1
Vraag
2
Reacties
Pyro

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Update afstandbediening Philips OLED

Beste allen, al enkele weken maak ik gebruik van de Next box in combinatie met een gekoppelde afstandsbediening van de Philips OLED903 TV. Op zich ging dat prima, tot er een firmware update voor de Next box kwam.......

Omdat de afstandsbediening nu aan de box gekoppeld is, kan ik een steeds terugkerende update aanbieding voor de afstandsbediening van de TV niet uitvoeren omdat de afstandsbediening van de TV niet wordt gedetecteerd. Ik houd nu dus constant een herinnering bij het inschakelen van de TV/Next box, die alleen met de afstandsbediening van de TV kan worden uitgesteld.

Kennelijk moet ik dus eerst weer de afstandsbediening volledig loskoppelen van de mediabox, voordat de TV deze weer herkent maar dit lukt niet (meer). Ik krijg de indruk dat een éénmaal gekoppelde afstandsbediening niet meer losgekoppeld kan worden? Het uitschakelen van Easylink leverde ook geen resultaat op.

Kort samengevat; hoe ontkoppel je een éénmaal gekoppelde afstandsbediening van de Next?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pyro
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste allen,

Na een complete herinstallatie van de TV, met losgekoppelde Next box, is kennelijk ook nieuwe firmware binnengekomen en is het probleem opgelost.

Ik heb tot nu toe geen meldingen meer gehad!

Iedereen bedankt voor de tips & trics!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Neem aan dat je de philips afstandsbediening weer wil koppelen aan je tv? volgens kun je door middel van de 2 buitenste gekleurde knoppen (tegelijk indrukken) je remote weer koppelen??
je zou het eens kunnen proberen.

Teun
Pyro
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste Teun, bedankt voor je reactie maar ook dit werkte niet. Er wordt volgens de TV geen afstandsbediening (meer) gedetecteerd. Ook het loskoppelen van de HDMI, uitschakelen van de Next of het uitnemen van batterijen uit de afstandsbediening van de Next werkt niet.

het lijkt erop dat wanneer de afstandsbedieung van de Next eenmmaal gekoppeld is, er geen weg terug is?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Pyro
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Helaas, had ik al geprobeerd, zonder succes. Bedankt voor de tip!
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Ja, dan wordt het wel lastig. Fabrieksherstel??

Teun
Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes
Is het niet als je even je AV op een andere poort zet dat hij het wel doet? Met Sony wel
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Pyro . Welkom hier!
Goed dat je ons gevonden hebt om je te helpen ^^. Ben je er inmiddels uit gekomen? 🙂
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Nog een dingetje. De afstandsbediening met de 2 knoppen wel dicht bij het oog van de tv gehouden??? Is ook belangrijk namelijk. Teun
Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes
Teun wrote:
Nog een dingetje. De afstandsbediening met de 2 knoppen wel dicht bij het oog van de tv gehouden??? Is ook belangrijk namelijk. Teun


Er wordt gesproken over maximaal één meter...
Pyro
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste allemaal, bedankt voor jullie reacties en tips! Helaas werken deze niet.......
Maar ik ga alles nog één herhalen, wie weet.......

Ik laat de afloop weten!
Mr. Jinx

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Pyro, ik had exact hetzelfde. Bij mijn Philips TV zaten overigens 2 afstandsbedieningen.
Voor de duidelijkheid, de update is voor die lange smalle.

Bij mij was de AB ook niet meer gekoppeld met de TV. Maar ik weet niet of we daar nou de Next de schuld van kunnen geven? Volgens mij heeft dat er weinig mee te maken.

In ieder geval kreeg ik 'm met geen mogelijkheid opnieuw gekoppeld. Het enige wat wel werkt is TV naar fabrieksinstellingen. Daarna is de afstandsbediening ook weer zichtbaar in het menu van de TV en kan deze worden ge-update.
Pyro
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste Mr. Jinx, dat lijkt me een hele goeie. Zodra het uitkomt koppel ik, uit voorzorg, de HDMI van de Next los van de TV en zet de TV terug in fabrieksinstelling. Dan ga ik de boel opnieuw koppelen. Als dat niet lukt, is mijn munitie op!

Ik laat het weten, bedankt!
Pyro
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste allen,

Na een complete herinstallatie van de TV, met losgekoppelde Next box, is kennelijk ook nieuwe firmware binnengekomen en is het probleem opgelost.

Ik heb tot nu toe geen meldingen meer gehad!

Iedereen bedankt voor de tips & trics!
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Graag gedaan en veel plezier er mee. Teun
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic