reputatie 7
@Anne H Ziggo wil niet zielig doen maar loop moeilijk (Rollator)en kan niet over draden heen gaan lopen,en alles is vrij krap hier
Dus dit kan ik echt niet


Dan wil ik dat inderdaad niet van je vragen. We hebben dit probleem hier nog steeds niet kunnen reproduceren. In alle gevallen waarbij we een item afspelen die al bekeken is (je ziet het witte progressie balkje in het overzicht) krijgen we de 2 opties te zien.

@Steefb jij geeft aan dat je de problemen herkend. Heb jij de box ook via wifi aangesloten?

Reageer