Beantwoord

Update next 4.19 geluid van de versterker niet meer te dienen

• 26 oktober 2019
  • 128 reacties
  • 4047 keer bekeken

Toon eerste bericht

128 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb deze ook omhoog gehaald Lycke, sterk gerelateerd mijns inziens:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/yamaha-ysp-2500-soundbar-werkt-niet-goed-na-4-19-update-next-48016#post512307

Reputatie 7
Badge +12

En hier nog één, al maanden oud en niets mee gedaan:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/next-afstandsbediening-raakt-koppeling-met-receiver-kwijt-43135#post512318

Dit is een omgekeerd geval maar héél gelijksoortig.

Reputatie 1

Dollf, vandaag om half acht de tv aangezet, en wat denk nop! Ondanks de standby tijd op 24 uur. Opnieuw de versterker en tv op naam gekoppeld. Maar nog deed hij het niet. Tv aan en uitgezet en toen deed alles het weer:grinning: . Heb de afstandbediening gereset door middel van de batterijen er uitgehaald. Anders misschien de next een harde reset geven want het terug stellen naar fabrieksinstellingen instellingen via het menu helpt ook niet. Oude situatie voor de update is qua aansluitingen niets gewijzigd. Wellicht in de instellingen door de vele tips die ik heb ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +12

De instellingen van de Next zijn erg beperkt en daardoor ook wel overzichtelijk. In je tv en receiver is dat anders denk ik.

(Wat je nog kunt proberen is je afstandsbediening een harde reset geven en daarna je receiver NIET koppelen (want alles moet via je tv lopen). Wel moeten dan de CEC functies in je tv en receiver staan ingeschakeld. Maar ik denk dat je dit nog even moet uitstellen.)

Check eerst dit es heel goed de komende uren en dagen:

De instelling "bepaal je volume” moet op TV staan. Blijf dat es goed in de gaten houden. Verandert dat misschien steeds spontaan?

Reputatie 1

Behalve de batterijen er uithalen hoe kan ik anders een harde reset doen bij de afstandbediening

Reputatie 1

Instellingen:

systeem:

standby             24 uur

Verbruik             hoog

Beeld en geluid:

Video                  HDMI

HDMI                  1080p

4:3                       uitgerekt

Frames                uit

Aan en uit            aan

Koppel app.         Ja

Bepaal volume    Philips tv

Dolby                    volg aanbod

Audio                    0 ms

Wellicht kunnen jullie hier iets mee, indien andere informatie nodig is laat dat san even weten.

Reputatie 7
Badge +12

Doe nog maar even niet is mijn advies. Eerst es die instelling monitoren raad ik aan.

Maar de beslissing is aan jou dus hierbij toch mijn instructies:

Verwijder alle 4 de batterijen en plaats ze pas na een uur weer terug.

Nu moet je hem waarschijnlijk opnieuw koppelen met je box door knopje TV en 0 tegelijk 10 seconden ingedrukt te houden.

Reputatie 1

Dolff, alweer 5 dagen geleden mbt de laatste berichten. De instellingen zelf wijzigen niet aleen hij onthoudt het niet, gisteren deed de next het ineens wel wel met de deur dicht en vanochtend ineens weer niet. Het lijkt wel een beetje willekeurig te zijn. Maar hoe dan ook helemaal goed werken doet hij niet. Misschien een optie om de next eens te wisselen met die ik op de slaapkamer heb staan. Kunnen we ook zien of het aan de next ligt of gewoon aan de laatste update van het apparaat. Of stel je voor om de afstandbediening te resetten eerst

Reputatie 7
Badge +12

De instellingen zelf wijzigen niet aleen hij onthoudt het niet

Die zin lijkt een beetje in tegenspraak. Om even heel duidelijk te zijn: je ziet NIETS spontaan wijzigen in de instellingen toch?

Ik denk dat nu reset van de ab de beste stap is. Volg deze stappen op:

1. Verwijder alle 4 de batterijen en plaats ze pas na een uur weer terug

2. Indien nodig opnieuw koppelen met je box door knopje TV en 0 tegelijk 10 seconden ingedrukt te houden.

3. Nog even NIET je TV of Denon koppelen. Test nu eerst met deurtje open of de volume van de ab nog iets doet met je Denon. Als het goed is NIET (laat me weten of dat klopt).

4. Nu pas je ab koppelen met je TV merk en type en NIET MET JE RECEIVER.
  5. Dus ik benadruk: niet je Denon merk en type invoeren in je Next!

Vertel me even of je de instelling “Bepaal je volume” nog ziet. Die zou eigenlijk weg moeten zijn nu als de Next slim genoeg is. Zo niet, dan verifiëren dat ie op TV staat (en wat zie je in dat geval bij audiosysteem staan?).

Reputatie 1

Inderdaad je ziet niets wijzigen (wellicht wel iets op de achhtergrond:confounded: ), zal straks je stappenplan volgen en je uitsluitsel geven. En wederom bedankt voor je moeite

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan, we horen het wel weer.

Reputatie 1

Dolff, tot punt 2 gedaan. NIETS GEKOPPELD. Versterker reageert wel met de deur open MAAR ook met de deur dicht. Doe dus even verder niets meer kijk even hoe hij zich houdt over een paar dagen gerekend.

Reputatie 7
Badge +12

Hier was ik nou al precies een beetje bang voor. Goed dat ik je die check heb gevraagd. Jouw case was nou precies de aanleiding dat ik deze suggestie heb gedaan. Is doorgegeven maar met lage prio helaas.

Echt ontkoppelen kan dus blijkbaar niet. Jouw ab reset lijkt niets gedaan te hebben. Echt een uur de batterijen (alle VIER) eruit gehad?

“Bepaal je volume” optie ook nog steeds zichtbaar zeker? En die staat op TV nog steeds?

Reputatie 1

Hij heeft zelfs 3 uur uur zonder batterijen gezeten. Ja staat nog steeds op tv

Reputatie 7
Badge +12

We kunnen nog een frontpanel reset proberen maar dit gaat eigenlijk nergens meer over.

En nog een andere long-shot: vervang de hdmi kabel tussen tv en Denon.

Roland, was puntje 2 nodig eigenlijk?

Ik hoopte vorige week dat @Lycke Ziggo  deze en andere koppel-vergeet-issues zou oppakken. Heb erg m’n best gedaan issues aan elkaar te linken. Toch gaan er weer vele dagen voorbij. Heb er nog es TWEE ontdekt die totaal ongezien zijn gebleven. Misschien hopen de moderators dat klanten het gewoon opgeven?

@Dolfff schreef: “Heb er nog es TWEE ontdekt die totaal ongezien zijn gebleven. Misschien hopen de moderators dat klanten het gewoon opgeven?”

Ongezien gebleven is niet te zien vanuit deze kant van het forum, alles wordt gelezen en meegenomen, niet altijd wordt gereageerd als er nog niets zinnigs te melden valt.

Moderators hebben geen enkel belang om een probleem te negeren, negeren lost het probleem niet op, de ervaring leert dat moderators zich juist ook inzetten om problemen opgelost te krijgen.

Reputatie 7
Badge +12

Je bent echt heel lief voor de moderators Bert. Ik geloof ook heus wel in hun goeie intenties. Maar ik beschrijf wat ik en veel anderen “voelen” aan deze kant van de muur en voel de behoefte af en toe een beetje te provoceren. Ik gebruik niet voor niets het woordje “misschien”. Je hoeft me echt niet steeds de les te lezen als ik es wat frustraties laat merken. Je ervaring telt zeker maar ik ga ook af op m’n eigen waarneming en die van anderen. Ik vind het belangrijk dat moderators weten hoe één en ander overkomt!

Hoe het WERKELIJK zit kunnen alleen de moderators ons vertellen Bert, NIET JIJ! De algemene stellingen hierover ken ik onderhand van buiten, die hoef je niet weer te gaan opzoeken voor me. Waar het mij en vele anderen om gaat is wat er daadwerkelijk en merkbaar van terecht komt.

Kijk, Bert, in essentie heb je wel gelijk in wat je zegt. Maar hoe vaker je dat herhaalt, hoe minder serieus mensen dat gaan nemen en hoe irritanter het wordt. Mensen willen gewoon gehoord worden. Laat mensen dat gewoon uiten. Zolang het niet persoonlijk wordt, is er niets op tegen.

“Hoe het WERKELIJK zit kunnen alleen de moderators ons vertellen Bert, NIET JIJ! De algemene stellingen hierover ken ik onderhand van buiten, die hoef je niet weer te gaan opzoeken voor me. Waar het mij en velen anderen om gaat is wat er daadwerkelijk en merkbaar van terecht komt.”

Dit is een open klant helpt klant forum waar iedereen mag schrijven wat hij wil.

Ik lees je niet de les, ik heb je in het geheel niet aangesproken.

Jij geeft feitelijk weer wat je ervaart en wat je mening daarover is en ik geef feitelijk weer wat ik ervaar en wat mijn mening daarover is.

“en voel de behoefte af en toe een beetje te provoceren.”
Als je de behoefte voelt om te provoceren, prima, maar ga een ander dan niet monddood maken die er feitelijk en niet persoonlijk op reageert.

EDIT: Ik zie dat je er nog nuance aan toegevoegd hebt.

“Maar hoe vaker je dat herhaalt, hoe minder serieus mensen dat gaan nemen en hoe irritanter het wordt.”

Dat geldt wederzijds.

Reputatie 3

Iedereen mag schrijven wat hij wil, maar sommigen schrijven te veel en bemoeien zich met alles. Dat kan wel eens een beetje te veel van het goede zijn en bij sommige forum leden voor irritatie gaan zorgen.

Reputatie 7

Laten we ontopic blijven, mannen! Onthoud vooral dat jullie aan dezelfde kant staan ^^. 

@Dolfff ; ik lees in dit topic zeker wel mee! Het is hier echter ook een tijdje stil gebleven omdat het een en ander getest werd. En zolang dingen nog uitgeprobeerd worden en we wachten op de uitkomst, wacht ik “gezellig” mee. Het topic waar je naar doorverwijst met suggestie, is opgepakt door mijn collega Michael, zie ik. Is er iets anders waar nog geen reactie of dergelijke op gekomen is, waar ik me even over moet buigen? :-) 

Reputatie 7
Badge +12

Môge @Lycke Ziggo 

Welke Michael dan heeft opgepakt weet ik niet, ik heb meerdere gelinkt. Maar met name deze:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/yamaha-ysp-2500-soundbar-werkt-niet-goed-na-4-19-update-next-48016#post512307

is echt gerelateerd en daar is alleen Anne B 24 dagen geleden een keer langsgekomen. Ik heb die vorige week “omhoog” gehaald en jou geroepen. Toch weer geen enkele bijdrage of terugkoppeling whatsoever daar. Omdat de TS stil is, zakt zo'n topic in de vergetelheid. Ik vind dat wel teleurstellend zoals je vast al hebt begrepen.

Maar ik heb er nog twee voor je (hoor ik je nou joepie zeggen?). Dit zijn losse posts in het algemene koppel topic:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-koppel-al-je-apparatuur-41861/index4.html#post512414

en

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-koppel-al-je-apparatuur-41861/index4.html#post510770

Niemand heeft zelfs nog op ze geantwoord. Wilde ik wel doen maar ik was toen met Roland bezig en dacht: die pakken jullie wel bij elkaar (hoe naïef van mij). Bij deze dan.

Ik ga ze nu wel even antwoorden en linken aan dit bericht.

Ik heb nog meer vergelijkbare gezien maar zie het niet als mijn taak alle aggregatie voor jullie te doen. Veel gelijkende issues laten een patroon zien, dat zou wat sneller onderkend mogen worden.

Briefje aan de moderators:

Wat ik regelmatig echt mis is duidelijke erkenning van een issue. Ik zeg met opzet issue, niet topic. Het zou voor jullie en voor ons veel makkelijker worden als je gewoon kunt zeggen: dit issue is bekend (met een linkje erbij).

Ik loop nog niet zo lang mee hier natuurlijk maar het valt me op dat eenvoudige issues vaak wel snel opgepakt worden door jullie maar juist de lastige blijven bungelen of zelfs helemaal wegzakken. Afwachten als er nog nuttig onderzoek gaande is door de community, is natuurlijk prima. Maar een alsmaar groeiend topic is niet per definitie onderzoek. Vaak verzand de boel in herhalingen en off topic beschouwingen. En al die ruis is nog meer extra leeswerk voor jullie dus dan kom je in een vicieuze cirkel.

Lastig reproduceerbaar vind ik een slecht excuus. Sommige dingen zouden op locatie moeten worden onderzocht of met debug logging oid. Jullie kunnen onmogelijk elke tv en elke receiver in huis nemen om elke configuratie te testen. Het lijkt er nu een beetje op dat jullie alleen tickets aanmaken voor dingen die jullie in huis kunnen reproduceren. Ik hoop echt dat ik het mis heb.

En vat het niet persoonlijk op hè? Ik geloof echt wel in jullie inzet en ethos. Maar de aanpak komt in veel gevallen op mij niet adequaat en overuigend over. Kan natuurlijk 100% aan mijn perceptie liggen maar ik heb toch meer vergelijkbare geluiden gehoord.

Het label systeem juich ik zeer toe, dat gaat echt verbetering geven als het meer wordt toegepast. Jullie waren afgelopen week ook zichtbaarder aanwezig, dat geeft ook hoop.

Dit moest ik effe kwijt, sorry. Met de beste bedoelingen, je weet toch :blush:

Vet off topic weer maar misschien wil je dit briefje delen met de moderators (voor wat het waard is)?

Reputatie 7
Badge +12

@Lycke Ziggo  er is weer een verse bijgekomen. Tweede helft van dit bericht:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-koppel-al-je-apparatuur-41861/index5.html#post515442

Reputatie 7

Ik vat het zeker niet persoonlijk op, hoor :-). De topics die je nu genoemd hebt staan beide op Mark zn naam en heb ik dus niet gezien. Ik zal hem even een seintje geven. De vraag is natuurlijk altijd of de verschillende ervaringen daadwerkelijk dezelfde reden hebben. Dat moeten we onderzoeken. En ik heb absoluut geen problemen met het erkennen van een bekend issue, maar dan moet eerst wel zeker zijn dat het issue er is. Het gebeurt ander veel te vaak dat er gezegd wordt “oh ja, dat is een bekend probleem. Dat moeten we aan deze kant oplossen”, terwijl blijkt dat de klant het zelf had kunnen/moeten oplossen met het aanpassen van een instelling. Voor we dus bewust weten dat een issue er echt is en bij ons opgelost moet worden, kijken we ermee uit dit te zeggen.  

Daar komt dus ook nog bij dat we verschillende medewerkers hebben die de topics oppakken. Gelukkig maar, anders zou het allemaal heel lang duren. Maar hierdoor kan het wel zijn dat zaken minder snel aan elkaar gekoppeld worden. Dat klopt. 

@Roland_W57 je zei “Inderdaad je ziet niets wijzigen (wellicht wel iets op de achhtergrond:confounded: )”. Voor mijn beeld; in de instellingen staat dus nog steeds wel op het volume aanpassen op de tv, maar in de praktijk merk je dat de bediening de receiver wil bedienen (en je dus het kastje open moet zetten)? 

Reputatie 1

Inderdaad, staat gewoon op tv; heb alles gedaan wat Dolff mij adviseerde. Wordt langzamerhand het wel zat dat het gewoon niet goed werkt

Reputatie 7

Toevoeging; @Mark Ziggo is de voorbeelden van klanten waarbij de koppeling wegvalt wel aan het verzamelen. En @Roland_W57 , jouw zaak staat hier ook tussen :-). 

Wat vooral frappant is, is dat bij de meeste voorbeelden tnt. De instelling ook daadwerkelijk verandert. Zichtbaar, zeg maar. Terwijl bij jou kennelijk de instelling nog goed staat (in tekst) maar in de praktijk blijkt dit anders te zijn. 

Reageer