Beantwoord

Tik / kraak in geluid Veronica

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

113 Reacties

Reputatie 1
Hallo Michael,

Bedankt voor je reactie we kijken “luisteren”, naar het resultaat.
Reputatie 5
Badge +2
@Michael Ziggo het kraakje komt ook voort alles je van stereo naar dolby of anders om schakelt op de next is heel goed te horen
Vanavond hele avond ook in Helmond irritante tikjes in geluid. Alleen op Veronica voor zover ik getest heb. Dacht eerst soundbar maar soundbar uit en tv speaker laten de tikjes ook horen.

Fijne nieuwe mediabox met een verplichte zenderupgrade, geen zenders die 4K hebben en dan ook nog een bericht voor € 2,50 duurder....pffff tijd om abonnement in te krimpen.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Net kreeg ik een update binnen met goed nieuws. Het probleem is opgelost! Willen jullie dit testen?
Reputatie 3
Badge +2
Tuurlijk. Zodra de tv aangaat laten we wat weten.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @Michael Ziggo ,

Heb het even voor je getest helaas in de cloud recording is het nog aanwezig
Reputatie 3
Badge +2
Hoor het nu tijdens de big bang ook niet. Zal vanavond eens goed luisteren.
Reputatie 3
Badge +2
Nu tijdens "Mom" is er weer gekraak te horen.
Ik hoor het nu ook weer de hele tijd bij MOM. 19.18 uur Veronica

hdmi op Marantz receiver. Dolby digital. Ik hoor het alleen links voor. Ik heb trouwens een 3.1 setting. Rears niet aangesloten.

Klikt als een tik die een platenspeler maakt op Vinyl
het geluid klinkt nu ook erg schel vind ik. 19.21 Veronica inside reclame. Optrex reclame ook. Geluid is niet in orde in ieder geval.

Stereo nog niet geprobeerd
Op dit moment nog steeds tijdens The Big Bang Theory...
Ook hier gekraak eerst op de horizon box en nu met de next box precies hetzelfde.
Het ergst is het op Veronica en Spike.
Wat wel opvalt is dat het met de reclame weg is, zodra de film / serie start komt het gekraak weer terug.
Badge
Nu ook weer tikjes en geknetter bij Jack Reacher. Geen verschil dus met voorheen.
Ja. Reclame moet perfect zijn. Het is nu eigenlijk erger geworden.
Reputatie 1
Hier nu tijdens Jack Reacher ook weer tik in linker speaker. Lijkt wel iets minder dan tijdens suicide squad.
Ook hier van de week kraakjes bij Suicide Squad. Film gewoon afgezet zo irritant.
Nu bij Jack Reacher ook weer tikjes en geknetter. Dus switchen we maar weer naar iets anders totdat het probleem is opgelost...

Ik luister via een CI+ module.
Same here, kraakjes aanwezig bij Suicide Squad zowel op HDMI als SPDIF.
Reputatie 1
kom toch terug op mijn verhaal van zojuist, Jack Reacher knetterde net als chinees nieuwjaar. Hoop dat de dames en heren bij ziggo snel met een oplossing komen.
Reputatie 3
Badge +2
Laatste bigbang uitzending en uiteraard weer een hoop geknetter in het geluid. Kunnen ze dit nou echt niet fixen?
Nu ook weer tijdens A Big Bang Farewell. Verwachting is dat het de hele avond zal voortduren... #knetterendeavond
Ook hier probleem. (Sinds een dag of 5!)

Vandaag voor 100.- euro nieuwe optische en coax digital kabel gekocht. (Merk monster)
(Omdat ik dacht dat het aan de goedkope kabels lag)

heel de dag bezig om alles netjes aan te sluiten. (Tv van de muur gehaald)

ik gebruik een cam module met een sonos playbar en 2x play 1 en aub. in combinatie met bridge. (Alles is perfect hier)

Net big bang aflevering gekeken. En vooral op het einde van de aflevering een hoop knisper geluid.

ik heb het idee dat de knisper voornamelijk links voor en links achter is. (5.1 setup)

Tot nu toe alleen op Veronica.

Los dit aub op!!!
Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem!
ook hier tikkend/krakend geluid tijdens het tv kijken op veronica. Niet tijdens de reclame. Ook bij mij lijkt het alleen via de dolby op ‘links’ te zitten. Heel erg vervelend en ik hoop dat er iets aan te doen valt!
Graag een reactie of er nog naar gekeken/geluisterd wordt door Ziggo.
Badge
En vandaag ook weer tikken/knetteren bij War for the planet of the apes. Nog geen verbetering dus, Ziggo.
Ik heb een next in combinatie met een denon 7.1 versterker. Als ik de next op dolby signaal zet heb ik een statische tik in de linker speakers (voor en achter)
het vreemde is dat de tik enkel aanwezig is bij sommige films, zowel bij kive kijken als de opname. Een film waar de tik aanwezig is is War for the planet of the apes.
de tik is dus niet aanwezig bij gewone programma’s.
Deze statische tik is niet aanwezig bij andere geluidsbronnen.
Als ik de next op stereo zet is de tik weg.
Is hier al iets over bekend?
Reputatie 3
Badge +2
Nou.... Michaelziggo.
Graag nog ff contact opnemen a.u.b met de ziggo nerds😕