Beantwoord

Update 4.17 Netflix instellingen

• 15 juli 2019
  • 42 Reacties
  • 8726x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

42 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Ziggo moet er alleen voor zorgen dat er een pass through optie komt voor beeld en geluid. Wat mij betreft moet de mediabox niet gaan lopen knooien daarmee. Ik regel de beeldkwaliteit gewoon op de tv zelf en dolby regelt mijn versterker. Nu de mediabox er dd van maakt kan ik met de versterker niet eens de midrange speaker regelen.
Mee eens 👍
Reputatie 7
Badge
Ik was tester van de Next, maar omdat ik niet tevreden was over de beeld- en geluidkwaliteit van de Next ben ik na de test teruggegaan naar de CI+. Aan het einde van de test was de softwareversie 4.16. Ik heb nu geen Next meer en kan dus 4.17 helaas niet meer testen.

Met de komst van 4.17 is er o.a de instelling "framesnelheid gelijk zetten" bijgekomen. In het bijschrift bij 4.17 staat dat deze instelling het gestotter van Netflix oplost. Ik vind dit een vaag verhaal. Naast de (nog niet opgeloste) beeldverscherping was een groot probleem van de Next dat alle signalen omgezet werden naar 50Hz. Films worden opgenomen in 24Hz. Amerikaanse series worden opgenomen met 24, of 60Hz, dus films en Amerikaanse series op Netflix en YouTube vertoonden "micro-stutter". Als je hier gevoelig voor bent, dan is dit heel hinderlijk.

Ik snap de opmerking niet dat het een probleem bij Netflix oplost, want hoe zit het dan met de grootste bron van 4K materiaal, YouTube? Schudt dat nog vrolijk verder?

Zorgt de inschakeling van "framesnelheid gelijk zetten" ervoor dat de Next nu in alle gevallen de frequentie van de bron volgt en een 24, of 60 Hz signaal uitstuurt bij films en Amerikaanse content?

Zie je nu dus bij een 4K HDR film op Netflix de melding "HDR 3840x2160p/24" op de Tv? De YouTube-app op de Next ondersteunt nog steeds geen HDR, maar wordt bij een 4K 60p demo nu in ieder geval op de tv "3840x2160p/60" getoond? Geeft de Tv bij de start van film met een afwijkende frequentie even zwart beeld, omdat hij om moet schakelen naar de juiste frequentie?

De vraag is dus eigenlijk: gaat Ziggo (Liberty Global) nu eindelijk luisteren naar mensen die er verstand van hebben, of heeft men, net als bij de beeldverscherping, slechts een truc toegepast en is de beeldfrequentie nog steeds 50Hz?

Kan iemand met verstand van beeldtechniek uitleggen wat de instelling "framesnelheid gelijk zetten" precies doet en of deze bij alle content en in alle app's actief is?
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap de opmerking niet dat het een probleem bij Netflix oplost, want hoe zit het dan met de grootste bron van 4K materiaal, YouTube? Schudt dat nog vrolijk verder?

Ja het werkt alleen bij de Netflix app, bij YouTube heeft het geen invloed en blijft dus gewoon op 3840x2160 / 50p staan

Zorgt de inschakeling van "framesnelheid gelijk zetten" ervoor dat de Next nu in alle gevallen de frequentie van de bron volgt en een 24, of 60 Hz signaal uitstuurt bij films en Amerikaanse content?

Nee alleen bij Netflix volg hij de bron

Zie je nu dus bij een 4K HDR film op Netflix de melding "HDR 3840x2160p/24" op de Tv?

Ja als je "framesnelheid gelijk zetten" aanzet dan krijg je dit te zien

En als je "framesnelheid gelijk zetten" uitzet dan krijg je dit te zien

Geeft de Tv bij de start van film met een afwijkende frequentie even zwart beeld, omdat hij om moet schakelen naar de juiste frequentie?

Nee niet gezien

De vraag is dus eigenlijk: gaat Ziggo (Liberty Global) nu eindelijk luisteren naar mensen die er verstand van hebben, of heeft men, net als bij de beeldverscherping, slechts een truc toegepast en is de beeldfrequentie nog steeds 50Hz?

Kan iemand met verstand van beeldtechniek uitleggen wat de instelling "framesnelheid gelijk zetten" precies doet en of deze bij alle content en in alle app's actief is?

Nee het is geen truc wat ze hebben toegepast, al twijfelde ik gister eerst wel even aan de werking, maar vandaag twee films gekeken op 24P en dat zag er gewoon vloeiend uit zonder micro stutter.

Het is voor als nog alleen in de Netflix app actief deze instelling, hopelijk wordt deze instelling in een volgende firmware ook actief voor YouTube...
Jantje51 schreef: Geeft de Tv bij de start van film met een afwijkende frequentie even zwart beeld, omdat hij om moet schakelen naar de juiste frequentie?

Dat doet mijn (Oled) TV wel, gaat altijd even op zwart bij het aanpassen van de beeldfrequentie, dus niet enkel bij deze Next.
Reputatie 7
Badge
@DON PAPA : Dankjewel voor het uitzoekwerk.

Vreemd en jammer dat YouTube niet gelijk is meegenomen.
Maar ja, die app moet toch nog onder handen genomen worden, omdat HDR nog niet ondersteund wordt.

Hopelijk gaat Ziggo (Liberty Global) nu eindelijk eens luisteren naar mensen die zeggen dat een ontvanger slechts moet ontvangen en niets moet aanpassen aan het signaal.

Daarom verontrust het mij dat er gesproken wordt over "meer verbeteringen": alsjeblieft niet! Het beeld en het geluid is het best gebaat bij zo min mogelijk "verbeteringen". Hoe puurder het beeld doorgegeven wordt hoe beter. En als iemand dan persé "verbeteringen" toe wil passen (zoals beeldverscherping) dan is een Tv daar veel beter toe in staat dan een simpele ontvanger.

Met de hardware van de box is weinig mis (op de keuze voor een klein luidruchtig ventilatortje in plaats van voor een fors koelblok na dan misschien: verkeerde besparing). Het zijn de niet altijd slimme keuzes in de software die ervoor zorgen dat ik de Next na de testperiode NOG NIET wilde hebben.

Dus nu nog:
  • mogelijkheid om beeldverscherping uit te zetten.
  • keuzemogelijkheid voor een volledige "volg de bron", zodat de Tv het signaal volledig onbewerkt ontvangt, inclusief resolutie en frequentie.
  • geen geluidsaanpassingen meer, dus DD2.0 blijft DD2.0 in plaats van DD5.1 met lege kanalen, met als gevolg dat geen enkele home cinema versterker nog iets behoorlijks van het geluid kan maken.
  • optimalisatie van de teletekst app, zodat er minimaal een paginageheugen is en je door sub-pagina's kunt bladeren.
  • Interface optimaliseren op snelheid in plaats van op "snufjes en animatie-foefjes".
Zodra beeld en geluid totaal onbewerkt bij de Tv aankomen ben ik de eerste die mijn CI+ inruilt voor een Next.
Sinds de update heb ik problemen met Netflix. Soms loopt de box volledig vast en wordt het beeld zwart. Ook al gehad dat Netflix meteen vastloopt via kanaal 150 (oneindig laden) en vandaag bleef netflix steken bij het laden (20%). Na de box even van de stroom afgehaald te hebben werkt alles weer perfect en snel.
Tevens een keer gehad dat na het aanzetten het beeld klein in het midden van de tv werd weergegeven. Ook na een herstart weer opgelost.

Ik krijg een beetje flash backs naar de vorige box :(
Jammer dat updates verplicht zijn. Ik zou dat liever handmatig doen om weer terug te kunnen naar de vorige.

De box is met utp aangesloten en het netwerk is in orde. Het is ook alleen met deze update lijkt het (al heb ik de box nog niet zo lang, ongeveer een week probleemloos gebruikt op 4.16).

Wat me ook opvalt is dat de castfunctie is verdwenen (youtube), maar daar gebruik ik de chromecast wel voor.
Reputatie 1
Sinds een paar dagen heb ik last van een bug die erg irritant is.

als ik de next aan zet
gaat soms de tv niet mee aan
en start hij opin de standaard profiel en niet in mijn profiel
ook moet ik de tv weer aangeven welke input hij moet.

fix dit aub snel erg irritant.

ook krijg ik de dunne schijt van dat h**rige kinderslot fix dit nouw eens een keer
klaag hier al over tijdens de test periode over
Ik wil de keuze of ik het wel hebben. Ik heb hem uit staan. Dus als ik bij penthouse komt moet ik als nog de code in drukken.
haal dan gewoon het hele kinderslot eruit als jullie er schijt aan hebben wat mijnn keuzen is.!!!
Reputatie 7
Badge +35
@pbekker Het is een flauwe, maar ik denk dat het geen bug is, omdat ik dit verder niet lees en zelf ook niet ervaar met de next.

Kun je de stroom een keer 30 seconden van de Next halen?
Dat lost wel eens vreemde problemen op.

Als de meeste mensen een vast kinderslot willen voor XXX en een klein aantal mensen niet, dan komt er een vast kinderslot.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit niet snel gaat veranderen.
Reputatie 1
@pbekker Het is een flauwe, maar ik denk dat het geen bug is, omdat ik dit verder niet lees en zelf ook niet ervaar met de next.

Kun je de stroom een keer 30 seconden van de Next halen?
Dat lost wel eens vreemde problemen op.

Als de meeste mensen een vast kinderslot willen voor XXX en een klein aantal mensen niet, dan komt er een vast kinderslot.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit niet snel gaat veranderen.

waarom is dit "vaste" kinderslot alleen zo klote op de next en bij de xl niet of bv humax
dus dat de meeste dit willen is BS reden.

en geef mij dan ook niet de optie om dit uit te hebben! @Ziggo Community fix dit snel
Hee allemaal. Ook hier de update binnen van de next.
Echter is nu Netflix vrijwel niet te gebruiken via kanaal 150.
Elke keer als je iets doet eerst zwart beeld, of hij loopt meteen vast en de next keert terug naar de gewone tv.
Zijn er meer mensen die er last van hebben.
Sinds de update heb ik problemen met Netflix. Soms loopt de box volledig vast en wordt het beeld zwart. Ook al gehad dat Netflix meteen vastloopt via kanaal 150 (oneindig laden) en vandaag bleef netflix steken bij het laden (20%). Na de box even van de stroom afgehaald te hebben werkt alles weer perfect en snel.
Tevens een keer gehad dat na het aanzetten het beeld klein in het midden van de tv werd weergegeven. Ook na een herstart weer opgelost.

Ik krijg een beetje flash backs naar de vorige box :(
Jammer dat updates verplicht zijn. Ik zou dat liever handmatig doen om weer terug te kunnen naar de vorige.

De box is met utp aangesloten en het netwerk is in orde. Het is ook alleen met deze update lijkt het (al heb ik de box nog niet zo lang, ongeveer een week probleemloos gebruikt op 4.16).

Wat me ook opvalt is dat de castfunctie is verdwenen (youtube), maar daar gebruik ik de chromecast wel voor.

Ik heb het zelfde probleem indd. Gek word je ervan, eerst was er niks aan de hand en na de update 1 grote drama.
Probeer eens onderstaande...

Instellingen -> Beeld en geluid -> Framesnelheid gelijk zetten op Uit

Voor de uitleg daarover lees even goed dit topic door.
Ook uiteraard al geprobeerd.
Tot nu toe is er geen verschil of het nou aan of uit staat.
Ik zie nog een bug trouwens. Zodra je gaat schakelen tussen de kanalen krijg je niet meer te zien welk kanaal je heb of wat er op dat moment bezig is.
De grijze balk zeg maar blijft ook aanwezig in het beeld. Omdat weg te krijgen moet je de next opnieuw opstarten.
Daar istie weer. 😁

Heb je al eens de box terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Zelfs dat al gedaan ja. Ik hoop maar dat er snel een nieuwe update komt denk ik maar.
Dat hoop ik dan ook voor je. Heb je wel de allerlaatste update? Ik geloof dat het nu AT-AL moet zijn.

Ik blijf het wel raar vinden dat het voor iedereen verschillend is, ik heb zelf geen enkel probleem met de Next. Het is ook maar net waar je je aan stoort natuurlijk. đŸ€—
Ik heb van de week of vorige week nog een update gehad. Ja het blijft vreemd dat er elke keer andere problemen zijn