Beantwoord

Update 4.17 Netflix instellingen

  • 15 juli 2019
  • 42 Reacties
  • 8686x Bekeken

Goedenavond,

In de changelog staat het volgende..

  • Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.
Waar moet je dit instellen? Straks nu de update in de instellingen van de Next of in de Netflix app?
Groeten Dirk
icon

Best beantwoord door steen100 15 juli 2019, 22:15

Goedenavond,

In de changelog staat het volgende..

  • Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.
Waar moet je dit instellen? Straks nu de update in de instellingen van de Next of in de Netflix app?
Groeten Dirk


Hallo Dirk
Dit staat dan in het Menu van de Next.

Mvg

Willem
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

42 Reacties

Reputatie 3
Goedenavond,

In de changelog staat het volgende..

  • Had je eerst last van kleine haperingen bij Netflix? Stel de framesnelheid voor Netflix gelijk in bij Instellingen en voorkom dit.
Waar moet je dit instellen? Straks nu de update in de instellingen van de Next of in de Netflix app?
Groeten Dirk


Hallo Dirk
Dit staat dan in het Menu van de Next.

Mvg

Willem
Reputatie 7
Badge +35
Instellingen -> Beeld en geluid -> Framesnelheid gelijk zetten op Aan.
Reputatie 3
Ja dat staat eigenlijk ook al al in het bericht van Dirk!
Reputatie 4
Badge +2
De update doet niet wat die beloofd de tv ga nog steeds mee uit als ik de box uit wil zetten en hij blijf ook niet 1080p staan naar stand-by en dat zou wel moeten bij deze update wat ik gisteren las in de mail
Reputatie 4
Badge +3
De update doet niet wat die beloofd de tv ga nog steeds mee uit als ik de box uit wil zetten en hij blijf ook niet 1080p staan naar stand-by en dat zou wel moeten bij deze update wat ik gisteren las in de mail

Heb je de update wel erop staan dan?
Hier nog niet namelijk.
Reputatie 4
Badge +2
Ja ik heb al net gekeken
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb hem ook nog niet. 4.16 staat er nog op.
Reputatie 2
Badge
Ik heb hem ook nog niet. 4.16 staat er nog op.

Het kan tot 3 dagen duren voordat je hem binnen krijgt.
Reputatie 4
Badge +3

Ik heb hem ook nog niet. 4.16 staat er nog op.Het kan tot 3 dagen duren voordat je hem binnen krijgt.


Ja dat weten @Bigpapa en ik: het ging er over of @Petertje001 hem er op heeft staan, omdat hij zei dat ná de update iets nog niet werkte en hij heeft wél de update al gehad, naar eigen zeggen.
Reputatie 4
Badge +2


Ik heb hem ook nog niet. 4.16 staat er nog op.Het kan tot 3 dagen duren voordat je hem binnen krijgt.
Ja dat weten @Bigpapa en ik: het ging er over of @Petertje001 hem er op heeft staan, omdat hij zei dat ná de update iets nog niet werkte en hij heeft wél de update al gehad, naar eigen zeggen.

Ik heb ja ik check dat soort dingen meteen uitzetten zonder dat de tv uit ga werkt nu nu hopen dat ie dan ook 1080p blijf staan stanby
Reputatie 4
Badge +3
@Petertje001 Oh werkt het uitzetten zonder dat de tv uit gaat nu? Twee uur geleden nog niet 😪
Reputatie 4
Badge +2
@Petertje001 Oh werkt het uitzetten zonder dat de tv uit gaat nu? Twee uur geleden nog niet 😪
Nee toen werkte het niet en contact met ziggo gehad die zijden je box even uit stroom halen en dan opnieuw opstarten en nu wekte dat wel dat van 1080p weet ik niet moet ik vanavond bekijken ben nu werken
Framesnelheid op aan gezet maar nog steeds hetzelfde probleem bij Netflix.
Nog steeds kleine haperingen.
Hi! Mijn eerste post hier op het forum. Allereerst dank aan de actieve gebruikers. Ik heb me al prima kunnen verdiepen in de Mediabox Next. En ja helaas is de beeldkwaliteit minder. Nieuwe platform en de snelheid van de box is wel een verademing.

Nu een vraagje:
Afgelopen nacht had de update naar 4.17 moeten plaatsvinden, echter is dit bij mij niet het geval.
Handmatig updaten kan ik niet terugvinden bij de instellingen. Even de stroom er af halen blijkt ook niet te werken. Mijn verbruik in standby staat op "normaal".
Moet ik afwachten of is er een manier om de update te installeren?

Edit:
Zie net dat Sander de tekst over update na gisteren heeft aangepast. Gisteren stond er in de nacht van 15 naar 16 juli.

Software update 4.17 Mediabox Next
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. Vanaf 16 juli is de nieuwe softwareversie beschikbaar. In de dagen hierna zal je mediabox deze automatisch updaten.
Reputatie 7
Badge +3
Software update 4.17 Mediabox Next
Om je Mediabox Next en Ziggo GO op hun best te gebruiken, passen we regelmatig de software aan. Vanaf 16 juli is de nieuwe softwareversie beschikbaar. In de dagen hierna zal je mediabox deze automatisch updaten.


Je kan ook een fabrieks- reset doen, dan haalt hij automatisch de nieuwste firmware binnen, je opnames en geplande opnames blijven gewoon staan als je dit doet..

Framesnelheid op aan gezet maar nog steeds hetzelfde probleem bij Netflix.
Nog steeds kleine haperingen.


Klopt dat onder vind ik ook bij sommige content...

Wat ik mij nu dan ook afvraag is, of er niet goed getest is (wat ik bijna niet geloof) of dat Ziggo gewoon weer eens niet naar zijn testers heeft geluisterd en de firmware toch uitgeeft. Dit zullen we helaas nooit zeker weten door de NDA die Ziggo hiervoor gebruikt om het binnenskamers te houden...
Reputatie 7
Badge +3
Werkt goed zeg die nieuwe firmware 😮

Reputatie 4
Badge +2
Beeld en kleuren door gift van de next mogen ze ook wel iets aan doen als ik via de PlayStation film kijk is het mooier beeld dan via de next
Hier al wel de update gehad. Zie geen haperingen op Netflix, maar die zag ik eerlijk gezegd ook niet. Heb wel het idee dat nu het geluid en beeld beter in sync is.

Aan/Uit met 1 knop werkt hier nu ook.

Verder nog niets getest van de fixes.
Reputatie 4
Badge +2
Hier al wel de update gehad. Zie geen haperingen op Netflix, maar die zag ik eerlijk gezegd ook niet. Heb wel het idee dat nu het geluid en beeld beter in sync is.

Aan/Uit met 1 knop werkt hier nu ook.

Verder nog niets getest van de fixes.

Bij mijn werk nu alles van deze update

net contact met ziggo gehad dit werd er gezegd over de next kleur en beeld verbetering van de next

Er komen nog een aantal beeldverbeteringen aan en de Next moet nog gefinetuned worden.

Wat je voor nu in ieder geval kan proberen is om alle beeldverbeteringen en contrastverscherping via je tv uit te zetten mocht je dit aan hebben staan.

bij mijn staan alle beeldverbetering al uit maar toch bij bepaalde zenders en serie via de next slechte beeld gezichten erg donker of kleuren niet mooi uitkomen via de ps4 heb ik wel super goed beeld hopen dat via de next ook is
Reputatie 4
Badge +2
Hier ook de update binnen. Beeld ziet er bij mij prima uit 👍🏻 Heb het gevoel dat ziggo de ingebouwde ruisfilter heeft uitgezet ? Beeld is scherper dan voorheen.

Reputatie 3
Badge +2
Jammer genoeg staat nog steeds de upscaler van de Next aan.
Ik heb wel het idee dat ze de filters wat minder agressief hebben gezet, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.
Netflix op de Next blijft een light versie t.o.v. die op mijn tv.
Reputatie 4
Badge +3
@John1971 , vind jij dat prettig kijken? Uitgerekt 4:3 beeld?
Ik vind dat afschuwelijk.

Ik wil het beeld altijd zo zien zoals de bron is. Dus niet vierkantig beeld uitgerekt.
Dat is de eerste instelling die ik goed zet.

En omdat ik altijd alles wil zien zoals het is, heb ik de resolutie op 1080i gezet.
Met die resolutie zendt Ziggo de zenders bij ons de huiskamer in.

Wél super dat je Dolby uit hebt staan: dat werkt namelijk nog niet naar behoren.

Ps: die Marantz kan zijn hitte niet kwijt.
Daar ga je op den duur een brommend apparaat door krijgen.
Daarna ga je hem ruiken en daarna is die kapot.
Reputatie 4
Badge +3
@Petertje001 zegt: "Er komen nog een aantal beeldverbeteringen aan en de Next moet nog gefinetuned worden."

ALARM ALARM ALARM

Doe het niet Ziggo!!!
Reputatie 7
Badge +35
Juist wel beeldverbeteringen, of wil je dat het zo blijft @Conforto en ben je hier tevreden mee? Zo ja, dat valt me dan van je tegen.☺
Ziggo moet er alleen voor zorgen dat er een pass through optie komt voor beeld en geluid. Wat mij betreft moet de mediabox niet gaan lopen knooien daarmee. Ik regel de beeldkwaliteit gewoon op de tv zelf en dolby regelt mijn versterker. Nu de mediabox er dd van maakt kan ik met de versterker niet eens de midrange speaker regelen.