Vraag

TV beeldinstellingen niet te openen als Next box is aangesloten

• 2 augustus 2019
  • 15 Reacties
  • 474x Bekeken

Hallo, net de next box aangesloten. Functionaliteit is top, beeldkwaliteit is minder dan de XL. Ik wil dan het beeld aanpassen op de tv maar kan met de ab niet meer bij beeldinstellingen komen. Die opent hij dus niet meer. Scherpte, kleur en contrast zijn daarmee dus niet bij te stellen..... bij de xl ging dat gewoon wel. Hoe los ik dit op?

15 Reacties

Badge +6
Instellingen wijzigen van je TV kun je doen met de originele afstandsbediening van je TV.
DAt gaat dus niet. Op het moment dat de next aan staat op een HDMI ingang, dan kan ik het de tv afstandsbediening niet meer de beeldinstellingen wijzigen, dat menu opent dan niet. Switch ik naar een andere ingang dan kan ik er wel bij, maar je wilt uiteraard het next beeld aanpassen
Reputatie 2
Badge +3
Even naar een andere av poort gaan, of naar analoog/DIGIT
aal dan lukt het wel
Badge +6
Sorry, dan begreep ik je vraag verkeerd. Helaas kan ik je niet verder helpen.
zoals gezegd, ik wil realtime, kijkende naar het next signaal het beeld bijstellen. Dat gaat nu niet. Nogmaals iemand een idee
Reputatie 5
Badge +5
@Robin de jong

Oei dit is een lastige probeer is het volgende ga naar de Next menu instellingen beeld en geluid dan zie je een knop voor aan en uit zetten zet deze inplaats van aan naar uit. Zet de tv uit en Next uit apart beide met eigen afstandbediening start een voor een is op en kijk of het dan mogelijk is. Laat me weten of dit lukt ben benieuwd.
Ga het straks testen. Je hoort het. Og
Reputatie 7
Hallo @Robin de jong welkom op onze Community. Heel logisch dat je het beeld wil instellen tijdens het kijken naar het juiste beeld. Vreemd dat dit niet lukt! Je hebt een uniek probleem (van het tv toestel?) aangekaart volgens mij, deze situatie heb ik nog niet eerder gelezen denk ik. Heb je al een update voor ons? Check online ook of op je TV wel de nieuwste firmware van de fabrikant geïnstalleerd staat.
Beste hans w, heb tekenen maar ik had die instelling al op uit staan. Heb hem ook even op aan gezet maar dit levert niets op.

anne H, ik heb een Sony KDL-46NX710. Laatste firmware update is uit 2015 volgens de Sony support site. Ik heb die ook dus......

Het probleem blijft dus bestaan, geen beeld in te stellen al kijkende naar het next signaal. Er zouden toch meer mensen moeten zijn met eenzelfde tv.
Reputatie 7
Kan je bij deze tv de Bravia sync settings nog aan/uit zetten? En anders controle voor HDMI aan/uit zetten
mguzz, er is geen bravia settings menu. Controle voor HDMI kom ik wel tegen maar kan ik niet uit zetten. De tv geeft aan dat dit niet kan omdat er een autiosysteem is gekoppeld via HDMI. Deze tv heeft een soort van soundbar voet die via HDMI arc is aangesloten op HDMI 1. Die moet dus in bedrijf blijven.

Hallo @Robin de jong welkom op onze Community. Heel logisch dat je het beeld wil instellen tijdens het kijken naar het juiste beeld. Vreemd dat dit niet lukt! Je hebt een uniek probleem (van het tv toestel?) aangekaart volgens mij, deze situatie heb ik nog niet eerder gelezen denk ik. Heb je al een update voor ons? Check online ook of op je TV wel de nieuwste firmware van de fabrikant geïnstalleerd staat.

beste @Anne H Ziggo . Ook met Sony contact gehad. Die geven aan dat het niet aan de tv ligt maar aan de next box. Bij de mediabox xl, de voorganger, was er namelijk geen probleem bij het instellen van het beeld op de tv.

gaat ziggo hier nog iets mee doen?
Reputatie 7
Hallo @Robin de jong het is al een tijd stil in dit topic. Ik denk dat Sony iets teveel de binnenbocht neemt. Het is de TV die het menu niet weergeeft, zij moeten op zijn minst kunnen aangeven waarom het toestel die keuze maakt. Probeer het ook eens zonder soundbar. Verder is het model TV 9 jaar oud zie ik. Daar is niets mis mee, het is een mooi toestel. Maar dat heeft wel invloed op het wel of niet onderzoeken van dit probleem. Nieuwere toestellen van Sony hebben dit probleem niet. @mguzz ik geef hier aardig de deksel op de neus, dat is nooit leuk. Hoe kijk jij hier als onafhankelijke lezer naar?
Mijn Hitachi TV (32HB4T62 - plm 1 jaar oud) heeft dit ook. Menu toets op Hitachi AB RC49141 doet niets meer na het koppelen van Next AB. Zijn we gek aan het worden of is dit echt?
Reputatie 7
Badge +14
Mijn Hitachi TV (32HB4T62 - plm 1 jaar oud) heeft dit ook. Menu toets op Hitachi AB RC49141 doet niets meer na het koppelen van Next AB. Zijn we gek aan het worden of is dit echt?

Mogelijk dat er in de software koppeling tussen verschillende merken iets oudere type toestellen er iets niet goed gaat.....

Ontkoppel de next AB en dan zou je weer gewoon in je menu moeten kunnen komen @Robin de jong

Reageer