Vraag

Teletext - Netflix

• 21 mei 2020
  • 10 reacties
  • 753 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Enige tijd geleden heb ik dit probleem al aangegeven op de community en dacht dat het na 2x fabrieksinstelling terug gezet te hebben dat het opgelost zou zijn, maar helaas.

Nadat ik op een TLC, E, Shorts, Crime etc etc gekeken heb en zap van daar uit naar ned 1, 2 of 3, druk dan teletext in dan blijft het beeld zwart en zit de box vast.

D.m.v de knop achterop aan/ uit en de box opnieuw opgestart maar op het moment dat de box oogestart is komt deze direct in het inlogscherm van Netflix (icoontjes) ook hier staat de box weer vast, en weer de knop achterop aan/ uit, daarna komt de box weer in zijn normale werking.

Wat opvalt is wanneer dit aan de hand is het blauwe ledje blijft branden na uitschakeling terwijl de box in eco staat, na de 2e opstart is dit uit en weet je dat deze ' storing' tijdelijk is opgelost.

Bij software versie 4.19 nergens geen last van en had ik 3 goed werkende boxen na update 4.22 is het drama en vraag ik me af of de ontwikkel afdeling van Ziggo wel capabel genoeg is om de box software matig verder te upgraden.

Dus graag terug naar 4.19 aub.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +17

Onderstaande al geprobeerd?

• Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem

• Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop

• Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, "-" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt

• Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Reputatie 5
Badge +5

Onderstaande al geprobeerd?

• Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem

• Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop

• Zet hem weer aan en houd deze twee knoppen, "-" en het status LEDje, op de voorkant circa 10 seconden ingedrukt

• Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm

Dank je, maar allemaal al geprobeerd.

Het is een software matig (bug) probleem dat wel weer met een volgende update opgelost moet worden, als het niet erger wordt.

Reputatie 7
Badge +17

Wellicht dat iemand anders de “gouden”  oplossing kent.

Reputatie 7

@RuudVoeten 

k heb het meerdere keren achter elkaar getest met de zenders die je opnoemt, maar ik kan het niet reproduceren. 

Nadat ik op een TLC, E, Shorts, Crime etc etc gekeken heb en zap van daar uit naar ned 1, 2 of 3, druk dan teletext in dan blijft het beeld zwart en zit de box vast.

• Gaat het echt alleen mis in deze scenario's? En kun je dit ook keer op keer reproduceren ongeacht hoe lang je de Mediabox Next hebt ingeschakeld etc?
  • Kun je dit op alle 3 de mediaboxen ook reproduceren of ervaar je het op 1 van de 3?

Bij software versie 4.19 nergens geen last van en had ik 3 goed werkende boxen na update 4.22 is het drama en vraag ik me af of de ontwikkel afdeling van Ziggo wel capabel genoeg is om de box software matig verder te upgraden.

Uiteraard testen we de nieuwe software voordat we het uitrollen en deze feedback hebben we niet naar voren zien komen tijdens het testen. 

Zijn er ook anderen die dit probleem herkennen en kunnen reproduceren? 

Reputatie 7

@Serkan Ziggo 

Ik ga het dit weekend even reproduceren kom er maandag op terug 

Ik zal het op beide Media Boxen doen, 

Woonkamer - bekabeld

Slaapkamer - Wifi

Kijken welke er de problemen zal ondervinden en zal foto’s en screens hier vermelden.

Heb topic op een Memo gezet, dan kan ik me feedback zo kwijt.

Reputatie 7
Badge +17

Ook getest, en kan het genoemde probleem NIET reproduceren. Werkt zoals het hoort.

Reputatie 5
Badge +5

@RuudVoeten

k heb het meerdere keren achter elkaar getest met de zenders die je opnoemt, maar ik kan het niet reproduceren. 

• Gaat het echt alleen mis in deze scenario's? En kun je dit ook keer op keer reproduceren ongeacht hoe lang je de Mediabox Next hebt ingeschakeld etc?
  • Kun je dit op alle 3 de mediaboxen ook reproduceren of ervaar je het op 1 van de 3?

Uiteraard testen we de nieuwe software voordat we het uitrollen en deze feedback hebben we niet naar voren zien komen tijdens het testen. 

Zijn er ook anderen die dit probleem herkennen en kunnen reproduceren? 

Ik ervaar dit tot nu toe alleen op de box beneden, het is ook niet constant, maar om de paar dagen of zo.

Het 'probleem' is gelijk te herkennen aan het blauwe ledje wat blijft branden als de box uit staat (in eco).

Boven is het met het blauwe ledje hetzelfde (2e box) het blauwe ledje blijft ook branden, maar als dan de box ingeschakeld wordt blijft het beeld op zwart met geluid.

Bij uit/ aan zetten met de knop op de achterzijde is het 'probleem' bij beide boxen tijdelijk weg.

Box 3 heb ik nog geen overzicht van maar ik heb aan mn zoon gevraagd om dit ook even te proberen en te kijken wat er gebeurt.

Reputatie 7

Het 'probleem' is gelijk te herkennen aan het blauwe ledje wat blijft branden als de box uit staat (in eco).

Ik ben je nu even kwijt en daarom nog een aantal vragen om wat meer duidelijkheid te scheppen. Het kwam toch voor wanneer je naar de desbetreffende zenders ging zappen en dan naar de NPO zenders, om vervolgens teletekst te openen? En het gedrag van de Mediabox Next beneden, en die van de slaapkamer is dus ook anders, klopt dat ook?

Begrijp ik het dan zo goed:

• Mediabox Next staat in ECO mode
  • Het probleem komt voor wanneer de blauwe led lamp brand i.p.v. dat hij helemaal uitgeschakeld is.
  • Je kunt wanneer de blauwe led lamp brand op de Mediabox next beneden de Mediabox nog wel inschakelen en zappen naar de desbetreffende zenders. Wat bij de Mediabox Next in de slaapkamer dus helemaal niet lukt.

En dan nog een voorlopige laatste vraag: 

• Loopt het openen van de teletekst alleen vast wanneer je hem in de eerste paar minuten na inschakelen probeert te benaderen, of ook als hij al langer ingeschakeld is? (meer dan 15 minuten bijvoorbeeld)
Reputatie 5
Badge +5

Ik ben je nu even kwijt en daarom nog een aantal vragen om wat meer duidelijkheid te scheppen. Het kwam toch voor wanneer je naar de desbetreffende zenders ging zappen en dan naar de NPO zenders, om vervolgens teletekst te openen? En het gedrag van de Mediabox Next beneden, en die van de slaapkamer is dus ook anders, klopt dat ook?

• Het probleem komt voor wanneer de blauwe led lamp brand i.p.v. dat hij helemaal uitgeschakeld is.
  • Je kunt wanneer de blauwe led lamp brand op de Mediabox next beneden de Mediabox nog wel inschakelen en zappen naar de desbetreffende zenders. Wat bij de Mediabox Next in de slaapkamer dus helemaal niet lukt.

• Loopt het openen van de teletekst alleen vast wanneer je hem in de eerste paar minuten na inschakelen probeert te benaderen, of ook als hij al langer ingeschakeld is? (meer dan 15 minuten bijvoorbeeld)

Je next staat in eco.

De blauwe led brand en de next is uitgeschakeld.

De next beneden kan je aanzetten, zappen etc etc, werkt gewoon, dat lukt in de slaapkamer niet, want daar is alleen zwart beeld bij inschakelen (maar ook hier brand bij uitschakeling het blauwe ledje).

Teletext loopt ook vast als de next langer aanstaat.

Beide boxen werken weer 'normaal' na uitschakeling achterop, bla uwe kedje is dan ook uit na uitschakeling

Reputatie 7

@RuudVoeten 

Ik heb dit probleem ook tijdje gehad mijn box staat ook eco vanwege ander probleem, ik heb me coax kabels vervangen, Wifi veranderd naar UTP op een switch en de Next even fabrieksherstel en nu werkt het hier wel goed.

Ook beneden in de meterkast heb ik de Woonkaamer Next op versterker poort 1 en slaapkamer op poort 2 

Weet niet of je versterker er tussen hebt en of je even kan testen op UTP hoe dit gaat.

Ik ga wel even dit punt/topicreproduceren straks.

Reageer