1
Vraag
2
Reacties
Arthur58

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Trilling in beeld

Hallo ik had een vraag betreft een raar verschijnsel in het beeld het is een trilling in het beeld op het moment dat een scène zich verplaats maar dan aan het begin van het verplaatsen het lijkt op een hapering / trilling maar het is ook niet constant dit probleem hat ik ook al met de XL
Mediabox en nu dus ook met de Next.
Volgens de Next is het signaal goed en zijn alle kabels en stekkers/splitter van Ziggo .
Ik heb ook nog een andere tv op getest ook een Samsung hd van 100 hz en deze doet het ook.
Over dag heb ik het idee dat het een stuk beter gaat dan is het vrijwel weg zoals de Tour de Frans is het niet zichtbaar.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan Stoeten

Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Arthur en Twigger,
Vanavond werkt alles weer prima zonder ingrijpen. Ik houd het toch op een software-bug, want gisteren direct na reboot van de Next werkte alles zoals het hoort (en nu nog steeds). De boel was nog even warm, kabels niet gewijzigd, signaal niet gewijzigd, TV is niet uit geweest. Ik had gisteren eerst voor de reboot de HDMI kabel opnieuw aangesloten om te zien of dat resultaat gaf.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Het zou kunnen door dat de warmte ook invloed heeft op de Ziggo frequentie maar ook Zenders hebben moeite met dit weer.

Anders even je Next 30 seconde of iets langer van de stroom halen, misschien je TV ook even stroomloos maken, misschien werkt het.

Anders kan je de instelling op 1080i/p zetten, heb je dan ook dit probleem.
Arthur58
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ha Dave bedankt voor je reactie ik heb de instellingen 1080i en p gestest en dat hielp niet .
Ik zie het ook soms bij mijn andere tv die is uitgerust met een Ci+ in de slaapkamer ik heb verder geen storingen in het beeld zoals data storingen .
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Het zou aan het weer kunnen leggen, kabels hebben het erg zwaar en hier ook blokjes en hikups, houd het wel even in de gaten als het te lang aanhoud.
Arthur58
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ja zal ook eens kijken of het ook met opnamens is die lopen over ip via de Next .
Afwachten ander bellen met Ziggo .
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Anders kunnen we nog kijken hoe je aansluitpunt waar Ziggo het huis binnenkomt eruit ziet, door even een foto.

De Upstream en Downstream waardes van het modem, opties genoeg.
Arthur58
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Dank alvast
Florijnstraat61

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Bij live uitzending op bijvoorbeeld discovery constant trillingen/verspringingen in het beeld. Maar wat mij wel opvalt is dat bij opname van een programma van dezelfde zender het beeld wel vloeiend loopt. Hoe kan dit?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Het lijkt me dan aan de verbinding met Discovery te liggen en wellicht kan Ziggo hier naar kijken. Gelukkig komen de Moderators elke dag in de topic langs en kunnen ze dit doorzetten naar de betreffende afdeling.

Arthur58 zijn de problemen ook bij jou nog aanwezig, of is het inmiddels verholpen.
Arthur58
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ha Dave ik ga morgen een nieuwe coax kabel van technetix met connectoren aanbrengen in de huiskamer dan is de hele installatie van af de meter kast van technetix de kabel in de huiskamer had ook nog een las vandaar ja ik heb het probleem nog wel ik laat het wel weten wat het resultaat is
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Oke dan wacht ik even je reactie morgen af :blush:
Arthur58
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ha Dave ik heb vandaag de kabel van af de muurplaat naar de splinter vervangen maar ik blijft toch nog last houden van wat trillingen in het beeld het lijkt meer op iets wat met de frame rade te maken heeft beeld verder is wel goed en scherp
Tv is een Samsung full hd 100 hz wel een van de eerste generatie rond de 9 jaar oud .
Is wel de bedoeling deze te vervangen voor een nieuwe tv .
In mijn meterkast zit een aansluitpunt Ziggo geschroefd F connector naar splitter 2 weg naar slaapkamer en naar de woonkamer dat is een dikke kabel staat helaas niets op maar de woning is 9 jaar oud .
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Zou je een foto kunnen plaatsen van de aansluitingen waar Ziggo het huis binnenkomt en ook even van de splitter en kabels.
Jan Stoeten

Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Sinds gisteren heb ik bovenstaand effect ook. Het lijkt alsof er een frame wordt overgeslagen waardoor het beeld soms schokt. Gisteren heb ik de Next uitgeschakeld en na 5 seconden weer ingeschakeld. Toen was het effect weg. Vanavond was het effect weer terug en ook nu na uit- en inschakelen was het weg. Ik heb ook geprobeerd te ontdekken waar het vandaar komt, ethernet kabel losgekoppeld, hierdoor verandert er niets. Gezien het feit dat na uit- en inschakelen het effect weg is sluit ik kabels en warmte eigenlijk uit. Ik zit meer aan een software-bug te denken.
Arthur58
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
De zelfde spliter zit ook in de huiskamer op de kabel van uit de muurplaat voor de next en het modem kabel is van Technatix zoals de muurplaat en de spliters ook van Technatix zijn Ziggo proef alleen de witte kabel vanuit de meterkast staat niets op?
Arthur58
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ha Jan ik denk dat het niet de Next is ik had het probleem ook met de XL Mediabox volgens mij is het zo rond november 2018 begonnen en ja het lijkt op iets met de frame rade is er ook niet altijd .
Florijnstraat61

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb zelf de allernieuwste qled van samsung en allemaal nieuwe aansluitmaterialen. Daar ligt het dus niet aan.
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Dat heeft
Jan Stoeten wrote:
Het lijkt alsof er een frame wordt overgeslagen waardoor het beeld soms schokt.


Dat gebeurd dus ook, ik ervaar dit zowel bij Live tv, replay en opnames. Is dus een frame rate probleem. Ze hebben het frame rate probleem alleen voor Netflix opgelost, waarom? Tja! Probleem wordt ook besproken in het Ziggo Gebruikersforum.
Arthur58
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Klopt Jan ik zie het ook bij mijn andere tv op de slaap kamer die met een CI+ staat aangesloten er is volgens mij iets veranderd bij Ziggo ? Heb jij een idee wanneer het jou voor het eerst opviel volgens mij was het ergens eind vorig jaar
Toen is mijn XL horizon box vervangen voor een ander XL box HDD lag er uit toen begon het mij op te vallen maar ik was toen al van plan om de Next te gaan nemen en ik dacht dat het probleem toen aan de tweede XL box lag .
Jan Stoeten

Level 6
  • 88Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Arthur en Twigger,
Vanavond werkt alles weer prima zonder ingrijpen. Ik houd het toch op een software-bug, want gisteren direct na reboot van de Next werkte alles zoals het hoort (en nu nog steeds). De boel was nog even warm, kabels niet gewijzigd, signaal niet gewijzigd, TV is niet uit geweest. Ik had gisteren eerst voor de reboot de HDMI kabel opnieuw aangesloten om te zien of dat resultaat gaf.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic