Beantwoord

Update 4.19 nog steeds geluid out-of-sync. Geluid loopt achter, vooral bij opname. Wat een enorme teleurstelling.

• 25 oktober 2019
  • 669 Reacties
  • 25513x Bekeken

Toon eerste bericht

669 Reacties

Reputatie 1

Hallo @Dolfff , dank voor de reactie. Het wordt mij al wat duidelijker dat het allemaal niet zo eenvoudig is. Het is jammer dat er nu een NEXT is die weliswaar veel beter is dan de Horizon, maar waar toch ook wel weer problemen mee zijn. Elders op het forum blijken er ook de nodige klachten te zijn over de upscaling van de NEXT. Het zou toch eigenlijk zo moeten zijn dat je (bij een 4K tv) de NEXT op 4K kan zetten en dat het dan automatisch altijd goed gaat, zowel met beeld als geluid. Zorgelijk vind ik dat deze issues al zo lang spelen en Ziggo kennelijk geen oplossing heeft.

Ik hoop dat het lipsync probleem inderdaad merk afhankelijk is en dat ik met een LG geluk heb. Ik zal de raad om te bedingen dat de NEXT bij problemen kosteloos kan worden teruggestuurd zeker ter harte nemen

@TomT Je hebt bij Ziggo altijd 14 dagen bedenktijd, zie de voorwaarden:

https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Algemene%20voorwaarden%20Ziggo%20per%201%20juli%202018.pdf

Artikel 3

5. Als een Abonnement telefonisch is aangegaan, via een verkoper aan huis of door een Aanvraag via ziggo.nl, dan kan de Klant dat Abonnement veertien kalenderdagen na de ingangsdatum daarvan via de Klantenservice beëindigen.
Als Ziggo -op verzoek van de Klant – al is gestart met het leveren van de aangevraagde Dienst(en) kan Ziggo in geval van een beëindiging als bedoeld in dit lid de kosten voor het gebruik van de Dienst(en) door de Klant in rekening brengen. Voor de abonnementsvergoeding zal dan een bedrag naar rato van de duur van het gebruik in rekening gebracht worden. De kosten van het terugsturen van eventuele Apparatuur komen voor rekening van de Klant.

Reputatie 1

Hallo TomT, ik heb een LG OLED TV met een Next en een Sounbar beide via HDMI ontsloten. Met Dolby aan is lip sync een drama en wacht met smart op oplossing. Ik zou wachten of gbeuik maken van terugstuur optie. Succes met de afweging, maar ik geef je weinig hoop dat het werkt. Het is dat ik KPN nog erger vind anders was ik al lang weg geweest.

Reputatie 1

Hallo @stuurjans ,

Als Dolby uit staat, gaat het dan wel goed? Dus geluid alleen uit de soundbar en evt. een basmodule.

ik heb op mijn LG TV Dolby Atmos uit (is in menu grijs en kan niet aan worden gezet), de geluidsuitgang op ARC, DTV audio op automatisch en de AV-Sync op uit. Met die AV-Sync kan je trouwens zowel een negatieve als positieve correctie instellen. Als de benodigde correctie per zender en per opgenomen programma verschilt is dat misschien toch een probleem.

Reputatie 1

Als Dolby uit staat gaat het beter, maar goed is het nooit bij mij. Ik ben er zat van, ik vind Ziggo een balle tent, er wordt veel energie en geld gestoken in binnen halen nieuwe klanten niet in oplossen pronlemen. Bestaande trouwe klanten kunnen verrekken. Als Ziggo onvoldoende expertise heeft, huur dat dan in ipv je klanten zo te laten stikken. Jammer dat er niemand is die nog strijdlustig is door de publiciteit op te zoeken. Ik stop met zeuren, want ik word er chagrijnig van. 

Badge

Ik stond op het punt om over te stappen op een duurder Internet Complete & TV Max abonnement, niet zozeer omdat ik meer zenders wil maar omdat ik die waardeloze trage, bloeddruk- en energierekening (€120,-/jaar) verhogende Mediabox XL omgeruild wil zien met een Mediabox Next, en tsja, Ziggo geeft alleen maar deze klantonvriendelijke mogelijkheid. Los kopen is niet mogelijk.

Maar nadat ik afgelopen half uur deze en aanverwante topics heb door gelezen zie ik er maar even vanaf. Ik gebruik een SONOS playbar en die is optisch met de Panasonic TV verbonden. Op de TV zijn een Dune mediaplayer, Apple TV en Mediabox XL aangesloten met HDMI.

Ik heb geen zin in lipsync gezeur. Ik wacht tot Ziggo dit oplost of tot er concurrenten met technisch betere oplossing komen, dan ben ik weg want internet heeft ook nog steeds last van uitval door de vele RS-errors.

want internet heeft ook nog steeds last van uitval door de vele RS-errors.

@immetjes Ik snap je standpunt over de Next.

Dat je Internetverbinding nog steeds niet goed loopt, betekent dat eerdere problemen niet tot een goed eind zijn gebracht. Dat hoort wel, en hangt beslist ook van je eigen voortvarendheid af. Ziggo moet goed Internet leveren. Begin desnoods een nieuw Topic hierover.

Over de Next.
Niet iedereen heeft last van lip sync issues bij een vrij gekozen aansluitwijze van de Next.
Voor oplossing van een evt lip-sync probleem, is er een workaround, dat is dus nog geen oplossing:
Maak een Optische audio koppeling tussen Next en Audio device, in jouw geval je Sonos Playbar.
Voor de Audio koppeling tussen TV en Sonos kun je waarschijnlijk wel HDMI-ARC gaan gebruiken. Toch?

Badge

want internet heeft ook nog steeds last van uitval door de vele RS-errors.

@immetjes Ik snap je standpunt over de Next.

[...]

Voor de Audio koppeling tussen TV en Sonos kun je waarschijnlijk wel HDMI-ARC gaan gebruiken. Toch?

Een Sonos playbar heeft alleen maar optical in.

offtopic:

Ivm de RS errors is Ziggo me financieel tegemoet gekomen door een tijdelijke abonnementsgeld verlaging. Ziggo gaat hier verder niets aan doen is me gebleken omdat ze -naar ik vermoed- bezig zijn met Giganet upgrade.

Reputatie 1

@hanh , ik begrijp iets mogelijk niet helemaal. Waarom zou je een (optische) audiokoppeling maken tussen Next en soundbar en daarnaast ook een audiokoppeling via HDMI ARC tussen TV en soundbar. Één koppeling, de HDMI ARC, is toch al voldoende?

@immetjes

Ja  1 Optical-in en verder niks, is wel een probleem dan. Als het er nou twee waren….
Het verbaast me dat op die vrij dure Sonos spulletjes, kennelijk zo weinig opties kunnen zitten.

Een Optical Audio Switch zou in de huidige opzet nog een oplossing met gedoe kunnen zijn., als blijkt dat de Optische koppeling TV-Sonos niet voldoet voor lip-sync van de Next. Hoe dat uitwerkt, weet ik niet.

Bv.
https://www.bol.com/nl/p/nedis-digitale-optische-toslink-audio-schakelaar-4-in-1-uit/9200000100494230/
Een zwaktebod.

Badge

@hanh , ik begrijp iets mogelijk niet helemaal. Waarom zou je een (optische) audiokoppeling maken tussen Next en soundbar en daarnaast ook een audiokoppeling via HDMI ARC tussen TV en soundbar. Één koppeling, de HDMI ARC, is toch al voldoende?

Naar ik begrijp geeft een directe optische audio verbinding tussen de Next en de soundbar (of stereo) het minste kans op lipsync problemen. Door de TV met HDMI geeft meer kans op  problemen.

Ha @TomT 

ik begrijp iets mogelijk niet helemaal. Waarom zou je een (optische) audiokoppeling maken tussen Next en soundbar en daarnaast ook een audiokoppeling via HDMI ARC tussen TV en soundbar. Één koppeling, de HDMI ARC, is toch al voldoende?

Er zijn gebruikers die met ARC of Optical tussen TV en Sound device (Soundbar/Receiver) teveel lip sync problemen ervaren met de Next die met HDMI aan de TV hangt.
Dat probleem moet nog worden opgelost.

Het alternatief voor een oplossing is dan een extra optische Audio koppeling te maken Next-Sound Device.
Die is verder sowieso  wel handig voor Digitale Radio van de Next, zonder de TV aan te hoeven zetten.

Reputatie 1

@hanh Duidelijk!

Reputatie 7
Badge +12

Naar ik begrijp geeft een directe optische audio verbinding tussen de Next en de soundbar (of stereo) het minste kans op lipsync problemen. Door de TV met HDMI geeft meer kans op  problemen.

Klopt inderdaad.

Reputatie 2

Ik heb het uit frustratie maar een tijdje laten liggen… Totdat ik dit weekend weer eens een ‘opgenomen’ programma terugkeek. Helaas bleek ik nog steeds naar hetzelfde probleem te kijken…

@Ziggo is er inmiddels zicht op een 4.20 update? Of misschien de status daarvan? 

Reputatie 7

@Ziggo is er inmiddels zicht op een 4.20 update? Of misschien de status daarvan? 

De nieuwste update wordt momenteel nog getest. Pas als we tevreden zijn over de werking zullen we deze uitrollen voor iedereen (dus vooruitgang in de gewijzigde functionaliteiten, en geen bijkomende achteruitgang op andere vlakken).

Helaas kan ik de datum van tevoren niet prijsgeven, want er kan theoretisch op het laatste moment een bug ontdekt worden die de boel weer vertraagt. Daarom: volg dit topic, daarin plaatsen we een nieuwe reactie zodra de update een feit is.

Ik heb dit probleem nog steeds… Samsung Qled 4k tv, Ziggo Next box samen met Sonos Beam. Iedere keer als ik op een andere manier kijk (Live, terugkijken, Netflix, Appletv) moet ik de Audio delay opnieuw instellen ( en krijg ik het nog altijd niet perfect)… echt vervelend.

is er al een oplossing?

Reputatie 7
Badge +12

@Eurekadelta  de audiovertraging instelling van de Next heeft GEEN invloed op de audio via HDMI. Uitsluitend op de andere audiouitgangen van de Next.

Een oplossing is er niet. We mogen aannemen dat daar hard aan wordt gewerkt.

Workarounds zijn er wel. Kijk wat rond in dit topic, er zijn genoeg suggesties.

Zelfde probleem hier sinds de ik de Ziggo Next in huis heb, eerst op mijn sony bravia, nu een samsung 55q85r met een samsung soundbar via HDMI ARC en de connect box, ZEER irritant, kijk dus ook geen netflix meer via de Next maar rechtstreeks via de app op de tv en daar dus totaal GEEN last (ook Prime via de app op de TV zonder problemen). Zeer irritant om de lippen te zien bewegen en vervolgens het geluid te horen. Begin er inderdaad hard over na te denken om maar eens bij een andere provider te gaan kijken. Ik zie in dit forum dat dit al maanden speelt. Misschien een idee voor Ziggo om dan de oude Horizon o.i.d. weer terug te leveren?

Reputatie 5
Badge +3

Zelfde probleem hier sinds de ik de Ziggo Next in huis heb, eerst op mijn sony bravia, nu een samsung 55q85r met een samsung soundbar via HDMI ARC en de connect box, ZEER irritant, kijk dus ook geen netflix meer via de Next maar rechtstreeks via de app op de tv en daar dus totaal GEEN last (ook Prime via de app op de TV zonder problemen).

Dan heb je gelijk het bewijs dat het aan de Next ligt en niet aan iets anders. Het is trouwens wel vreemd dat Ziggo de Next aanbiedt, maar er niet bij zegt dat bij gebruik van externe audio via HDMI-ARC er lip-sync problemen kunnen voorkomen. Op de Ziggo website staan bij het Alles-in-1-Max pakket met de Next een aantal 'veelgestelde vragen’. Het lijkt mij dat er ook wel veelgestelde vragen over het lip-sync probleem bij Ziggo bekend zijn, echter staat daar niets bij over dit onderwerp, zou eigenlijk wel moeten.

Nog sterker, ze zouden de Next helemaal niet moeten uitleveren, na 6-7 maanden of langer nog geen verbetering houdt volgens mij in dat je je klanten niet belangrijk vindt. Iedereen met een Next zou financiele compensatie moeten krijgen en de verzekering dat het met een noodgang wordt opgelost!

Hier helaas ook problemen met de nextbox icm de Sony 75xg8596 en de sonos playbar.

Het probleem dat de lippen eerder bewegen en het geluid er later achteraankomt......op de sonos kan je helaas alleen een aanpassing maken als het geluid te vroeg komt. Het verschilt per zender de ene wat minder dan de ander , netflix ook , maar net als wat ik hier lees als ik netflix kijk via wifi op de tv ( dus zonder de nextbox app dan loopt het geluid en de lippen perfect gelijk.....Hier dus ook balen. Speciaal een duurder abonnement aangeschaft om te kunnen genieten van de nextbox.....niet echt dus :( .Hopelijk wordt dit binnenkort opgelost maar als ik lees dat er mensen al 6 a 7 maanden op wachten dan heb ik er niet zoveel vertrouwen in. Kijk nu vaak tv zonder de sonos bar omdat het gewoon vreselijk irritant is. 

Reputatie 1

Ja de lip sync issues zijn inderdaad heel irritant en verpesten het kijkplezier.

Wat dan wel verzachtend werkt is dat Ziggo dit echt met de hoogste prioriteit oppakt en de Algemeen Directeur van Ziggo tegen al zijn klanten persoonlijk sorry zegt voor het prutswerk door zijn club geleverd. Wat al helemaal uniek is dat ze je automatisch compenseren door de ½ van je maandbedrag terug te storten vanaf dag 1 van levering van de Next zolang de problemen nog niet definitief zijn opgelost. Hulde Ziggo jullie krijgen van mij een dikke pluim!

Reputatie 7
Badge +5

Ja de lip sync issues zijn inderdaad heel irritant en verpesten het kijkplezier.

Wat dan wel verzachtend werkt is dat Ziggo dit echt met de hoogste prioriteit oppakt en de Algemeen Directeur van Ziggo tegen al zijn klanten persoonlijk sorry zegt voor het prutswerk door zijn club geleverd. Wat al helemaal uniek is dat ze je automatisch compenseren door de ½ van je maandbedrag terug te storten vanaf dag 1 van levering van de Next zolang de problemen nog niet definitief zijn opgelost. Hulde Ziggo jullie krijgen van mij een dikke pluim!

Waar haal je dat vandaan ? :thinking: “Directeur van Ziggo tegen al zijn klanten persoonlijk sorry”uniek is dat ze je automatisch compenseren door de ½ van je maandbedrag terug te storten vanaf dag 1 van levering van de Next zolang de problemen nog niet definitief zijn opgelost. Hulde Ziggo jullie krijgen van mij een dikke pluim!  ???

Eens absoluut het moet nu heel snel opgelost worden SAP met prio.

Is gewoon een cynisch grapje, denk ik. Ook wel een wensdroom. Zou helemaal niet raar zijn als die zou kunnen uitkomen. De Next is in potentie best een aardig kastje. Als je pech hebt krijg je m.i teveel ongemakkelijk gedoe, om niet aan compensatie te gaan denken.
Je betaalt immers voor een produkt dat, in alle redelijkheid beoordeelt, goed genoeg voor je moet werken. 100% zal het nooit zijn. Wat is acceptabel? Dat zal per persoon kunnen verschillen, maar er is een grens, die Ziggo niet laat weten. Lastig, dus.

Reageer