Noci

Level 4
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

update next box

Mijn box staat in de eko -stand. Komt de update dan ook door vannacht..?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Hij staat bij mij altijd op eco, en updates komen gewoon binnen.

Je router moet natuurlijk wel aanstaan.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes

Die vraag wilde ik net stellen

K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes

Anders zet je hem toch gewoon 1 nachtje op Hoog….?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Hij staat bij mij altijd op eco, en updates komen gewoon binnen.

Je router moet natuurlijk wel aanstaan.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Updates komen ook in de ecostand binnen. De uitrol begint vannacht. Het kan dus wel 2 of 3 nachten duren voor u aan de beurt bent. Bent u ongeduldig en kunt u niet langer wachten, dan kunt u morgen een herstel naar fabrieksinstellingen proberen. Dan wordt de nieuwste software ook geladen. U moet daarna mogelijk wat instellingen opnieuw doen, maar uw (geplande) opnames blijven bewaard.

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Waar staat dat er vannacht een update komt?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Gertjan Woudenberg wrote:

Waar staat dat er vannacht een update komt?

Ik heb een email gekregen. Als u die niet ziet, kijk dan even in de spammap.

K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Gertjan Woudenberg wrote:

Waar staat dat er vannacht een update komt?

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/alles-over-de-software-update-van-de-mediabox-next-4110...

JV1969

Level 4
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Helaas vannacht geen update hier, maar klopt het dat er geen update 4.18 is geweest?

Mijn software versie is 4.17

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

4.18 is teruggetrokken omdat hij bij de test niet voldeed.

JV1969

Level 4
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ok, duidelijk

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Update is hier vannacht geinstalleerd.
Niet schokkend te noemen, ik had al geen problemen, maar hoop dat voor velen de lipsync problemen makkelijker kunnen worden aangepast.
Ik zie in ieder geval een extra functionaliteit in het menu staan.
Daarnaast de iets uitgebreide audio aanpassingen die je evt. kan doen.
GEEN extra beeld instellingen,.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

De update kan 3 dagen duren. Hier is de 4.19 er ook nog niet.

K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes

Hier was er ook nog geen update. Dus maar eens teruggezet naar Fabrieksinstellingen en dat leverde 4.19 op. 

Noci
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Allen hartelijk bedankt, heb inderdaad gewoon in de eco-stand keurig afgelopen nacht de 4.19 binnen gekregen. Laten we hopen en, voor de gelovigen onderons, bidden dat eea nu wat soepeler gaat verlopen. Zonder “momentjes en foutcodes” gewoon ongestoord genieten van je welverdiende kijkgenot. ??

Repsol

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na update naar 4.19 geen verbinding meer met 5 ghz  router, 2.4 wordt gewoon gezien  Uhd tv heeft gewoon verbinding met 5 ghz. Hebben meer mensen hier last van?

K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Repsol wrote:

Na update naar 4.19 geen verbinding meer met 5 ghz  router, 2.4 wordt gewoon gezien  Uhd tv heeft gewoon verbinding met 5 ghz. Hebben meer mensen hier last van?

Ik had met 4.17 hetzelfde probleem: 5 Ghz verbinding werkte eerst wel, maar na paar dagen verbrak de verbinding. Ook na fabrieksreset niet meer voor elkaar gekregen om te verbinden met Connectbox op 5 Ghz. Verbinden op 5 Ghz met mijn eigen router lukt zonder problemen. Ook andere apparaten aanmelden op 5 Ghz op Connectbox werkt ook zonder problemen. Rara...

ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Noci wrote:

Mijn box staat in de eko -stand. Komt de update dan ook door vannacht..?

Ik weet dat het antwoord al gegeven is maar…  je moet het zo zien: de eco stand bespaard weliswaar een heleboel energie maar je Next staat niet helemaal uit. Zo reageert de afstandsbediening ook zonder problemen. Maar bovenal: zoveel energie hoeft een netwerk verbinding niet te kosten; veel servers hebben al een (soort) netwerk verbinding terwijl ze feitelijk uit staan en enkel maar aangesloten zijn op het lichtnet. Ik zal je de technische details besparen, maar ook op een netwerk kabel staat een zekere spanning, die ook op zijn beurt gebruikt kan worden.

Al met al: de eco stand wil niet automatisch zeggen dat het apparaat helemaal niets meer doet.

Repsol

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
K_Hlo wrote:
Repsol wrote:

Na update naar 4.19 geen verbinding meer met 5 ghz  router, 2.4 wordt gewoon gezien  Uhd tv heeft gewoon verbinding met 5 ghz. Hebben meer mensen hier last van?

Ik had met 4.17 hetzelfde probleem: 5 Ghz verbinding werkte eerst wel, maar na paar dagen verbrak de verbinding. Ook na fabrieksreset niet meer voor elkaar gekregen om te verbinden met Connectbox op 5 Ghz. Verbinden op 5 Ghz met mijn eigen router lukt zonder problemen. Ook andere apparaten aanmelden op 5 Ghz op Connectbox werkt ook zonder problemen. Rara...

Probleem opgelost, Next een paar minuten van het stroom af en 5 ghz weer beschikbaar.

lowlander

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vanmiddag even contact gehad met klantenservice. We hebben een slimme stekkerdoos welke alle apparaten uitzet als we geen tv meer kijken. Mijn vraag was of ik de next box geforceerd kon updaten, omdat hij stroomloos is gedurende de nacht en tijd dat we geen tv kijken. Kreeg ik een heel verhaal te horen dat de box altijd aan moet staan. Ik ben van mening dat je als eindgebruiker de next box gewoon van de stroom moet kunnen halen als je hem niet gebruikt.

 

Maar goed, kom ik op Google het volgende tegen : https://www.google.com/search?q=ziggo+mediabox+next+resetten ?

 

Next box is gereset waarna de laatste firmware 4.19 geactiveerd is. 

 

Heb je andere Samsung afstandsbedieningen dan even alle batterijen eruit. Wacht even 4 minuten met de next ab, stop de batterijen erin, en hou het cijfer 0 en het tv knopje 10 seconden ingedrukt. 

Voila, de rest van de batterijen in je andere afstandsbedieningen en alles werkt weer. 

 

Ben benieuwd of wij het enige gezin zijn welke de next box uitzet als je hem niet gebruikt ?

Uitgelicht topic