rschilders1

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Toetsenbord Next box: wanneer tevoorschijn?

Iemand die bekend is met de wijze waarop je het toetsenbord op je tv scherm te voorschijn kan toveren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Komt vanzelf in beeld als je een toetsenbord nodig hebt.
Bv na een selectie van een vergrootglasje via navigatie en daarna Ok, om te gaan zoeken op ingetikte tekst.
Zoeken kan overigens vaak ook succesvol en sneller met Voice Control.
Gr Han

Bekijk in context

13 Reacties 13
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Komt vanzelf in beeld als je een toetsenbord nodig hebt.
Bv na een selectie van een vergrootglasje via navigatie en daarna Ok, om te gaan zoeken op ingetikte tekst.
Zoeken kan overigens vaak ook succesvol en sneller met Voice Control.
Gr Han
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat komt vanzelf tevoorschijn als je het kunt gebruiken, bv. Home -> Zoeken(vergrootglas) ->
rschilders1
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Dank Han voor je snelle reactie. Ik zit nu op Youtube, om te zoeken naar een video, klik op het vergrootglas, maar krijg
boven in mijn scherm alleen een heleboel letters bij elkaar en “spatie” “wissen” “zoeken” en “ &123” , maar lijkt niet op een toetsenbord. Of werkt dit niet bij YT?

edit: nu gevonden in Home, bedankt. Maar blijkbaar weerkt dat niet apps van derden, zoals YT.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Youtube is een App en die heeft een eigen Toetsenbord + bijbehorende gekkigheid.. Netflix bv ook weer. Gewoon mee pielen, dan went het wel.
Zo gaan die dingen. We leven niet in een perfekte wereld. Soms word je er gek van.
Ander vergelijkbaar ding. Voice Control werkt alleen bij de basisbediening van de Next, niet in Apps. Net als het Next toetsenbord.
Gr Han
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
rschilders1 wrote:
Dank Han voor je snelle reactie. Ik zit nu op Youtube, om te zoeken naar een video, klik op het vergrootglas, maar krijg
boven in mijn scherm alleen een heleboel letters bij elkaar en “spatiel “wissen” “zoeken” en “ &123” , maar lijkt niet op een toetsenbord. Of werkt dit niet bij YT?

Hier maar even de details voor je via deze link https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next en hier toetsenbord Media Box Next

Dit staat op de Ziggo pagina, weet zelf niet hoe het werkt, hopelijk kom je een stukje verder zo.
rschilders1
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Daar was ik al bang voor, dat het bij externe partijen het niet werkt. Ben gewend de AB van de Horizon om te draaien, maar dat gaat hier niet met de Next. Maar wil absoluut niet terug naar de HB. De Next is bijna perfect.
Nogmaals bedankt..

groeten Rob
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
De Afstandsbediening van de Media Box XL (Horizon) gaat niet werken op de Next, dat is een heel ander product.
rschilders1
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Dat is logisch, dat de HB afstandsbediening niet op de NEXT werkt. Dat was ook niet wat ik bedoelde. Die AB ligt samen met de HB box zelf in de doos te wachten op de retourbox. De NEXT is 100x beter m.i.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De afstandsbediening van de Pace box werkt wel dus wie weet...
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
stophoest Klopt. Leuk probleem als je een Pace Box hebt (alleen voormalig UPC gebied) die je (tijdelijk) wilt blijven gebruiken vlak naast de Next.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Of als je nog een (zeldzame) Pace/UPC afstandbediening met toetsenbord hebt... :sunglasses:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Deze zou dan mogelijk wel werken :


RaymondT

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Toen ik bovenstaande las was ik even bang dat op de AB van de NEXT geen fysieke alfanumerieke toetsen meer zitten, heb inmiddels gevonden dat dat wel het geval is ( of lees ik dat nou verkeerd ) ... Heb hoe dan ook nog een vraag , zou deze AB ook nog werken, net als de PACE ???

Uitgelicht topic