1
Vraag
2
Reacties
Marten

Level 7
  • 141Posts
  • 6Oplossingen
  • 53Likes

TV Gids Mediabox Next niet gevuld.

De TV Gids op de Mediabox Next gaat maar tot zender 28 en is verder niet gevuld.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marten
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 6Oplossingen
  • 53Likes

De technicus is geweest en we zijn er nu achter waar het aan ligt.

De mediabox moet rechtstreeks op het modem worden aangesloten. Bij mij liep de internetverbinding via een switch, waardoor het IP adres nog wel eens kan wijzigen. Dat vindt de mediabox niet leuk en raakt van slag. De mediabox is nu gereset en de software is weer geladen. Daarna hebben we de mediabox uitgezet en toen de technicus weg was heb ik zelf een gat door de muur geboord en een rechtstreekse kabel aangesloten. Mediabox weer aangezet en alles funktioneert weer zoals het hoort. 
Bedankt Ziggo voor het oplossen van het probleem en ik hoop dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Heb je een ander profiel ingesteld of zit je in het Gedeeld profiel?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/profielen
Marten
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 6Oplossingen
  • 53Likes
Gedeeld profiel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Mocht je dit nog niet gedaan hebben de volgende mogelijke oplossing, de Next naar de fabrieksinstellingen, alle instellingen worden weer opgepakt, zo ook de bewaarde en geplande programma's.
Mogelijk alleen opnieuw inloggen in apps zoals Netflix enz.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goedemiddag @Marten

Dat is zeker minder keus dan je zou moeten hebben. Hoe gaat het nu na de de tips van Bert? 

Marten
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 6Oplossingen
  • 53Likes

Nou Mariska, niet goed.

Ik heb de mediabox proberen terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Dat leek eerst goed te gaan, ,maar toen kwam er een melding dat de software niet kon worden geladen met een foutcode CS 1028  

Ook een tweede poging mislukte met hetzelfde resultaat.

Toen heb ik twee vrij lange chats gehad met twee medewerkers van Ziggo, waarbij van alles geprobeerd is tot het resetten van het modem aan toe.

Uiteindelijk hebben we maar geconcludeerd dat we er niet uikwamen en nu zit ik te wachten op een Ziggo technicus die hopelijk het probleem kan oplossen. Vanmiddag tussen 12.00 en 18.00 uur zal die komen. Ben heel benieuwd.

 

Marten
Topicstarter
Level 7
  • 141Posts
  • 6Oplossingen
  • 53Likes

De technicus is geweest en we zijn er nu achter waar het aan ligt.

De mediabox moet rechtstreeks op het modem worden aangesloten. Bij mij liep de internetverbinding via een switch, waardoor het IP adres nog wel eens kan wijzigen. Dat vindt de mediabox niet leuk en raakt van slag. De mediabox is nu gereset en de software is weer geladen. Daarna hebben we de mediabox uitgezet en toen de technicus weg was heb ik zelf een gat door de muur geboord en een rechtstreekse kabel aangesloten. Mediabox weer aangezet en alles funktioneert weer zoals het hoort. 
Bedankt Ziggo voor het oplossen van het probleem en ik hoop dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Fijn dat alles weer werkt, @Marten en super dat je hier de oplossing met de rest deelt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic