1
Vraag
2
Reacties
fierefluiter

Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Update 4.18 Mediabox Next

Wanneer komt er een nieuwe update voor de next .
Blijf me toch irriteren van out of sync geluid.
En opstarten dat je eerst witte knop(links op afstandbediening) en 1 tot 3 sec later de rode omdat je anders geen beeld heb e nwel geluid , deze problemen zijn er nu. al een paar maanden, dus tijd voor update is er wel.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi iedereen,

Ik zie in dit topic wat vragen over software-update 4.18. En terechte vragen, want eerder hebben we aangegeven dat het ons doel is om elke 6 weken een nieuwe update uitbrengen. Dus waar blijft software-update 4.18?

Als we een update uitbrengen willen we de mediabox uiteraard verbeteren. De afgelopen weken is software-update 4.18 uitvoerig getest door ons Ziggo Community klantpanel. We hebben veel waardevolle feedback ontvangen van onze testers en op basis van hun bevindingen is er besloten deze software-update niet uit te brengen. Dit betekent dat we nu beginnen met de test van software-update 4.19. Ook daar zullen we onze beslissing om de software-update uit te brengen weer baseren op de bevindingen van testers.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Andy67

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik ben het helemaal met je eens !!!!!!
Ziggo kom asap met een oplossing voor dit lipsync issue.
We wachten al te lang........
Net als op verbeteren van de beeldkwaliteit.
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Hoeze witte knop en dan rode knop anders heb je geen beeld en wel geluid?

Met die witte zet je de tv aan en met de rode de Next box zelf.

De rode druk ik nooit op. Alleen als we de hele dag weggaan, dan wil ik de box wel eens uitzetten.

Voor de rest zet ik met de witte knop alleen de tv altijd aan en uit en ik heb altijd beeld en geluid als ik hem aanzet

Altijd.
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Andy67 wrote:
Ik ben het helemaal met je eens !!!!!!
Ziggo kom asap met een oplossing voor dit lipsync issue.
We wachten al te lang........
Net als op verbeteren van de beeldkwaliteit.


Zou in dat kader een financiële compensatie mogelijk zijn, wegens wanprestatie, vraag ik me af? Zitten er juridisch onderlegde abonnees op dit Forum, die dit lezen?
Ziggo moderator mag ook het antwoord geven trouwens!?
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Ricardo Ehv wrote:
Zou in dat kader een financiële compensatie mogelijk zijn, wegens wanprestatie, vraag ik me af?


Misschien als je de juiste medewerker weet te vind wel, want daar moet je net mazzel mee hebben bij Ziggo weet ik uit eigen ervaring, lees mijn verhaal hier maar eens: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/5x-monteur-geweest-oplossing-betalen-voor-nieuwe-mediab...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
***verwijderd***
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Dave-

Wat is het nut om de TS op zijn Next te laten checken of hij de laatste sw update heeft (4.17)?
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/alles-over-de-software-update-van-de-mediabox-next-41108

Met die laatste update is het out of sync probleem namelijk niet opgelost.
Dus je geeft geen antwoord op de vraag.
Een vraag die alleen een Ziggo moderator zou kunnen beantwoorden.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ook goedemorgen, als zo gaat , hoeft het voor mij niet.

Dan maar alles weghalen en klaar.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Die nieuwe update zou vorige week en deze week worden uitgerold volgens de helpdesk. Ik ben benieuwd wat de helpdesk de volgende keer gaat zeggen als weer iemand belt.
fierefluiter
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Haander wrote:
Hoeze witte knop en dan rode knop anders heb je geen beeld en wel geluid?

Met die witte zet je de tv aan en met de rode de Next box zelf.

De rode druk ik nooit op. Alleen als we de hele dag weggaan, dan wil ik de box wel eens uitzetten.

Voor de rest zet ik met de witte knop alleen de tv altijd aan en uit en ik heb altijd beeld en geluid als ik hem aanzet

Altijd.

Dor heeft te maken dat next sneller opstart dan tv paar milliseconde
Dan krijg je geluid maar geen beeld maar ga je naar apps of dergelijke dan zie wat je doet net als kanalen scrollen maar nog steeds geen beeld na ok.
oplossing is dus eerst witte knop dan gaat tv aan daarna rode dat alles aangaat. Je kan als je zwart beeld heb ook ff switchen met source knop op tv en gelijk weet terug. Probleem is bekend bij moderators ( ziggo) zit m in update 4.17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Meestal komen update’s 6 tot 8 weken na de ontvangen update binnen en de geluidsproblemen en synchronisatie zijn bekend. Er zal eerdaags wel weer een update komen om dit te verhelpen en tot die tijd maar even afwachten fierefluiter

Er komt vanzelf een sticky topic met de bekend making er van.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi iedereen,

Ik zie in dit topic wat vragen over software-update 4.18. En terechte vragen, want eerder hebben we aangegeven dat het ons doel is om elke 6 weken een nieuwe update uitbrengen. Dus waar blijft software-update 4.18?

Als we een update uitbrengen willen we de mediabox uiteraard verbeteren. De afgelopen weken is software-update 4.18 uitvoerig getest door ons Ziggo Community klantpanel. We hebben veel waardevolle feedback ontvangen van onze testers en op basis van hun bevindingen is er besloten deze software-update niet uit te brengen. Dit betekent dat we nu beginnen met de test van software-update 4.19. Ook daar zullen we onze beslissing om de software-update uit te brengen weer baseren op de bevindingen van testers.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Anne H Ziggo wrote:
weer baseren op de bevindingen van testers.


5 maanden geleden, na de uitrol van de Next verscheen onderstaand topic, ik vraag mij dan af hoeveel testers de next hebben getest en waarom de bevindingen van deze testers niet zijn meegenomen want toen zijn onderstaande issues echt wel gemeld door de testers, dat kan bijna niet anders (tenzij er maar enkele testers zijn geweest)
Issues oa geen scherp beeld, lipsync, dolby digital enz.
Ik hoop dat de bevindingen van de testers deze keer wel worden meegenomen en niet onder tijdsdruk er maar weer een afgeraffelde update wordt uitgerold dit lijkt er wel op omdat versie 4.18 wordt overgeslagen.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-minder-scherp-hd-beeld-39514
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
mguzz wrote:
Ik hoop dat de bevindingen van de testers deze keer wel worden meegenomen en niet onder tijdsdruk er maar weer een afgeraffelde update wordt uitgerold dit lijkt er wel op omdat versie 4.18 wordt overgeslagen.

Je kan het ook positief bekijken. Omdat 4.18 niet voldeed na testen, wordt deze overgeslagen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ja dat bedoelde ik ook (Ik hoop dat de bevindingen van de testers deze keer wel worden meegenomen)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic