1
Vraag
2
Reacties
DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

Update 4.17 Netflix instellingen

Goedenavond,

In de changelog staat het volgende..


  • Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.

Waar moet je dit instellen? Straks nu de update in de instellingen van de Next of in de Netflix app?
Groeten Dirk
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
steen100

Level 6
  • 123Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
DirkZutphen wrote:
Goedenavond,

In de changelog staat het volgende..


  • Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.
Waar moet je dit instellen? Straks nu de update in de instellingen van de Next of in de Netflix app?
Groeten Dirk


Hallo Dirk
Dit staat dan in het Menu van de Next.

Mvg

Willem

Bekijk in context

42 Reacties 42
steen100

Level 6
  • 123Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
DirkZutphen wrote:
Goedenavond,

In de changelog staat het volgende..


  • Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.
Waar moet je dit instellen? Straks nu de update in de instellingen van de Next of in de Netflix app?
Groeten Dirk


Hallo Dirk
Dit staat dan in het Menu van de Next.

Mvg

Willem
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Instellingen -> Beeld en geluid -> Framesnelheid gelijk zetten op Aan.
steen100

Level 6
  • 123Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ja dat staat eigenlijk ook al al in het bericht van Dirk!
Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
De update doet niet wat die beloofd de tv ga nog steeds mee uit als ik de box uit wil zetten en hij blijf ook niet 1080p staan naar stand-by en dat zou wel moeten bij deze update wat ik gisteren las in de mail
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Petertje001 wrote:
De update doet niet wat die beloofd de tv ga nog steeds mee uit als ik de box uit wil zetten en hij blijf ook niet 1080p staan naar stand-by en dat zou wel moeten bij deze update wat ik gisteren las in de mail


Heb je de update wel erop staan dan?
Hier nog niet namelijk.
Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Ja ik heb al net gekeken
Bigpapa

Level 10
  • 483Posts
  • 4Oplossingen
  • 217Likes
Ik heb hem ook nog niet. 4.16 staat er nog op.
Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes
Bigpapa wrote:
Ik heb hem ook nog niet. 4.16 staat er nog op.


Het kan tot 3 dagen duren voordat je hem binnen krijgt.
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Boris de Kat wrote:

Bigpapa wrote:
Ik heb hem ook nog niet. 4.16 staat er nog op.
Het kan tot 3 dagen duren voordat je hem binnen krijgt.


Ja dat weten Bigpapa en ik: het ging er over of Petertje001 hem er op heeft staan, omdat hij zei dat ná de update iets nog niet werkte en hij heeft wél de update al gehad, naar eigen zeggen.
Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Haander wrote:

Boris de Kat wrote:

Bigpapa wrote:
Ik heb hem ook nog niet. 4.16 staat er nog op.
Het kan tot 3 dagen duren voordat je hem binnen krijgt.
Ja dat weten Bigpapa en ik: het ging er over of Petertje001 hem er op heeft staan, omdat hij zei dat ná de update iets nog niet werkte en hij heeft wél de update al gehad, naar eigen zeggen.

Ik heb ja ik check dat soort dingen meteen uitzetten zonder dat de tv uit ga werkt nu nu hopen dat ie dan ook 1080p blijf staan stanby
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Petertje001 Oh werkt het uitzetten zonder dat de tv uit gaat nu? Twee uur geleden nog niet ?
Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Haander wrote:
Petertje001 Oh werkt het uitzetten zonder dat de tv uit gaat nu? Twee uur geleden nog niet ?

Nee toen werkte het niet en contact met ziggo gehad die zijden je box even uit stroom halen en dan opnieuw opstarten en nu wekte dat wel dat van 1080p weet ik niet moet ik vanavond bekijken ben nu werken
rob140168

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Framesnelheid op aan gezet maar nog steeds hetzelfde probleem bij Netflix.
Nog steeds kleine haperingen.
Dennis1974

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi! Mijn eerste post hier op het forum. Allereerst dank aan de actieve gebruikers. Ik heb me al prima kunnen verdiepen in de Mediabox Next. En ja helaas is de beeldkwaliteit minder. Nieuwe platform en de snelheid van de box is wel een verademing.

Nu een vraagje:
Afgelopen nacht had de update naar 4.17 moeten plaatsvinden, echter is dit bij mij niet het geval.
Handmatig updaten kan ik niet terugvinden bij de instellingen. Even de stroom er af halen blijkt ook niet te werken. Mijn verbruik in standby staat op "normaal".
Moet ik afwachten of is er een manier om de update te installeren?

Edit:
Zie net dat Sander de tekst over update na gisteren heeft aangepast. Gisteren stond er in de nacht van 15 naar 16 juli.

Software update 4.17 Mediabox Next
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. Vanaf 16 juli is de nieuwe softwareversie beschikbaar. In de dagen hierna zal je mediabox deze automatisch updaten.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Dennis1974 wrote:
Software update 4.17 Mediabox Next
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. Vanaf 16 juli is de nieuwe softwareversie beschikbaar. In de dagen hierna zal je mediabox deze automatisch updaten.


Je kan ook een fabrieks- reset doen, dan haalt hij automatisch de nieuwste firmware binnen, je opnames en geplande opnames blijven gewoon staan als je dit doet..

rob140168 wrote:
Framesnelheid op aan gezet maar nog steeds hetzelfde probleem bij Netflix.
Nog steeds kleine haperingen.


Klopt dat onder vind ik ook bij sommige content...

Wat ik mij nu dan ook afvraag is, of er niet goed getest is (wat ik bijna niet geloof) of dat Ziggo gewoon weer eens niet naar zijn testers heeft geluisterd en de firmware toch uitgeeft. Dit zullen we helaas nooit zeker weten door de NDA die Ziggo hiervoor gebruikt om het binnenskamers te houden...
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Werkt goed zeg die nieuwe firmware :open_mouth:

Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Beeld en kleuren door gift van de next mogen ze ook wel iets aan doen als ik via de PlayStation film kijk is het mooier beeld dan via de next
DirkZutphen
Topicstarter
Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes
Hier al wel de update gehad. Zie geen haperingen op Netflix, maar die zag ik eerlijk gezegd ook niet. Heb wel het idee dat nu het geluid en beeld beter in sync is.

Aan/Uit met 1 knop werkt hier nu ook.

Verder nog niets getest van de fixes.
Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
DirkZutphen wrote:
Hier al wel de update gehad. Zie geen haperingen op Netflix, maar die zag ik eerlijk gezegd ook niet. Heb wel het idee dat nu het geluid en beeld beter in sync is.

Aan/Uit met 1 knop werkt hier nu ook.

Verder nog niets getest van de fixes.

Bij mijn werk nu alles van deze update

net contact met ziggo gehad dit werd er gezegd over de next kleur en beeld verbetering van de next

Er komen nog een aantal beeldverbeteringen aan en de Next moet nog gefinetuned worden.

Wat je voor nu in ieder geval kan proberen is om alle beeldverbeteringen en contrastverscherping via je tv uit te zetten mocht je dit aan hebben staan.

bij mijn staan alle beeldverbetering al uit maar toch bij bepaalde zenders en serie via de next slechte beeld gezichten erg donker of kleuren niet mooi uitkomen via de ps4 heb ik wel super goed beeld hopen dat via de next ook is
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic