Beantwoord

Update next 4.19 geluid van de versterker niet meer te dienen

• 26 oktober 2019
  • 128 reacties
  • 4047 keer bekeken

Toon eerste bericht

128 Reacties

Zover ik uit een Topic weet, kan het volgende.
Next met HDMI aan TV. ARC voor Audio naar de Receiver. De Volume-knop van de Next-AB alleen koppelen aan je TV. De TV mbv HDMI-CEC de volumeinstelling laten doorsturen naar de Receiver.
Is dit geprobeerd?

Of bazel ik nu maar wat? Help me dan uit deze droom.
Praktische ervaring heb ik er niet mee.

Reputatie 7

We kunnen nog een frontpanel reset proberen maar dit gaat eigenlijk nergens meer over.

En nog een andere long-shot: vervang de hdmi kabel tussen tv en Denon.

Vind ik ook een enorme long-shot. Maar zeker omdat de ervaring bij @Roland_W57 toch echt wel anders is dan de andere voorbeelden, ben ik ook een beetje naar laatste strohalmen aan het grijpen. 
@Roland_W57 , zal ik je een andere HDMI kabel toesturen om het toch even te testen? 

Reputatie 1

We kunnen het altijd proberen, en dan ook een algehele reset plegen om met een schone start te beginnen?

Reputatie 1

Is het een optie om mijn tweede next ( van de slaapkamer)om te ruilen naar beneden om  bij de laatste boven genoemde optie opnieuw te starten?  

Is het een optie om mijn tweede next ( van de slaapkamer)om te ruilen naar beneden om  bij de laatste boven genoemde optie opnieuw te starten?  

@Roland_W57 Dat zou zeker kunnen, het zijn exact dezelfde boxen gekoppeld aan één en dezelfde achtergrond.

Dat lijkt me een goede test.

Reputatie 7
Badge +12

Ben het eens dat niet alle lijkende issues daadwerkelijk gerelateerd zijn. Ik gebruik vaak de woordjes “lijkt” “wellicht” “mogelijk” enz. Maar er zijn nu zoveel lijkende meldingen dat er haast wel verbanden moeten zijn.

In geval van Roland kunnen we helaas nog niet eens 100% zeker zijn dat het aan de Next ligt. Zou heel misschien aan TV kunnen liggen. Maar dan is het wel héééél toevallig dat het probleem zich plotseling is gaan voordoen vanaf update 4.19!

Ben in elk geval blij dat er nu beweging komt.

Wat betreft de HDMI kabel, ik heb het dan over de kabel tussen TV en receiver hè. Die tussen Next en receiver speelt hier geen rol. Die kun je zelfs verwijderen, dan werkt de koppeling (als het goed is) nog steeds want het gaat via tv IR. Een nieuwe op laten sturen lijkt me niet heel zinvol als je een kabel met boven kunt omruilen.

En ja, Next omwisselen met slk en/of diepe reset kan allemaal nog. Ik weet even niet wat wijsheid is. Misschien je tv en receiver ook naar fabrieksinstellingen. Misschien gewoon een kleurboek pakken….

Edit: nja, Bert heeft wel gelijk. De Next omwisselen is wel een prima plan nu. Diepe reset nog even niet nodig dan.

Reputatie 1

Allen, dit gaat van het weekend plaatsvinden eerder helaas geen tijd. wordt vervolgd. hopenlijk met smiley terug. Immers boven speelt het een en ander niet. Alleen TV en Next.

Ik zal de next(s) omwisselen incl kabels en de afstand bediening een harde reset geven en daarna aansluiten zoals Dolff hierboven heeft aangegeven. 

Reputatie 7
Badge +12

Wat zal de nieuwe aflevering ons brengen? Zal Roland verstrikt raken in de kabels? Zal de Next ontploffen? Of zal het tv geluk weer neerdalen in huize Roland?

Zorg dat u allemaal weer klaar zit volgende week voor de volgende zinderende aflevering van onze succesvolle serie "Rolands koppel avonturen”.

Reputatie 1

Haha, ik hoop het echt:rofl::grinning:

Reputatie 1

Gisteren beide next apparaten omgewisseld en normaal aangesloten. Alles werkte met de next in de kast. Hoera!!! Probleem opgelost? Helaas de pret was maar voor even, vanavond de tv aangezet ennnnnn hij deed het weer niet. Tv en versterker opnieuw gekoppeld en het werkt weer. HIER WORDT JE TOCH GEK VAN? Het ligt in ieder geval niet aan de next. Ik weet het nu echt niet meer. Kan Ziggo hier nu eindelijk wat aan doen. Dit loopt al meer  als een maand zonder verdere oplossingen

Reputatie 1

Verbruik staat op hoog. Zouden ze snel moeten opstarten. Opstarten duurt gemiddeld 35 a 40 seconden. Misschien ook een aanwujzing tot. 

Reputatie 7
Badge +12

Verbaast me niks Roland. Paar vraagjes:

1. Heb je ook alle hdmi kabels omgewisseld?
  2. Heb je de denon weer gekoppeld in de Next? Ik hoop het toch van NIET! Want dat veroorzaakt mogelijkerwijs de ellende. Ik vrees van wel als ik je bericht goed begrijp.
Reputatie 1

Dolff, kabels zijn omgewisseld. En inderdaad dom van mij ook de denon gekoppeld.

Trouwens bij het aanzetten stond de tv en denon nog wel gewoon in het menu. Terwijl de next gemiddeld 30 minuten van de stroom afgeweest zijn.

Zal het vanavond opnieuw proberen wordt nog vervolgd. :grin:

Reputatie 1

Dolff zat nog eens te denken en te zoeken op de diverse forums, Nu aangesloten als volgt 

Next met HDMI naar DENON, en van de DENON naar de TV (ARC poort DENON naar ARC poort TV)

Kunnen we het ook als volgt doen?

Next naar TV (HDMI) en van TV naar DENON (ARC poort naar ARC poort) ??

Graag je idee over deze configuratie!

Reputatie 7
Badge +12

Dat kan zeker,  dat is meer de "soundbar” configuratie.

Reputatie 1

Vandaag de kabels omgewisseld op advies van Mark en Dolff. 

Huidige instelling is nu: HDMI VAN NEXT NAAR TV EN ARC KABEL VAN TV NAAR DENON. Geen nieuwe koppeling gemaakt tussen tv en versterker. Staan wel in het scherm. Standby staat op 5 uur en verbruik op hoog. Bepaal je volume staat op tv. Nu denk ik even een nachtje wachten om te zien of het blijft werken. Nu doet hij het wel in ieder geval, next en versterker staan in de kast met de deur dicht 

Reputatie 7
Badge +12

Oké, duimen maar weer.

Reputatie 1

Alles weer terug gezet. Nadat de tv uit was gegaan en weer alleen maar geluid via de tv te regelen speakers alleen te regelen met de geluid knop op de versterker. Nu doet alles het weer. Heeft er nog iemand of Ziggo een suggestie.

Reputatie 7
Badge +12

Je bedoelt dat je nu weer de Denon er terug tussen hebt gezet?

Reputatie 1

Ja de kabels op de oude manier weer terug gezeten nu doet alles het weer.  Heb alleen de kabel omgezet verder niets. Verder afwachten maar hoe hij het doet

Reputatie 1

Blijft dus niet onthouden, vanochtend aan gezet. Geen mogelijkheid om de tv zachter te zetten. Alleen de tv gekoppeld op type nummer. Daarna de tv uit en aan gezet, want anders doet hij het nog niet. Nu weer werkend ben benieuwd hoe vanmiddag is. @ziggomark hebben jullie al iets voor dit probleem gezien alles op de community ben ik niet de enige.

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt het nou over je tv harder en zachter?? Het ging toch om je Denon? Is er nou een nieuw probleem bij gekomen?

Reputatie 1

Geluid harder zachter loopt via de versterker nu. Met de ab ging het geluid + & - via de versterker. Geluid over 5 boxen. Met de nieuwe bekabeling was geluid alleen nog via de tv en de versterker niet meer aan te sturen.

Reputatie 7
Badge +12

Roland, vervang eens de batterijen van je Next afstandsbediening. Ik heb ontdekt dat die erg snel leeg raken.

Reputatie 1

Batterijen vervangen, hetzelfde resultaat. 

Tv aanzetten, opnieuw koppelen, tv uit en aanzetten dan kun je de tv weer harder en zachter zetten. 

Reageer