Dj-s

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing Next: beeld en geluid valt weg

nextbox stoort. Beeld en geluid valt vaker weg. Opnieuw opstarten helpt dan soms wel.
monteur is hier geweest en hij zei dat dit geen bekende storing is. Nieuwe nextbox aangesloten en vanmorgen begon hetzelfde gedoe. Nog iemand met dit soort storingen?
15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Nee hier geen storingen.

Kan je een foto laten zien van de aansluiting waar Ziggo je huis binnenkomt.

Wat voor modem gebruik je?

Zou je ook de up en downstream waardes van je modem kunnen uploaden.

Heb je ook nadat de monteur is geweest het Modem en de Next herstart.
Dj-s
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Dave, vorige week is een monteur 2 uur bezig geweest om uit te zoeken waar deze storing vandaan komt. Alles doorgemeten en andere antenne stekkers geplaatst. Vandaag komt de volgende monteur??
ik neem aan dat deze monteurs toch wel weten wat ze doen. Ik heb zo een witte modem.
De kabel komt via de woonkamer binnen. 20 cm van het modem af. Daar staat ook de tv en de nextbox.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
De Media Box Next is op zich een hele goede box en als hij op signaal van de vorige box draait de Media Box XL (Horizon) da kan ie best gevoelig zijn.

Daarom is onze vraag, heeft de Monteur de AOP de aansluiting waar Ziggo binnenkomt vervangen of iets aangepast.

Wat voor Modem gebruik je bij de Next, die waardes kunnen bij de Monteur wel goed zijn maar kan er wel veroorzaken dat je storingen hebt.

Ik zelf had 2 weken geleden een monteur op bezoek omdat mijn Modem steeds op disco en groene lampjes sprong, bleek een veel te hoog signaal te zijn, alles vervangen en de AOP ook en is opgelost.

Aan foto's en screenshots kunnen we meekijken en helpen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Dj-s, welkom hier!

Top dat je dit aankaart, want hier lijkt iets niet in orde. Ik zie dat de monteur al geweest is en dat er een lijnmeting is uitgevoerd en je AOP is vervangen. Dit heeft blijkbaar nog steeds niet geleid tot de oplossing, want ik zie dat er vandaag nog een monteur is ingepland voor de 12e. Je bent er flink druk mee op deze manier. Het lastige is dat ik vanuit hier vrij weinig kan doen. Mijn voorstel is om de volgende monteur af te wachten en als de problemen na 3 monteurs aanblijven dan gaan we kijken wat de volgende stap is. Houd je ons hier op de hoogte?
Dj-s
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Michael, ik zal jullie laten weten als de 3de monteur is geweest en/of de storing verholpen is.
Dj-s
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De 3de monteur is geweest. Storing is er nog steeds. Weliswaar minder maar stoort nog steeds. Deze storing is voor ziggo schijnbaar nieuw omdat ze het niet eerder tegen zijn gekomen. Om moedeloos van te worden??
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Misschien een slechte verbinding in de straatkast waardoor het signaal af en toe wordt onderbroken?
Maarten001

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hier iets vergelijkbaars maar ik hoef de NEXT niet opnieuw op te starten.
Geregeld, soms 3 à 4x op een avond krijg ik even zwart beeld. Na 1 à 2 seconden komt het beeld en geluid weer terug. Dit gebeurt zowel tijdens live uitzending, bij opname terug kijken en zelfs als ik bv op Netflix zit te kijken en hij even op pauze staat.
Begint nu een beetje irritant te worden.

Ik zal een nieuw topic hierover aanmaken en kijken of meer NEXT gebruikers hier last van hebben.
Dj-s
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maarten, dat lijkt dezelfde storing te zijn.
Ik kan het verhelpen door dus ff de box uit te zetten en weer aan.
Niet van de stroom af.
ze zijn bij de straatkant geweest en hebben dingen vernieuwd. Andere HDMI kabel geplaatst. Probleem blijft dus.
Maarten001

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi Dj-s,

Ik heb de box al eens uit en weer aan gezet met de knop aan de achterkant, maar het probleem blijft. Beeld gaat even zwart voor 1 à 2 seconden. Soms loopt het geluid door, soms vallen beide even weg. Opmerkelijk dat het ook in een pauze stand voorkomt. Als ik zo'n zwart beeld heb komt hij dus vanzelf weer goed terug.

Signaal is prima, box via netwerkkabel verbonden en ik heb een nieuw (wit) modem.
Dj-s
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een wit modem. Signalen zijn allemaal.goed. volgens de monteur zou het ook aan het merk tv kunnen liggen. Ik heb een LG
Maarten001

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ok, ik heb een Philips. Ik zal de NEXT nog eens terug zetten naar fabrieksinstelling en als het blijft vraag ik of ik hem kan omruilen. Op deze manier TV kijken is geen plezier.
Overigens voor de rest is de NEXT helemaal top maar geregeld wegvallen beeld en geluid kan natuurlijk niet.
Dj-s
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij hebben ze box al omgeruild maar ook dezelfde storing bij de nieuwe box.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Beeld en geluid wegvallen kan te maken hebben met HDMI handshake issues. Gebruik je de Ziggo HDMI kabel? Probeer eens wat verschillende HDMI kabels als je die hebt. Of probeer eens een andere HDMI ingang van je TV.
Dj-s
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Conforto dat is al allemaal geprobeerd. De derde HDMI kabel zit er nu al in.
de monteur heeft dat allemaal al geprobeerd. Hij snapt het ook niet.

Uitgelicht topic