Dlw

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Televisie schakelt regelmatig uit i.c.m de Mediabox Next

Als ik mijn mediabox en tv aanzet dan gaan beide apparaten aan. De tv komt echter in een soort loop en schakelt de hele tijd uit. (en weer aan) ik krijg pas beeld als ik de hele tijd op willekeurige knopjes van de afstandsbediening druk. Ik heb de optie om de tv uit te zetten met 1 afstandsbediening al uit gezet. Iemand een idee? 

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het lijkt erop dat de Next een signaal blijft geven.

Kun je de Next eens een keer 30 seconden van de stroom halen?

Of de fabrieksinstellingen in de instellingen uitvoeren?

Dlw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert, bedankt voor je reactie. Vergeten erbij te melden dat ik m ook al had gereset...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke TV heb je precies? Graag merk, model, cijfers en letters.

TV's hebben vaak ook instellingen om te communiceren met andere apparatuur, mogelijk gaat tussen beide apparaten iets mis in de onderlinge communicatie.

Wat gebeurt er als je de instelling “Een knop voor aan- en uitzetten” op Uit zet in de Next?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Hallo @Dlw  , een heel vreemd issue dit. Ben het nog niet eerder tegengekomen. Ik heb enkele aanvullende vragen:

  1. Welke afstandsbediening(en) en welke knopjes gebruik je om Next / tv aan te zetten?
  2. Gaat de boel tegelijk aan met 1 knop?
  3. Wat gebeurt er als je de tv apart aanzet, een half minuutje na de Next?
  4. En andersom? (Eerst tv aan, half minuutje later de Next).
  5. Welke andere apparatuur heb je via HDMI aangesloten op je tv?
  6. Heb je een audiosysteem in gebruik en zo ja, hoe is dat aangesloten?

 

Dlw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

Welke TV heb je precies? Graag merk, model, cijfers en letters.

TV's hebben vaak ook instellingen om te communiceren met andere apparatuur, mogelijk gaat tussen beide apparaten iets mis in de onderlinge communicatie.

Wat gebeurt er als je de instelling “Een knop voor aan- en uitzetten” op Uit zet in de Next?


Het is een Samsung UE46C6730

Een knop voor aan en uitzetten staat nu uit. Heeft even geholpen maar het euvel doet zich nu weer voor

Dlw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dolfff wrote:

Hallo @Dlw  , een heel vreemd issue dit. Ben het nog niet eerder tegengekomen. Ik heb enkele aanvullende vragen:

  1. Welke afstandsbediening(en) en welke knopjes gebruik je om Next / tv aan te zetten?
  2. Gaat de boel tegelijk aan met 1 knop?
  3. Wat gebeurt er als je de tv apart aanzet, een half minuutje na de Next?
  4. En andersom? (Eerst tv aan, half minuutje later de Next).
  5. Welke andere apparatuur heb je via HDMI aangesloten op je tv?
  6. Heb je een audiosysteem in gebruik en zo ja, hoe is dat aangesloten?

 


1 de ab die bij de next hoort. En nu dus ook die van Samsung omdat ik de optie aan met 1 knop heb uit gezet.

2 nu niet meer, deed het wel

3 + 4 in beide gevallen, zodra de Next aan gaat slaat de tv in een loop waarin hij de hele tijd uit gaat.

5 PS 4

6 nope

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Oké duidelijk. Hier nog wat vragen en suggesties:

  1. Hoe lang heb je de Next? Hoe lang de TV? Sinds wanneer heb je dit probleem?
  2. Treedt het probleem altijd op of af en toe?
  3. Koppel je PS4 af en test of het probleem zich nog voordoet.
  4. Je zegt dat je je Next al hebt gereset, bedoel je daarmee fabrieksinstellingen?
  5. Zo niet, voer dan fabrieksinstellingen uit (opnames en geplande blijven bewaard).
  6. Sluit je Next es aan op een andere hdmi ingang en test of het probleem zich nog voordoet.
  7. Als voorgaande stappen allemaal niets helpen, zou je dan je tv es naar fabrieksinstellingen kunnen zetten?
  8. Kun je es nagaan of je tv de laatste firmware heeft?
Dlw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dolfff wrote:

Oké duidelijk. Hier nog wat vragen en suggesties:

  1. Hoe lang heb je de Next? Hoe lang de TV? Sinds wanneer heb je dit probleem?
  2. Treedt het probleem altijd op of af en toe?
  3. Koppel je PS4 af en test of het probleem zich nog voordoet.
  4. Je zegt dat je je Next al hebt gereset, bedoel je daarmee fabrieksinstellingen?
  5. Zo niet, voer dan fabrieksinstellingen uit (opnames en geplande blijven bewaard).
  6. Sluit je Next es aan op een andere hdmi ingang en test of het probleem zich nog voordoet.
  7. Als voorgaande stappen allemaal niets helpen, zou je dan je tv es naar fabrieksinstellingen kunnen zetten?
  8. Kun je es nagaan of je tv de laatste firmware heeft?
  1. Paar maanden, tv is paar jaar oud
  2. Elke keer als ik hem uit zet.
  3. Ga ik proberen
  4. Nee, stroom er af. zal m morgen ff terugzetten naar fabrieksinstellingen
  5. lang leve cloudopname 😉
  6. Al gedaan, probleem blijft
  7. + 8 kan ik proberen. Hoewel ik er wel vrij zeker van ben dat het aan de Next ligt
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik ook hoor, daarom 7 en 8 als laatste. Ik heb meer hoop op PS4 eraf (test dat vóórdat je fabrieksinstellingen doet).

Zeg je nou dat je het probleem al een paar maanden hebt??

Je antwoord 2 snap ik niet. Je krijgt het probleem toch juist als je de boel aan zet?

Dlw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dolfff wrote:

Ik ook hoor, daarom 7 en 8 als laatste. Ik heb meer hoop op PS4 eraf (test dat vóórdat je fabrieksinstellingen doet).

Zeg je nou dat je het probleem al een paar maanden hebt??

Je antwoord 2 snap ik niet. Je krijgt het probleem toch juist als je de boel aan zet?


Ik hoop het ook. Ps 4 staat er eigenlijk alleen voor Netflix, sinds ik de Next heb kijk ik daarop Netflix.

Nee, de Next heb ik een paar maanden, probleem is er nu anderhalve week ofzo.

Elke keer als ik alles uit zet krijg ik m niet meer goed aan, ik zet m nu dus eigenlijk niet meer uit. Laat gewoon zachtjes de radio aan

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

En met “uit” bedoel je gewoon standby?

In welke standby stand staat je Next?

Is dat nog gewijzigd onlangs? Of iets anders? Wel raar immers dat het probleem spontaan is ontstaan….

Dlw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dolfff wrote:

En met “uit” bedoel je gewoon standby?

In welke standby stand staat je Next?

Is dat nog gewijzigd onlangs? Of iets anders? Wel raar immers dat het probleem spontaan is ontstaan….


Ja, uit is standby.

Heb je meerdere vormen standby op de Next?  Ik druk op de knop rechtsboven op de ab en het is uit, of standby dus.

Er is niets veranderd. Ik sta wat dat betreft ook voor een raadsel

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ja: eco, normaal of hoog. Daar kun je ook nog mee experimenteren maar wat mij betreft is dat dan stap 9.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ik zit me ondertussen af te vragen of een mislukte update bij jou de problemen veroorzaakt. Dit zie ik de laatste tijd vaker voorbij komen. Daarom even deze vraag:

Wat zit er allemaal aangesloten op de 4 gele poortjes van de Connectbox?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zet Anynet+ = HDMI-CEC eens uit op de TV. Helpt dat?

Heb zelf ook een Next aangesloten op een Samsung TV, maar ken dit vreemde probleem niet.

Power Cycle resp Factory Reset Next ligt voor de hand, zoals eerder gesuggereerd. Software kan in een stuipje terechtgekomen zijn.
Is extra HDMI-kabel check nodig? Andere kabel, andere poort TV. Ik zie dat je dat al probeerde.

Dlw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb van t weekend alles geprobeerd wat maar mogelijk was. Niets hielp.

Ten einde raad, en om uit te sluiten dat het niet aan de tv lag mijn oude tv erbij gepakt en aangesloten. Wat denk je? Werken!

Blijkt het dus aan de tv te liggen….

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat lijkt een logische conclusie maar toch hoeft dat niet zo te zijn. Het kan nl heel goed een combinatie van apparaten zijn die de problemen geeft.

Had je mijn puntje 3 nog getest?

Dlw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ps4 afkoppelen heeft even geholpen maar probleem kwam al snel terug. 

 

Nu op oude tv geen problemen meer 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Probleem kwam terug terwijl PS4 was afgekoppeld?

Uitgelicht topic