Beantwoord

Tik / kraak in geluid Veronica

Reputatie 1
Suicide squid aan kijken Veronica
Steeds kraak geluiden als van een platen speler tussendoor heb het niet op bijvoorbeeld RTL 4
Ook met de nieuwe next box

Gisteren ook al last van word via pc kijken weer ben ik bang (;
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 26 mei 2019, 12:17

Goedemorgen allen,

@Michael Ziggo had gisteren aangegeven dat hij te horen kreeg dat het probleem was verholpen. Gezien het aantal (negatieve) reacties, krijg ik het idee dat het probleem nog steeds niet is verholpen.

Het ergst is het op Veronica en Spike.
Kunnen anderen ook bevestigen dat ze dezelfde storingen ervaren op de zender Spike?

Als ik de next op stereo zet is de tik weg.
Ik lees verschillende reacties, kan men ook testen/bevestigen of het 'tikkende geluid' niet te horen is wanneer je de geluidsopties van de Mediabox aanpast naar 'stereo'?

We hebben hier inmiddels een ticket voor gelogd en zijn het probleem aan het onderzoeken. Het is de vraag of wij dit kunnen verhelpen of dat Veronica zelf in actie moet komen, want we zien ook dat klanten van Caiway en T-Mobile dezelfde storing melden. (Zie ook https://allestoringen.nl/storing/veronica)
Bekijk origineel

108 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hier getest via de CI+ Module, Media Box XL en nog eens de Next met soundbar en zonder, maar spatzuiver geluid.

Heb je kabels en stekkers al eens even aangedrukt, of heb je storingsgevoelige apparaten bij de tv liggen of teveel apparaten aanstaan. Dit kan een probleem zijn.
Heb er ook last van is op me tweeter aan het kraken van me boxen. 2e keer dat ik dit heb met de next. 1e keer opnieuw opgestart. Stroom volledig afgehad toen is het weggegaan. Nu niet. Met de mediabox nooit last van gehad.
Reputatie 1
Dave Precies ik ook niet op elke zender dus kan dan niets aan de apparatuur achter de box liggen.
Kinderziektes waarschijnlijk
Reputatie 7
Badge +24
Dat denk ik ook. Is altijd goed te vermelden😊
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Goed dat je jullie zo scherp zijn! Ervaren jullie vandaag nog dezelfde issues? Zo ja, willen jullie ook exacte tijd van het probleem hier plaatsen en de manier van kijken (Replay, met of zonder soundbar en dergelijke). Hoe meer informatie hoe beter we dit kunnen doorzetten.
Reputatie 1
Ga het vanavond even bekijken en zonodig hier update plaatsen
Reputatie 1
Heb net even getest leek goed kwa kraakjes
Reputatie 1
18.33 Veronica kraakjes weer
Reputatie 1
Hier ook zondag 19 mei 20:30 tijdens suicide squad kraakjes
nu vanavond tijdens Mom ook weer kraakjes
zowel met soundbar als gewoon over de speakers tv.
Reputatie 1
Klopt ik had het ook bij suĂŻcide squad
Reputatie 1
Zit te overwegen om ziggo te bellen, maar dan zal het wel weer aan mijn kabels liggen. Andere zenders (net5) wat ik nu maar kijk heeft het niet. Net met the big bang theory was het weer.
Reputatie 1
Volgens mij houden de juiste mensen dit forum wel in de gaten dus ga er van uit dat eraan gewerkt word.
Het ligt niet aan jouw das duidelijk
Ook hier gisteren en vandaag regelmaat kraakjes uit de tweetertjes van mijn soundbar.
Same here! Geluid via sonos playbar Overigens wel pas sinds ik nieuwe samsung tv heb. Bij de vorige tv ookmet sonos nergens last van
Reputatie 1
Volgens mij is het probleem ook nog maar een dag of 2 aanwezig
Reputatie 1
Probleem is volgens mij idd gister begonnen. Wat mij ook opvalt is dat ik het niet hoor tijdens de reclame blokken. Wist het niet zeker maar net getest, was volgens mij tijdens de film gister ook het geval.
Reputatie 1
zit nu veronica inside te kijken, nergens last van. Lijkt wel of het vooral bij buitenlandse films/series is.
Zelfde verhaal bij mij. Gisteren begonnen. Vandaag ook weer last (Big Bang)
Samsung decoder via receiver
Confirmed. Bij mij ook. Veronica gerelateerd en niet TV/decoder.
Reputatie 1
Kan nog steeds decoder zijn met een bug op Veronica (;
Reputatie 1
Zit nu big bang te kijken en tot nu toe geen kraakje gehoord. Vanmorgen moest ik wel mijn ziggo smartcard opnieuw invoeren.
Ook ik heb er ineens sinds deze 'week' last van. Ik heb gewoon een cam module in mijn Philips tv zitten.
Krakende platen speler geluidjes af en toe tussendoor, enkel op Veronica.
Super irritant!

What's wrong Ziggo?
En ps:
Nu ook net getest op mijn tvtje in keuken, ook door diezelfde tik (krakend lp geluid) af en toe hoorbaar.
Wel veel minder hoorbaar omdat dat slechte simpele interne tv speakers zijn en de hoofd tv in woonkamer op Bang & Olufsen speakers aangesloten is.
Daar is die tik door het geluid, via de tweeters, irritant goed aanwezig op Veronica sinds aantal dagen.
Hier exact hetzelfde probleem: kijk nu X-Men op Veronica via CI+ module. Surround speakers achter geeft om de circa 10 sec een tikkend geluid. Naar andere kanalen geswitched waar een film is, geen problemen. Vorige week ook op Veronica bij John Wick 2 hetzelfde - zeer irritante- tikkende geluid.

Reageer