Peerware

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update 4.23: volumeknoppen niet meer te koppelen

Na de update werkt de koppeling met mijn Philips audio systeem niet meer. Nu zit ik weer met 2 afstandsbedieningen. 

 

Kan ik op een manier terug naar 4.22?

11 Reacties 11
Ingrid1965

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Hopelijk is dit snel opgelost?

Aab

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hier hetzelfde probleem. Heb een bose soundbar 500 optisch aangesloten op de next. Na de update reageert die niet meer op de volume knoppen. Graag zo snel mogelijk oplossen

willembrugmans

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb hetzelfde probleem dat de geluidsknoppen van de afstandsbediening niet meer werken na de update. Graag zo spoedig mogelijkoplossen

J.V.

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Welkom bij de club! Dit probleem is al bij een grote groep gebruikers met update 4.22 ontstaan. Mijn LG tv (SJ800V) wordt sindsdien niet meer herkent. Ook HDMI-CEC (ARC) werkt niet meer naar behoren. Grote frustratie mij mij kan ik je zeggen omdat ik bij gebruik van apps via mijn tv (Prime Video, Disney+, enz.) geen geluid meer via mijn receiver (Onkyo) krijg. Terug naar geluid via de tv wordt dan echt wel ervaren als terug naar de middeleeuwen.

Ikhad de hoop dat e.e.a met 4.23 opgelost zou zijn. Zo te zien wordt de groep met problemen dus alleen maar groter… Goed werk Ziggo! NOT!!!

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Bij mij was de koppeling voor de volume regeling ook weg bij mijn Oled65C9 en de DSN11RG soundbar, na de update van 4.23. Maar door even de batterijen een paar minuten uit de afstandsbediening te halen en vervolgens terug te plaatsen, kreeg ik een melding op het scherm, dat er weer een koppeling was tussen de Next en de LG TV en kon ik weer alles bedienen met de Next afstandbediening.

Misschien helpt dit jullie ook verder?

Ad Arnhem

Level 6
  • 120Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

Hier hetzelfde "probleem" maar snel opgelost door het opnieuw koppelen van de soundbar. Ik zie nu ook de optie "bepaal je volume" waarmee je kunt switchen tussen audiosysteem en TV!

Aab

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Aab wrote:

Ik heb hier hetzelfde probleem. Heb een bose soundbar 500 optisch aangesloten op de next. Na de update reageert die niet meer op de volume knoppen. Graag zo snel mogelijk oplossen

net solo 5 ingetypt en vind die hem. volume knoppen werken dan nog niet dus kies ik nee daarna vind die automatisch een andere apparaat en daarna werkt het weer bij mij 🙂

pjutr

Level 6
  • 95Posts
  • 4Oplossingen
  • 33Likes
Ad Arnhem wrote:

Hier hetzelfde "probleem" maar snel opgelost door het opnieuw koppelen van de soundbar. Ik zie nu ook de optie "bepaal je volume" waarmee je kunt switchen tussen audiosysteem en TV!

Bij mij geen verslechtering. Werk gewoon via Pioneer home-cinema. Het gebeurt wel een paar keer per week dat bij het aanzetten “bepaal je volume” Op de Next is teruggezet naar de tv, maar dat is met een druk op die knop zo weer hersteld.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

Goedemiddag @Peerware en welkom op de Community,

Wat vervelend dat de Ziggo Mediabox Next afstandsbediening niet meer gekoppeld is met je Philips audiosysteem sinds de laatst update! Het is helaas niet mogelijk om de software van de Mediabox Next terug te zetten naar 4.22.
Je kan wel proberen om de Ziggo Next afstandsbediening eens opnieuw in te stellen. Hier staat uitgelegd hoe je dit doet. Koppel daarna de Ziggo Mediabox Next afstandsbediening zoals hier staat beschreven

Mocht het hiermee niet lukken, dan hoor ik het graag. 

ArjenH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier is door 4.23 een voorheen foutloos werkend systeem om zeep geholpen: Mediabox Next - Denon AVR-X2200W - Panasonic 46GT30. 

Ik gebruik de Ziggo afstandsbediening om via Vieralink het volume van de Denon te bedienen. DAt werkt niet meer en vaak heb ik helemaal geen geluid totdat ik de Denon uit en aan zet…

Opnieuw koppelen etc. helpt niets

Markie1979

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenmiddag,

Ik ben Mark, nieuw hier op het forum. Aangenaam.

Ik heb helaas ook soortgelijke problemen met update 4.23. Na de laatste update was de koppeling met mijn Technics stereoset verdwenen. Ik kon hem wel opnieuw koppelen, maar de koppeling wordt na ongeveer een dag weer vanzelf opgeheven. Hopelijk komt er snel een fix. 

Uitgelicht topic