Beantwoord

Update next 4.19 geluid van de versterker niet meer te dienen

• 26 oktober 2019
  • 128 reacties
  • 4036 keer bekeken

Toon eerste bericht

128 Reacties

Reputatie 1

Dolff, dat heeft hij wel gedaan voor de laatste update van deze week. Daarna was alles weer weg en niet meer goed te krijgen. Getracht weer terug te zetten naar de laatste werkende oplossing. In standby staat op 6uur. Nooit anders geweest. Verbruik in standby staat op normaal. Wat Ik al eerder heb gemeld ik weet het zo langzamerhand niet meer wat te doen bijna alle posities gehad

Reputatie 7
Badge +12

Dus nu krijg je  het helemaal niet meer aan de praat, ook niet voor eventjes? Damn.

De instelling “Bepaal je volume”, waar staat die op?

Reputatie 1

Hallo, standby staat op 6 uur. Gisteren fabrieksinstellingen maar weer eens gedaan. Daarna deed hij het weer eens goed. Vanochtend ook, maar nu net weer eens getest en nu niet meer. Dus weer bij af

Reputatie 7
Badge +12

Kun je nog m'n laatste vraag beantwoorden?

En heb je al getest met standby verbruik op “hoog”?

Nog raarder trouwens dat ie het vanochtend wel deed (na toch lang standby neem ik aan ) en even later niet meer.

Reputatie 1

Nu doet hij het:

bepaal je volume staat op Philips tv, Dolby zet altijd om, gekoppeld ja, een kop voor aan en uit zetten op aan, in standby op 5 uur, verbruik in standby hoog, 

Als ik de volume op de versterker zet doet wel de afstandbediening van tv het maar niet de next. En vise versa

Reputatie 1

Ben benieuwd voor hoe lang hij het blijft doen dus afwachten 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je nu “Bepaal je volume” aangepast? Of stond die al op tv?

Reputatie 1

Als hij op versterker staat doet hij niets.

Als hij op tv staat doet hij het wel met de next

Reputatie 7
Badge +12

Ja dat snap ik maar mijn vraag is waar die op stond? Maw, kan dat de reden zijn dat het niet werkte? Dit soort details zijn belangrijk voor ons om anderen te kunnen helpen.

Reputatie 1

Ik heb zoveel zitten proberen, ik kan het je helaas niet meer vertellen. Maar ik denk op tv

Reputatie 7
Badge +12

Oké, we gaan weer aan het duimen.

Reputatie 1

Nu hij is 1 uur uitgeweest dmv. Het rode knopje op de afstandbediening. Nu opnieuw aangezet en het hele spulletjes reageerd niet zoals het moet. Dit wil zeggen harder of zachter met de deur dicht. Als ik het deurtje openzet gast het wel. Ik verlang ondanks alles wel weer terug naar de Mediabox XL. Die deed het tenminste. Nog even en ik ga mijn abonnement opzeggen op het niet leveren van werkende apparatuur. Hier wordt je niet goed van.

Reputatie 7
Badge +12

Oké, hier heb ik nog een recept. Probeer nu ALLEEN deze tip op te volgen en niet ook  weer andere dingen wijzigen. Dus heel precies dit opvolgen:

1. Ga in het menu naar “Koppel je afstandsbediening”.
  2. Ga dan naar “Koppel je audiosysteem”.
  3. Kies een totaal verkeerd merk en type. Bv: Pioneer VSX933.
  4. Kies Ja en dan Sluit zodat je weer in het het Beeld en Geluid menu zit
  5. Ga nu 1 optie naar beneden: “Bepaal je volume” en kies TV.
  6. Als het nu werkt ben je klaar. Zo niet, ga dan nog een keer naar “Koppel je afstandsbediening en vul weer het juiste type van je tv in.
  7. Controleer nog een keer dat de instelling “Bepaal je volume” op TV staat. Dit is erg belangrijk.

Je vindt het misschien raar dat je een verkeerde receiver moet invullen. Doe toch maar. Het volume van je receiver moet namelijk via je tv gaan. Dan werkt het met kastje dicht. Dus je ab praat met je tv (infrarood) en je tv praat  met je Next via HDMI-CEC.

Reputatie 1

Dolff, allereerst bedankt voor alle hulp in deze. Maar helaas beide voorstellen werken niet. Zie wel het volume balkje meer of minder worden maar geluid blijft het zelfde.

Reputatie 7
Badge +12

Ik dacht echt dat ik het ei van columbus had, jammer hoor.

Weet je wel zeker dat alle CEC functies van je tv en denon staan ingeschakeld? Meestal heet het anders.

Reputatie 1

Ik ga dat morgen uitzoeken, laat het nog weten. Fijne avond

Reputatie 1

Dolff nog steeds het zelfde. Heb nu het kastje van ellende in het zicht gezet en de next fabrieks instellingen terug gezet en nogmaals alle instellingen erin gezet. Nu afwachten hoe lang het goed blijft. Toch jammer dat er op deze topic geen reactie van Ziggo komt!!!

Reputatie 7
Badge +12

Ja, ze denken misschien: dolfff lost het wel op. Nou, ik ben even uitgeëxperimenteerd en jij ook denk ik. Dit is gewoon een bug en je bent de enige niet.

Ziggo, kom maar door…. (en sla vooral acht op alle vergelijkbare meldingen).

@hanh  wie kunnen we hier het beste bijroepen? Mark? Anne H? Anne B? Ik ken de rolverdeling nog niet zo goed.

Ik zal 's iets proberen.

Reputatie 1

Wederom alle instellingen kwijt, opnieuw gekoppeld nu doet alles het weer. "MET" de next in het zicht. Nu de standby van 5 uur nu op 24 uur gezet. Misschien blijft hij dan wel alles onthouden. Immers de tv zal wel binnen 24 uur weer aan gaan. Gisteren avond om 23.30 uitgezet en om 06.35 uur weer aangezet. Deze ruimte er tussen is meer als 5 uur. Dussss wellicht helpt dit. Wordt vervolgd, en nog steeds geen reactie van Ziggo.

Reputatie 7

Hey all. 

Ik heb me inderdaad nog niet gemengd in dit topic, omdat er steeds goede suggesties en tips kwamen die uitgeprobeerd konden worden. Maar ik begrijp dat wij inmiddels aan zet zijn! Ik ga me even over de zaak buigen en er anderen bij vragen om te kijken waar de oplossing ligt. Ik kom er op terug! 

Toevoeging: nu ga ik compleet voorbij aan het feit dat Dolfff hier geweldig veel werk ik heeft gestoken. @Dolfff , complimenten en bedankt voor je inzet hier! 

Reputatie 7
Badge +12

Dat is fijn. Er zijn trouwens meer topics over instellingen die “vergeten” worden. (Heb er een paar gelinkt op pag 1). In hoeverre die gerelateerd zijn durf ik niet te zeggen maar het is misschien goed om die ook nog es door te nemen.

Reputatie 7

Als eerste moeten we even verduidelijken dat de Next niet volume bedient via HDMI-CEC. Dat doet die alleen via infrarood. (voor zover bij mij bekend).

Daaruit kunnen we de conclusie trekken dat het bedienen van het volume van de versterker met het kastje misschien wel heeft gewerkt, maar dan was het niet het geval dat de Next/afstandsbediening de versterker direct bediende. Waarschijnlijk is dat via HDMI CEC van de tv gegaan.
Dus, de Next afstandsbediening stuurt het volume van de tv aan en de tv is zo ingesteld om het via HDMI CEC het volume van de receiver te bedienen.
Want zoals aangegeven kan de Next alleen het volume via infrarood bedienen. 

Waar het dan nu waarschijnlijk fout gaat is dat de Next (zo te lezen) na een stand-by weer zo staat ingesteld dat hij het volume van de receiver moet bedienen. De stappen die Dolfff aangeeft zouden dan dit probleem moeten oplossen, daarom vraagt hij waarschijnlijk ook nog of de CEC functies van de tv en receiver op dit moment wel aan staan. 

Ter verduidelijking: Bediening hoort te gaan: Next afstandsbediening <infrarood> TV <HDMI CEC volume bediening> Receiver. Je bedient dan dus niet rechtstreeks de receiver met de ab (en dat is wat je wilt, als je de receiver achter een deurtje wilt) 

Reputatie 7
Badge +12

Je vindt het misschien raar dat je een verkeerde receiver moet invullen. Doe toch maar. Het volume van je receiver moet namelijk via je tv gaan. Dan werkt het met kastje dicht. Dus je ab praat met je tv (infrarood) en je tv praat  met je Next via HDMI-CEC.

Dat was dus precies al mijn conclusie @Lycke Ziggo  eergisteren. Vandaar die 7 stappen. Ik dacht dat de Next misschien niet zou overspringen naar volume via receiver als TS de ab helemaal zou ontkoppelen van receiver. Ontkoppelen kan helaas niet (vandaar dit verzoek). Daarom liet ik hem een foute receiver invoeren. Maar blijkt dus ook niet te helpen.

Er zijn andere topics die beschrijven dat de Next volume steeds overspringt naar het verkeerde apparaat. Of dat een ingevoerd tv model overruled wordt. Dat hoor ik TS niet zo duidelijk zeggen. Maar misschien is dit toch wel hetzelfde of sterk gerelateerd.

Maar hoe dan ook: de Next “vergeet” steeds dat ie volume via de tv moet doen. Of dat komt omdat ie het merk/type vergeet of omdat ie steeds om wil schakelen naar receiver is mij niet duidelijk. Wat mij wel duidelijk is is dat dit echt een BUG is die bij sommige combi's van apparatuur optreedt.

Reputatie 7
Badge +12

Eén ding hebben we nog niet geprobeerd: resetten van de ab.

Reageer