1
Vraag
2
Reageer en help mee
MollyDunja

Level 3
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

teletekst L1 niet goed

Hoi , ik heb een vraag. 

 

Het gaat over de teletekst van de Nex Box. 

De teletekst van L1 werkt niet zoals het hoort te zijn.

Er vallen regels weg waardoor je niet alles fatsoenlijk kan lezen.

Nu valt het mij wel op, dat als er een nieuwe update  opgezet is geworden, dat gelijk daarna er problemen met de teletekst van L 1 ontstaan mmm.

Hoe kan dat?

En waarom werkt de teletekst van L 1 nu geregeld niet zoals het hoort te zijn?

 

 

6 Reacties 6
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MollyDunja . Welkom hier! 

Voor ik inhoudelijk reageer en zaken uit ga zoeken; begrijp ik goed dat dit probleem na de laatste update is ontstaan? Hiervoor ging het wel goed? 

rejan

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds de update doet bij mij op geen enkele zender teletekst het meer.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@rejan Zet de box eens even uit met de knop achterop.

Als dat niet werkt naar fabrieksinstellingen gaan.  Je opnames en vrijwel alle instellingen blijven behouden.

MollyDunja
Topicstarter
Level 3
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de box uitgezet en ook de fabriekinsteling gedaan, maar naar de teletekst van L 1 is niét naar te kijken.

Aangezien de bladzijde niet compleet is, zinnen gewoon weg zijn of weg vallen.

Het is een écht écht een groot drama .

Net zoals al die verschillende kleuren van de ondertiteling 888 waardoor het voor slechthorenden een drama is om iets fatsoenlijk te kunnen volgen.

Sorry máár ik vind dat de slechthorende tóch écht écht flink in de kou gezet worden bij de Nex Box , vind dat toch niét kunnen dat die zó lang moeten blijven wachten tot eindelijk er eens wat aangedaan word.

 

Vraag me af of de directeur van ziggo het ook zo leuk zou vinden als hij of een van zijn gezinsleden slecht zou horen en die niks fatsoenlijk kunnen volgen???

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien dat Jeroen Hoencamp dit al onder een niet tot zijn persoon te herleiden gebruikersnaam, elders op de community heeft aangekaart. Wie weet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Net zoals al die verschillende kleuren van de ondertiteling 888 waardoor het voor slechthorenden een drama is om iets fatsoenlijk te kunnen volgen.”

Dit is juist zo ingericht om de gesprekken beter te kunnen volgen:
 https://www.hoorwijzer.nl/hulpmiddelen/onder-en-boventiteling

Tv en films

Nederlandstalige televisieprogramma’s op de publieke zenders worden bijna altijd ondertiteld voor slechthorenden en doven. Met verschillende kleuren wordt aangeduid wie aan het woord is. Ook achtergrondgeluiden (bijvoorbeeld het gerinkel van de telefoon) worden vermeld.

Helaas heeft teletekst op de Mediabox XL en Next nooit goed gewerkt, regelmatig halve bladzijdes in beeld en bij de Next niet kunnen doorbladeren binnen één nummer met meerdere pagina's.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic