Beantwoord

Update next 4.19 geluid van de versterker niet meer te dienen

• 26 oktober 2019
  • 128 reacties
  • 4047 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Philips 55PUS7502/12 tv aangesloten op een Denon AVR-X 1400H. Voor de automatische update naar de 4.19 van Next werkte alles perfect. d.w.z geluid bedienen via de next/versterker. Op de Ziggo afstandbediening het geluid bedienen van de tv en de andere boxen van de Denon.

De denon en next staan in een kast en konden bediend worden met de deur dicht. Van de week is de automatische update gebeurt van 4.17 naar 4.19. Sinds dien moet de deur van de kast openstaan om het geluid te bedienen. de rest van de bediening werkt wel normaal. Heb verschillende instellingen geprobeert en de tv en versterker meerdere malen opnieuw gekoppeld, zonder resultaat. Als ik de instelling via de TV gebruik moet om het geluid te bedienen de tv afstandbediening gebruiken maar die wekt weer niet op de versterker.

Vandaag heb ik Ziggo gebelt en zij konden mij niet helpen en verwezen mij naar de community. DUUUUUUUUSSSS wie kan mij helpen in dit ongemak. Hoop dat er iemand is die mij kan helpen, Ziggo in iedergeval niet.

icon

Best beantwoord door Dolfff 26 oktober 2019, 20:08

Na het syt=stem op standby gezet te hebben, weer het zelfde probleem. dus niet opgelost. Wie weet de oplossing???

Ik heb een vermoeden. Ik heb hier en daar nl gelezen dat instellingen niet bewaard blijven.

Wat je kunt proberen is weer op dezelfde manier koppelen (dus met type nr van je Philips). Evt ook die instelling checken waar @borry52  het over had. Werkt het dan weer? Dan standby en weer aan. Enz. Zo kun je zien of het te maken heeft met instellingen die niet bewaard blijven. Het kan zijn dat ie langere tijd in standby moet staan om de instelling te vergeten (tot lampje helemaal uit is bv). Dus experimenteren.

Als het inderdaad zo is dat de instelling steeds wordt vergeten en het het verder wel werkt, dan moet je  daar opnieuw over bellen. En zoek ook eens op “instellingen niet opgeslagen” op het forum, dan kom je meer tegen.

Bekijk origineel

128 Reacties

Reputatie 7

Ik sluit me aan bij de tekst “superraar” van @Dolfff . En ook ik heb echt geen idee meer. 

Mocht je een CEC killer kopen, geef je dan even aan mij door wat deze heeft gekost? Trek ik dat van je komende Ziggo factuur af. Ik ben enorm benieuwd wat deze voor je doet! 

Reputatie 1

Hallo, vanwege het thuis werken tijd gehad om er even voor te gaan zitten. Next terug gezet naar de fzbrieks insstellingen en dasrna aangesloten op de " Dolff" manier. 😁🤗. En wat schetst mijn verbazing, hij doet het alweer een dag of 4. Dus Lycke nog even geen aanschaf van een CEC killer. Maar mocht het zover komen dat ik hem toch koop last ik het je weten. Wel bedankt voor je aanbod om het te verrekenen. Goede service. Goed  weekend en hou het gezond deze dsgen.

Reputatie 7
Badge +12

Wat zal de nieuwe aflevering ons brengen? Zal Roland verstrikt raken in de kabels? Zal de Next ontploffen? Of zal het tv geluk weer neerdalen in huize Roland?

Zorg dat u allemaal weer klaar zit volgende week voor de volgende zinderende aflevering van onze succesvolle serie "Rolands koppel avonturen”.

Reputatie 3

Iedereen mag schrijven wat hij wil, maar sommigen schrijven te veel en bemoeien zich met alles. Dat kan wel eens een beetje te veel van het goede zijn en bij sommige forum leden voor irritatie gaan zorgen.

Reputatie 7
Badge +12

Môge @Lycke Ziggo 

Welke Michael dan heeft opgepakt weet ik niet, ik heb meerdere gelinkt. Maar met name deze:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/yamaha-ysp-2500-soundbar-werkt-niet-goed-na-4-19-update-next-48016#post512307

is echt gerelateerd en daar is alleen Anne B 24 dagen geleden een keer langsgekomen. Ik heb die vorige week “omhoog” gehaald en jou geroepen. Toch weer geen enkele bijdrage of terugkoppeling whatsoever daar. Omdat de TS stil is, zakt zo'n topic in de vergetelheid. Ik vind dat wel teleurstellend zoals je vast al hebt begrepen.

Maar ik heb er nog twee voor je (hoor ik je nou joepie zeggen?). Dit zijn losse posts in het algemene koppel topic:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-koppel-al-je-apparatuur-41861/index4.html#post512414

en

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-koppel-al-je-apparatuur-41861/index4.html#post510770

Niemand heeft zelfs nog op ze geantwoord. Wilde ik wel doen maar ik was toen met Roland bezig en dacht: die pakken jullie wel bij elkaar (hoe naïef van mij). Bij deze dan.

Ik ga ze nu wel even antwoorden en linken aan dit bericht.

Ik heb nog meer vergelijkbare gezien maar zie het niet als mijn taak alle aggregatie voor jullie te doen. Veel gelijkende issues laten een patroon zien, dat zou wat sneller onderkend mogen worden.

Briefje aan de moderators:

Wat ik regelmatig echt mis is duidelijke erkenning van een issue. Ik zeg met opzet issue, niet topic. Het zou voor jullie en voor ons veel makkelijker worden als je gewoon kunt zeggen: dit issue is bekend (met een linkje erbij).

Ik loop nog niet zo lang mee hier natuurlijk maar het valt me op dat eenvoudige issues vaak wel snel opgepakt worden door jullie maar juist de lastige blijven bungelen of zelfs helemaal wegzakken. Afwachten als er nog nuttig onderzoek gaande is door de community, is natuurlijk prima. Maar een alsmaar groeiend topic is niet per definitie onderzoek. Vaak verzand de boel in herhalingen en off topic beschouwingen. En al die ruis is nog meer extra leeswerk voor jullie dus dan kom je in een vicieuze cirkel.

Lastig reproduceerbaar vind ik een slecht excuus. Sommige dingen zouden op locatie moeten worden onderzocht of met debug logging oid. Jullie kunnen onmogelijk elke tv en elke receiver in huis nemen om elke configuratie te testen. Het lijkt er nu een beetje op dat jullie alleen tickets aanmaken voor dingen die jullie in huis kunnen reproduceren. Ik hoop echt dat ik het mis heb.

En vat het niet persoonlijk op hè? Ik geloof echt wel in jullie inzet en ethos. Maar de aanpak komt in veel gevallen op mij niet adequaat en overuigend over. Kan natuurlijk 100% aan mijn perceptie liggen maar ik heb toch meer vergelijkbare geluiden gehoord.

Het label systeem juich ik zeer toe, dat gaat echt verbetering geven als het meer wordt toegepast. Jullie waren afgelopen week ook zichtbaarder aanwezig, dat geeft ook hoop.

Dit moest ik effe kwijt, sorry. Met de beste bedoelingen, je weet toch :blush:

Vet off topic weer maar misschien wil je dit briefje delen met de moderators (voor wat het waard is)?

Reputatie 1

Het werkte dus moet het gewoon weer goed komen. En het is toch de aanhouder wint. En als we hier uit komen hebben andere er wellicht ook iets aan.

Reputatie 7

Toevoeging; @Mark Ziggo is de voorbeelden van klanten waarbij de koppeling wegvalt wel aan het verzamelen. En @Roland_W57 , jouw zaak staat hier ook tussen :-). 

Wat vooral frappant is, is dat bij de meeste voorbeelden tnt. De instelling ook daadwerkelijk verandert. Zichtbaar, zeg maar. Terwijl bij jou kennelijk de instelling nog goed staat (in tekst) maar in de praktijk blijkt dit anders te zijn. 

Reputatie 7
Badge +12

Het zijn natuurlijk alleen maar workarounds. Ziggo moet die bugs oplossen. Het wordt hoog tijd dat een Ziggo moderator dit topic komt bedienen.

Maar ik heb nog wel een suggestie. CEC staat los van koppelen afstandsbediening (hoop ik, ik weet het niet zeker). Nu zat ik te denken: Next is schizofreen geworden door beide mogelijkheden. Als je nou es die koppeling ONGEDAAN maakt? Ik geloof niet dat dat kan maar je kunt gewoon expres een verkeerde receiver invullen. Tv misschien idemdito. Zodat alles alleen nog via CEC gaat met de deurtjes dicht.

Eigenlijk weet ik niet of Next volumeregeling via CEC ondersteunt. CEC heeft die functie wel in zich in elk geval. En ik weet ook niet of mijn bovenstaande idee iets doet met CEC. Zou niet moeten lijkt me. Jij kon eerst je volume bedienen met deurtjes dicht dus dat ging dan via CEC.

Is het een optie om mijn tweede next ( van de slaapkamer)om te ruilen naar beneden om  bij de laatste boven genoemde optie opnieuw te starten?  

@Roland_W57 Dat zou zeker kunnen, het zijn exact dezelfde boxen gekoppeld aan één en dezelfde achtergrond.

Dat lijkt me een goede test.

Reputatie 1

Opnieuw de TV gekoppeld maar niet alleen op Philips maar op type nummer. nu doet hij het wel.

Ben er dus toch nu achter gekomen. Dank je wel voor de hulp. Fijn weekend:grinning:

Reputatie 7
Badge +12

Ja, ze denken misschien: dolfff lost het wel op. Nou, ik ben even uitgeëxperimenteerd en jij ook denk ik. Dit is gewoon een bug en je bent de enige niet.

Ziggo, kom maar door…. (en sla vooral acht op alle vergelijkbare meldingen).

@hanh  wie kunnen we hier het beste bijroepen? Mark? Anne H? Anne B? Ik ken de rolverdeling nog niet zo goed.

Ik zal 's iets proberen.

Reputatie 1

Na een aantal dagen van goed werken, doet hij Het weer niet goed. Zie volume regelaar van de tv harder en zachter gaan maar geen verschil in volume. Note: als het goed werkt zie ik geen volume schaal in beeld. Ik koppel de tv gewoon als eeNu Philips. Daarna werkt het nog niet, dan tv uit en aan zetten en het spulletjes werkt weer. 

Reputatie 1

Helaas geen resultaat tv/versterker/next reageren alleen met de deuren open. Waardeloze situatie weet het nu niet meer. De verbinding next en tv werkt gewoon niet

Reputatie 1

Nieuwe update, en het probleem is weer terug. Vanavond al een reset gedaan en de instellingen weer gezet als boven nu afwachten. Wordt vervolgd

Reputatie 7

Laten we ontopic blijven, mannen! Onthoud vooral dat jullie aan dezelfde kant staan ^^. 

@Dolfff ; ik lees in dit topic zeker wel mee! Het is hier echter ook een tijdje stil gebleven omdat het een en ander getest werd. En zolang dingen nog uitgeprobeerd worden en we wachten op de uitkomst, wacht ik “gezellig” mee. Het topic waar je naar doorverwijst met suggestie, is opgepakt door mijn collega Michael, zie ik. Is er iets anders waar nog geen reactie of dergelijke op gekomen is, waar ik me even over moet buigen? :-) 

Reputatie 7
Badge +12

Prima, je haalt me de woorden uit de mond. Nu even niets doen en als het fout gaat puntje 4 en 5.

Mocht het goed blijven gaan, laat het ons ook weten hè. En kastdeurtje dichthouden natuurlijk, niet vals spelen. :wink:

Reputatie 1

Hallo, standby staat op 6 uur. Gisteren fabrieksinstellingen maar weer eens gedaan. Daarna deed hij het weer eens goed. Vanochtend ook, maar nu net weer eens getest en nu niet meer. Dus weer bij af

Reputatie 1

Hallo Dolff, sorry voor de late reactie maar gewoon nog geen tijd gehad.

Zowel de TV als de versterker met naam en toenaam geselecteerd dan werkt het, echter als hij standby is geweest alles weer kwijt. Denk dat het weer ZIggo bellen wordt maar die konden mij de vorige keer ook niet helpen. wellicht een keertje een reset van het toestel doen en opnieuw installeren?

Verder kom ik niet verder op de community met de zoekterm instellingen niet opgeslagen of iets wat daar op lijkt. Dus graag een linkje of verder advies van jou of iemand anders. Ik ben in ieder geval blij met alle mogelijke hulp.

Reputatie 7
Badge +12

Kun je nog m'n laatste vraag beantwoorden?

En heb je al getest met standby verbruik op “hoog”?

Nog raarder trouwens dat ie het vanochtend wel deed (na toch lang standby neem ik aan ) en even later niet meer.

Reputatie 7
Badge +12

Check nog es of instelling “één knop voor aan en uitzetten” nog op UIT staat? Soms veranderen instellingen spontaan, zo blijkt uit andere topics.

Reputatie 1

Haha zeker!!!

Reputatie 1

Na het syt=stem op standby gezet te hebben, weer het zelfde probleem. dus niet opgelost. Wie weet de oplossing???

Reputatie 7
Badge +12

Maakt op zich niks uit. Deze dingen zouden niks met elkaar te maken moeten hebben. Maar het gaat om de vraag of de koppeling nu bewaard blijft als je die instelling uitgeschakeld laat.

Je kunt nu dus even niet meer je tv en Next tegelijk aanzetten met de rode knop. Dus de tv moet je dan met de witte knop aanzetten of met de ab van je tv.

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb een vermoeden. Ik heb hier en daar nl gelezen dat instellingen niet bewaard blijven.

Wat je kunt proberen is weer op dezelfde manier koppelen (dus met type nr van je Philips). Evt ook die instelling checken waar @borry52  het over had. Werkt het dan weer? Dan standby en weer aan. Enz. Zo kun je zien of het te maken heeft met instellingen die niet bewaard blijven. Het kan zijn dat ie langere tijd in standby moet staan om de instelling te vergeten (tot lampje helemaal uit is bv). Dus experimenteren.

Als het inderdaad zo is dat de instelling steeds wordt vergeten en het het verder wel werkt, dan moet je  daar opnieuw over bellen. En zoek ook eens op “instellingen niet opgeslagen” op het forum, dan kom je meer tegen.

Reageer