Tivano

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stoppen geplande opnames, zonder opgenomen opnames te verwijderen!

Van de serie ‘midsummer murders’ had ik aangegeven dat de mediabox ook alle volgende afleveringen op mocht nemen. Inmiddels is dit al heel snel uitgegroeid tot heel veel afleveringen, waarvan er ook veel herhalingen bijzitten.  Ondertussen staan er zoveel in, en komen er steeds meer bij, dat de opnamecapaciteit vol is.  

Ik wil nog wel alle afleveringen zien (herhalingen delete ik meteen), maar tijdelijk wil ik de opname-instelling dus stoppen.  Oftewel ik wil de opgenomen afleveringen nog gewoon zien, maar geen nieuwe afleveringen meer opnemen. 

Als ik naar geplande opnames ga, en de opnames van 'midsummer murders’ selecteer, krijg ik 3 opties;

  1. annuleer de hele serie
  2. alle afleveringen
  3. stel reminder in

Ik ben bang als ik '1’ gebruik dat ik ook de opgenomen opnames kwijtraak, klopt dit?  Hetzelfde geldt eigenlijk voor '2’.  En wat '3’ precies is, is me niet duidelijk.  Ik weet niet of dit al ergens beschreven wordt op de Ziggo website?  

 

Met vriendelijke groet,

Tino

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Tivano, we zijn zeker aanwezig 

Laat ik beginnen met de duidelijkheid van het menu: Dit komt omdat je op een bepaalde aflevering klikt, waarbij je dus bij de informatie van die betreffende aflevering uitkomt. Net als dat je er in de gids op zou klikken. Met dat in je achterhoofd heb je de volgende opties:

-Annuleer de hele serie (waar normaal staat als je een programma wil opnemen)

-Alle afleveringen (deze brengt je naar een overzicht van alle afleveringen en staat verder los van je opnames)

-Stel reminder in (je krijgt een pop-up op tv als dit programma/deze aflevering bijna begint)

 

Optie 1 was dan ook de enige juiste optie voor jou en net als SteefB kan ik bevestigen dat dit niet al jouw opnames hoort te verwijderen, alleen de geplande opnames. Ik heb het voor de zekerheid uitgetest, maar de reeds opgenomen programma's bleven hier ook bewaard. Ik begrijp uit je laatste bericht dat je toch álles kwijt bent? Bij ‘je opnames’ vind je ook niets meer terug? Staan daar nog wel andere programma's?

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik heb het net getest via > bewaard > Geplande opnames > Alle afleveringen > “een geplande aflevering” > Prullenbak > annuleer de hele serie.

Dan blijven de opnames bewaard.

Tivano
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Steef, ik weet niet wat je geprobeerd hebt, maar mijn opnames zijn nu allemaal verdwenen. Bedankt.

Ik vraag me überhaupt af of iemand van Ziggo niet meekijkt op deze community. Bij veel providers wel nl. Dan hadden ze ook een antwoord kunnen geven.

Ik vind het menu in deze niet bepaald duidelijk.  Het zou prettig zijn als iemand van Ziggo hierop wil reageren.  Of dat ze aan kunnen geven dat dit ergens (waar) duidelijk staat beschreven.

Aangezien ik het antwoord nu nl. nog steeds niet heb.

 

Alvast bedankt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Tivano, we zijn zeker aanwezig 

Laat ik beginnen met de duidelijkheid van het menu: Dit komt omdat je op een bepaalde aflevering klikt, waarbij je dus bij de informatie van die betreffende aflevering uitkomt. Net als dat je er in de gids op zou klikken. Met dat in je achterhoofd heb je de volgende opties:

-Annuleer de hele serie (waar normaal staat als je een programma wil opnemen)

-Alle afleveringen (deze brengt je naar een overzicht van alle afleveringen en staat verder los van je opnames)

-Stel reminder in (je krijgt een pop-up op tv als dit programma/deze aflevering bijna begint)

 

Optie 1 was dan ook de enige juiste optie voor jou en net als SteefB kan ik bevestigen dat dit niet al jouw opnames hoort te verwijderen, alleen de geplande opnames. Ik heb het voor de zekerheid uitgetest, maar de reeds opgenomen programma's bleven hier ook bewaard. Ik begrijp uit je laatste bericht dat je toch álles kwijt bent? Bij ‘je opnames’ vind je ook niets meer terug? Staan daar nog wel andere programma's?

Tivano
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Alex,  bedankt voor je reactie. 

 

Ik ben veel op mijn werk ( geen thuiswerker dus), dus nog niet echt tijd gehad om er verder naar te kijken.  Ik kom er nog op terug als ik er niet uitkom.

 

Kun je wel aangeven of ergens duidelijk beschreven staat wat jij nu hebt uitgelegd?

 

Met vriendelijke groet,

 

Tino

huismanr

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het werkt niet als er geen nieuwe afleveringen meer zijn. Je krijgt dan “there are no new episodes available yet” en er is geen prullenbak!

Deze blijven de rij planned recordings vervuilen!

Hoe krijg je die oude recordings weg?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
huismanr wrote:

 

Hoe krijg je die oude recordings weg?

Probeer het eens via de app (Ziggo go).

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Steefb wrote:
huismanr wrote:

Hoe krijg je die oude recordings weg?

Probeer het eens via de app (Ziggo go).

^Dat kan, of ga op de mediabox naar: Bewaard - Opnames - Geplande opnames - Meer - hier zie je de lijst met geplande opnames, inclusief de series waar geen nieuwe afleveringen voor gepland staan, die kun je per item verwijderen met het prullenbakje (rechts).

Skoteltje73

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als we dan toch bezig zijn, het is inderdaad een lastig ding die Next, die niet logisch in elkaar steekt. Ik probeer (blijkbaar) geplande opnames te verwijderen (ik zie spontaan dat er programma's opgenomen worden in het TV gids gedeelte) die ik al lang stopgezet heb. Ze komen ook niet voor in de lijst ‘Gepland’. Hoe ga ik die er in godsnaam uit krijgen als ze niet gepland zijn, maar wel (nog steeds) worden opgenomen? Het zijn series die al voor de derde keer in herhaling gaan en op de een of andere manier toch ‘ergens’  blijkbaar als gepland blijven staan.

 

ik hoop dat iemand hier iets op weet.

 

Thanx!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Skoteltje73 Zie je ze wel als je op Meer klikt? 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Heb je specifieke voorbeelden @Skoteltje73? Liefst stap voor stap uitgelegd met foto's zodat ik het kan reproduceren thuis.

Skoteltje73

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Mark,

Heb het een klein beetje druk, vandaar de vertraging.

De stappen zoals al eerder in deze thread staan:

Deze blijft terugkomen: TV Gids

 

Ik kan doen en laten wat ik wil, ik mag de aflevering verwijderen, maar Next ‘ziet’ niet dat de serie helemaal niet opgenomen moet worden. Sterker nog, de Next vraagt of ik de hele serie wil opnemen.

 

Ik dacht even slim te zijn door op ‘Neem de hele serie op’ en daarna weer te verwijderen, maar helaas. De Next trapte niet in deze truc.

De TV gids blijft de serie weergeven met opname.

Kijk ik in de geplande opnames, (Home->Bewaard->Opnames->Geplande opnames->Meer)  staat de hele serie er niet tussen. Maar ze wordt wel nog steeds opgenomen.

Kan je hiermee vooruit?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Skoteltje73 wrote:

 

Dit zijn geen geplande opnames, maar een programma wat al opgenomen is. Als je de serie-opname hebt geannuleerd (zonder de opgenomen programma's te verwijderen) vind je hem inderdaad niet meer terug in je geplande opnames maar gewoon bij je opnames.

Skoteltje73

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toch apart dat hij toch gewoon blijft opnemen, aangezien ik alle opnames al had verwijderd en hij ze nu voor de 3e keer aan het opnemen is (2e serie herhaling alweer). 

Uitgelicht topic