zoe33

Level 1
  • 157Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Twee keer de Mediabox Next mail gehad

Hallo allemaal,

Wie heeft er ook de mail gehad dat de mediabox extra weg gaat per okt 2020.

En je 2 mediabox next kan nemen.

Maar zit met een vraag de extra mediabox zit nu via een internetkabel verbonden met de hoofdbox. Kan dat met de next ook. Of moet ik dan weer een coaxkabel gaan leggen want die is weg.

53 Reacties 53
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

voor live tv heb je coax nodig

opname replay en film en series en de apps gaan via utp of wifi 

zoe33
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Hallo anoniemforum ik vraag dit omdat ik met de mediabox xl en de tweede box verbonden zijn op het internet en gewoon live tv kan kijken. En of dat nu ook zo kan met de NEXT.

Maar ga morgen bellen. Toch bedankt voor je antwoord.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes
zoe33 wrote:

Hallo anoniemforum ik vraag dit omdat ik met de mediabox xl en de tweede box verbonden zijn op het internet en gewoon live tv kan kijken. En of dat nu ook zo kan met de NEXT.

Maar ga morgen bellen. Toch bedankt voor je antwoord.

het antwoord is nee bij

de next heb je voor live tv een coax kabel nodig

de hoofd mediabox next en de extra next zijn identiek het zelfde 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je hebt je antwoord @zoe33 Waarom dan nog bellen? Je stelt je vraag hier toch om al een antwoord te krijgen? Daar is dit forum voor, waar veel mensen aanwezig zijn die je heel goed kunnen helpen, zoals ook nu is gedaan.

zoe33
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb ook van andere gehoord zoals mijn collega's die ook een 2e next box hebben en die ook op internet zijn aangesloten en niet coax. Vandaar hier mijn vraag of er meer mensen hier ervaring mee hebben. Heb dus 2 verschillende antwoorden. Maar mag toch vragen als er iets niet duidelijk daar is het forum toch ook voor.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Met alleen het aansluiten op het Internet kun je dus niet live kijken op de Next. De extra box is ook gewoon de standaard Next. Kortom: wil je daar ook gebruik van maken, wat me logisch lijkt, is er naast een Internet aansluiting ook coax nodig. 

Het vervelende is echter dat wanneer je de vraag stelt aan verschillende mensen, je ook een verschillend antwoord kan krijgen. En dit is dus het juiste: Internet en coax. 

 

En natuurlijk mag je het vragen als iets niet duidelijk is. Maar als je een vraag stelt, daar het juiste antwoord op krijgt, is het wat vreemd om te zeggen dat je wel gaat bellen. Dan lijkt het voor een beantwoorder toch een beetje alsof je deze niet gelooft. 

zoe33
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

ik heb net gebeld enhet kan.

Huiskamer mediaboxnext met coax

slaapkamer mediaboxnext met internetkabel verbonden met de mediaboxnext huiskamer.

misscien verkeerd uitgelgd door mij. Sorry

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@zoe33 Dat kan dus niet. Voor live tv is coax nodig.

 

Ten 2e de boxen moeten  worden aangesloten op de router, niet op elkaar.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
zoe33 wrote:

ik heb net gebeld enhet kan.

Huiskamer mediaboxnext met coax

slaapkamer mediaboxnext met internetkabel verbonden met de mediaboxnext huiskamer.

misscien verkeerd uitgelgd door mij. Sorry

 

@zoe33 Nogmaals; waarom hier de vraag voorleggen, en dan toch met Ziggo gaan bellen als je een goed antwoord hebt gehad!? Ik begrijp dat echt niet. Bij de helpdesk zegt men soms ook maar wat. Die weten niet eens dat er een ventilator in de Next zit… Dat geeft te denken. 

Maar nu zegt @Steefb het dus ook: Het kan NIET! Je hebt voor live, dus gewoon Tv kijken coax nodig. Dat kun je overal terug lezen. En sorry, maar als je zo eigenwijs bent, vraag het dan meteen aan de helpdesk. Dat scheelt ergernis voor de mensen die hier hun best doen je te helpen, en dan te horen krijgen dat het anders is volgens jou. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb wrote:

@zoe33 Dat kan dus niet. Voor live tv is coax nodig.

 

Ten 2e de boxen moeten  worden aangesloten op de router, niet op elkaar.

@Steefb ik vrees dat het niet veel uitmaakt wat er gezegd word. Maar uiteindelijk komt men er natuurlijk vanzelf achter. Ik vraag me alleen af waarom men de vraag hier dan stelt. Maar dat zie ik vaker en dat zorgt wel voor wat ergernis. Ik denk dat @anoniemforum het daarom al heeft opgegeven. Misschien moet @Be rt het nog eens bevestigen wat hier word geschreven. De extra Next is immers niets anders dan een Next box, en dus niet is te vergelijken met een 2e XL. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@zoe33 

Laat ik het anders vragen. Hoe heb je nu de Next aangesloten? Ook met coax toch? Nu krijg je er een 2e Next bij, die exact identiek is. Hoe zou deze dan aangesloten moeten worden? Hetzelfde toch… 

zoe33
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb de NEXT nog niet.

Wordt verwisseld met de xl. Gaan ze bij iedereen doen die een MAIL hebben gehad hier over.

Pakket komt morgen en monteur moet nog besproken worden.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@zoe33 

dan word het al duidelijker. Maar er bestat, zoals bij de XL, geen extra Next box. Je krijgt gewoon 2 dezelfde Next boxen, die hopelijk voor jou, wel meteen zonder bijgeluiden werken. Maar het zijn dus EXACT DEZELFDE boxen. Moet je die beneden dus aansluiten met coax om live te kunnen kijken, moet dat met de ander dus ook doen. Anders kun je niet live, ofwel gewoon, Tv kijken. Degene die je gezegd heeft dat het zonder coax kan zit ernaast. Lees gewoon eens duidelijk wat @anoniemforum en @Steefb aangeven. Er is hier ruime praktijkervaring aanwezig.

 

zoe33
Topicstarter
Level 1
  • 157Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Ik kan het niet beneden aansluiten woon in een appertement?(grapje he)

Ik hoor het dan wel als de monteur er is. Heb 14 dagen bedenk tijd.

Want heb 2 verhalen nu via hier en iemand die dat al heeft zo. Zodra alles werkt hoor je ervan. Wil het hier nu bij laten.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Maar de mensen die hier reageren doen niet anders als werken met de Next en daar vragen over beantwoorden. Maar goed, het is aan jou om ons te geloven of niet. Het kan dus ook alleen met UTP, maar dan kun je simpelweg niet live kijken. Maar daar gaat u vanzelf achter komen. 

Maar ik ga altijd uit van boven en beneden… Komt omdat ik dat (nog) zo gewend ben. 
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@zoe33 “Ik heb ook van andere gehoord zoals mijn collega's die ook een 2e next box hebben en die ook op internet zijn aangesloten en niet coax.”

Het werkt wel met een netwerkkabel om vrijwel live te kijken, maar alleen met een kleine omweg.

Exact Live kijken kan niet, maar wel met replay als het programma een paar minuten gestart is of een opname alleen via de netwerkkabel, dat gaat ook een volledige opname worden als het programma al langer bezig is als je het programma op dat moment pas opneemt of van te voren opnemen en op beide wijzen als opname afspelen vanaf het begin, dan loop je alleen maar een paar minuten achter op live.

Live kijken kan echt niet zonder coax kabel, ik heb de Next al meer dan 2 jaar in huis (al een jaar langer voordat hij uitgerold werd) en van voor naar achter en van links tot rechts getest met nog heel veel anderen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Live kijken kan echt niet zonder coax kabel, ik heb de Next al meer dan 2 jaar in huis (al een jaar langer voordat hij uitgerold werd) en van voor naar achter en van links tot rechts getest met nog heel veel anderen”.

 

Met mijn hartelijk dank @Be rt Duidelijk verhaal. Het hele verhaal dus, maar ook wat ik hier heb gequote. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes
Willem-A wrote:
Steefb wrote:

@zoe33 Dat kan dus niet. Voor live tv is coax nodig.

 

Ten 2e de boxen moeten  worden aangesloten op de router, niet op elkaar.

@Steefb ik vrees dat het niet veel uitmaakt wat er gezegd word. Maar uiteindelijk komt men er natuurlijk vanzelf achter. Ik vraag me alleen af waarom men de vraag hier dan stelt. Maar dat zie ik vaker en dat zorgt wel voor wat ergernis. Ik denk dat @anoniemforum het daarom al heeft opgegeven. Misschien moet @Be rt het nog eens bevestigen wat hier word geschreven. De extra Next is immers niets anders dan een Next box, en dus niet is te vergelijken met een 2e XL. 

had nog geen tijd gehad om te regeren

maar als ze ons niet wil geloven dan komt ze er zelf maar achter dat de live tv niet gaat werken zonder coax

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@anoniemforum 

als je iets had van; “Het is wel goed zo” had ik dat ook begrepen. Ik word hier wat makkelijker in. Als men een vraag stelt, maar dan toch ook Ziggo maar gaat bellen, haak ik doorgaans af. Ik zie dat ook wel als ik reageer bij een vraag over de Humax. Dan gaan ze soms ook Humax toch maar even bellen. Dat snap ik dus niet. 

Uitgelicht topic