Vraag

Subtitels next box

• 22 mei 2019
  • 13 Reacties
  • 315x Bekeken

Hoihoi, vraagje. Is er al zicht op het probleem subtitels van de next box? Begint vervelend te worden dat de subs waardeloos zijn bij opgenomen en replay programmas.

13 Reacties

Reputatie 7
Hey @Florijnstraat61 .
Op welk probleem doel je precies? Kan je iets specifieker zijn?
Nou, als je een programma hebt opgenomen goed, dan blijven ze zeer kortkomen helemaal niet in beeld.
Reputatie 4
Badge +3
dat zelfde heb ik op history
ook moet ik steeds de ondertiteling aanzetten bij deze zender
Reputatie 7
Sorry voor mijn late reactie!
Ik begrijp alleen nog steeds niet helemaal wat er nu precies aan de hand is, @Florijnstraat61 . Bij opnames gaat het dus goed met de ondertiteling? Ik weet niet goed hoe ik je zin moet lezen.
Bij opgenomen programmas lopen de subs niet goed mee met gesproken tekst. Vaak verschijnen ze heel kort en daarna gewoon helemaal niet
Reputatie 7
Oke. Ik heb dit zelf nog nergens ervaren, en neem erg veel programma's op. Heb je een voorbeeld voor me? (bij welke programma's zie je dit?). Dan kan ik hier de boel ook even testen 🙂.
Reputatie 5
Badge +3
@Lycke Ziggo Ik ben hier zelf ook al mee bezig, het komt eigenlijk alleen voor op History channel, het is alleen lastig te reproduceren.
Ik kijk vaak via replay op history programma's terug (eigenlijk maar 2, pawn stars en storage wars) en daar gebeurd het wel eens bij. Ik spring in de programma's door de reclame heen, en wellicht raakt hij door het springen in de war. Ondertiteling aan / uit zetten helpt niet.

Wat je ziet gebeuren is dat je binnen een normale ondertiteling situatie begint te merken dat er stukken (wegvallen) geen ondertiteling meer hebben, de tekst soms wat te snel verdwijnt. En dan komt het ook niet meer goed met dat programma op dat moment. Ik deed er niet zoveel mee, omdat ik het ook zonder ondertitels kan volgen, maar nu meer mensen hetzelfde probleem noteren, meld ik me ook maar even.
Reputatie 5
Badge +5
History Channel heeft al heel lang problemen met de ondertiteling. Maanden geleden al een keer ontdekt nog met de Mediabox XL.
Reputatie 4
Badge +3
@Florijnstraat61 heb je al bij instelling gekeken
daar heb ik ondertiteling op standaard staan
en heb daarna geen last meer gehad
Ik merkte gisteren ook bij het terugkijken van de opgenomen Oak Island op History Channel dat de ondertitels maar heel kort (veel te kort) bleven staan.
Reputatie 5
Badge +3
@Lycke Ziggo en @Folkert Ziggo
Ik heb Folkert er even bij getrokken omdat hij mij gevraagd had om eventueel concrete voorbeelden te geven.

Op history channel, pawn stars seizoen 17, afl 12, Capture the pawn (11 juni, 20.00 uur). Een perfect voorbeeld wat er gebeurd is het gedeelte over de 2 deurkloppers die te koop worden aangeboden. Het begint ondertiteld, er vallen wat stukken weg, soms gaat het te snel en daarna is alle ondertiteling weg. Ik heb het opgenomen met de telefoon, dus ik kan het voorbeeld ook nog na sturen.
Hoihoi, discovery science heeft dat probleem ook.
Reputatie 6
Badge +2
(@Lycke Ziggo)

In dit topic heb een video geplaatst van het probleem, met nog wat technische achtergrond:
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/problemen-met-slechthorenden-ondertiteling-bij-opnames-op-de-mediabox-next-40105/index2.html#post415241

Ondanks de titel kan dit probleem ook optreden bij optionele ondertitels voor horenden op bijvoorbeeld History, CI, Discovery Science enz.

@Babbel: Komt mijn video overeen met wat jij hebt opgenomen?

Reageer