Beantwoord

Tik / kraak in geluid Veronica

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

113 Reacties

Nu ook x-men aan het kijken en om de paar seconden een "tik" in het geluid, uit diverse speakers, zowel front als rear. Gisteren vielen ze me voort het eerst op ook tijdens een film. Sinds een weekje de next dus was al bang dat het aan mijn next / receiver, kabels of combinatie lag. In die zin wel blij met dit draadje 🙂. Alleen bij films op Veronica tot nu toe.

Andere kanalen / netflix geen probleem maar hou het zeker in de gaten!
Ter aanvulling, ook bij mij alleen bij films op Veronica. Ik kijk zonder set up box, dus gewoon via kabel rechtsreeks op tv + ci + module. Overigens valt het me op dat het eigenlijk alleen de surround speaker linksachter is, net als vorige week bij John Wick 2 eveneens op Veronica. Het hangt lijkt wel ook van de scene af in de film. Gedurende de reclames op Veronica nergens last van. Hoop dat Ziggo dit snel fixt want dit is erg irritant.
Hier ook het tikken/kraken bij X-Men op Veronica. Ik heb een vrij oude decoder, de Samsung dcb-h380r. Geluid via mijn Denon 2300 receiver via hdmi.
Hier stereo-setup (tv via spdif op een dac, waar actieve B&O speakers op zitten), geen surround. En hoor dan ook de tik. Net ook bij Big Bang Theory. Bij reclames hoor je het gek genoeg niet.
Inderdaad buitenlandse films/series, bij de reclames en gisteren bij Veronica Inside niet... Ook niet op andere zenders, lijkt me verder niet Ziggo gerelateerd, want ik zit bij Caiway...
Die ligt niet aan jullie hardware. Deze tik/kraak is gecodeerd in de geluid zelf. Ziggo/Veronica aan de slaag aub 🙂
ik dus net andere hdmi kabel met firit kernen er om van mijn 4k monitor er tussen doen . andere coax kabel . alles van de muur en rechtstreeks op de cai. weer andere coax .

blijft tikken onder Xmen film op veronica :(

had ik maar eerder gegoogled en dit gevonden morgen alles maar terug bouwen zo als het was zucht....
Reputatie 1
Nou ziggo dit lijkt me toe genoeg info om aan de slag te gaan, probleem komt mijnziens van veronica dus zijn jullie de gene met de meeste “macht” om hier iets aan te doen.
Reputatie 3
Badge +2
Hier exact hetzelfde probleem: kijk nu X-Men op Veronica via CI+ module. Surround speakers achter geeft om de circa 10 sec een tikkend geluid. Naar andere kanalen geswitched waar een film is, geen problemen. Vorige week ook op Veronica bij John Wick 2 hetzelfde - zeer irritante- tikkende geluid.
Idem dito hier via de next box. Dit geld ook voor the big bang theorie. Fox geeft trouwens geen 5.1 dolby surround? Waarom niet?
Ook ik heb er best wel last van van dat gekraak op Veronica tijdens films kijken, bij reclames verder geen last.
Het is bij mij voornamelijk hoorbaar bij de linkerspeakers voor en achter (surround) van de 7.1 speakers op mijn Onkyo receiver TX-SR607.
Als ik de Dolby stand uitzet bij de instellingen van de mediabox next is het ietsje minder hoorbaar terwijl mijn geluidsinstellingen daarna op tv-logic staat(dit omdat mijn receiver automatisch de beste instellingen insteld), maar jammer genoeg is het er nog wel. Voornamelijk denk ik dat de Mediabox Next nog wat moeite heeft met het decoderen van films die door Veronica worden uitgezonden, want bij geen enkele andere zender hoor je dat gekraak.

Wel mag er van mij een update komen voor deze medaibox waarbij de mediabox de goede instellingen zodat mijn receiver deze geluidsinstellingen automatisch insteld wat bij de mediabox xl wel het geval was!
Reputatie 1
Ikzelf gebruik een humax 5200c of ci module in tv beide voorzien van ziggo smartcard.
Zit nu disney xd (tekenfilm serie) te kijken zowel tv als soundbar geen kraak te horen.
Hoop dat dit zo blijft, zal vanavond ook gewone programma’s weer checken.
Ik ben woonachtig in Noord-Holland, weet niet of dit nog iets uitmaakt voor ziggo.
Reputatie 3
Badge +2
Ikzelf gebruik een humax 5200c of ci module in tv beide voorzien van ziggo smartcard.
Zit nu disney xd (tekenfilm serie) te kijken zowel tv als soundbar geen kraak te horen.
Ik ben woonachtig in Noord-Holland, weet niet of dit nog iets uitmaakt voor ziggo.
Reputatie 3
Badge +2
In alkmaar hetzelfde gekraak.Ikzelf gebruik een humax 5200c of ci module in tv beide voorzien van ziggo smartcard.
Reputatie 3
Badge +2
Maakt niet uit of je in Noord-Holland woont. Ik heb het gekraak in Alkmaar ook.
In roosendaal ook. Zeer irritant.
Reputatie 1
Daar woon ik dus bijna naast, maar nu tijdens big bang weer kraakjes. Hoop dat het zometeen met de film meevalt.
Vind het trouwens wel jammer dat ik 3 weken geleden een mail kreeg waarin ziggo melde dat de kosten omhoog gingen, ga nu wel serieus nadenken of ik wel wil blijven als er niets gedaan wordt.
Badge
Gisteren voor het eerst kraakjes/tikjes bij Veronica, nu ook weer (Big Bang Theory) en Atomic Blonde. Niet op andere zenders. Geluid staat in Dolby ingesteld en loopt via een Yamaha surround versterker. Tikjes zijn te horen met name links voor en links achter.
Hier ook alleen bij Veronica tikjes in het geluid
Reputatie 3
Badge +2
Nu om 20.30 uur weer gekraak tijdens atomic blond op veronica
Vandaag wel bericht (zonder kraak/tik) gekregen dat mijn pakket ga €2,5 p/m meer kosten.
2019... moderne wereld...
Reputatie 3
Badge +2
Ach... bij kpn is het abonnement wat gelijk staat aan ziggo compleet met xl pakket €82,50 (ziggo ongeveer €65). Kpn geeft wel 2 x 4k boxen voor 2 tv's.
Reputatie 4
Badge +4
@Michael Ziggo

Het euvel doet zich voor op verschillende tijdstippen in de film,
Als ik het zo even snel heb bijgehouden komt het bij mij voor op de volgende tijdstippen: 0:24, 0:28, 0:30, 1:30 en 1:47.

Dit zijn slechts enkele tijdstippen waarop het voorkomt. Gedurende de duur van de film blijven deze 'ticks' wel nog waarneembaar aanwezig.
Andere opnames van de Marvel reeks die veronica uitgezonden heeft en nu opgenomen zijn hebben dit niet.
Reputatie 1
Zit nu Lucy te kijken op veronica natuurlijk geen enkel kraakje te horen.
@Michael Ziggo : Zoals je ziet zijn er ondertussen meer dan genoeg klanten die deze klacht hebben.
Ook ikzelf hoorde de irritante tik op diverse momenten tijden Big Bang op Veronica wéér.
Kan je dit alsjeblieft door gaan spelen naar de juiste instantie, zodat het opgelost kan gaan worden?
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Bedankt voor de voorbeelden. Ik heb het uiteraard voor jullie doorgezet. Ik houd jullie op de hoogte!