1
Vraag
2
Reacties
janssenharrie

Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Soundbar gaat uit als ik de tv uitzet sinds update 4.17

Sinds afgelopen week schakelt, als ik de tv uitzet om naar de radio te luisteren de soundbar uit. Voorheen gebeurde dit niet. Dit gebeurde nadat ik alles opnieuw moest aansluiten. Alles is precies het zelfde aangesloten. Heeft dit iets met de update 4.17 te maken.
Ik heb een Phillips tv PFL6678/12 en een soundbar van Phillips Fidelio B8/12
De mediabox next is aangesloten met een HDMI kabel op de HDMI 1 poort van de Soundbar.
Vanuit de Soundbar HDMI ARC out is de TV aangesloten op de HDMI 1 poort. De tv instellingen zijn als volgt Easylink automatisch aan en HDM1 ARC aan.

De mediabox en de tv al terug gezet naar fabrieksinstellingen echter geen resultaat

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
janssenharrie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Probleem lijkt opgelost. Bij de instelling van de tv kun je Easylink op 2 manieren uitzetten. Ik had hem bij de geluidinstellingen uitgezet. Wat dus niet werkte. Ook bij de algemene instellingen Geavanceerd zit een knop waar je Easylink kunt uitzetten. Nu ik deze op uit heb gezet gaat de alleen de tv uit. Tevens kan ik het geluidsniveau bedienen met de ab van Ziggo.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heb je bij de instellingen --> beeld en geluid --> een knop voor aan en uitzeten op uit staan?
kwa51

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
op de tv geen knop bij instellingen van "beeld uit"? op mijn samsung wel staat onder tools
janssenharrie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Nee deze knop staat op Aan
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik bedoel op de Next bij instellingen
janssenharrie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Uiteraard bij De Next instellingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zet die instelling dan uit. Hij is er om je probleem te omzeilen.
Werkt het dan niet? Hmm dat is wel raar.
Je hebt wel 4.17, toch? Power Cycle proberen.
janssenharrie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Geen resultaat. Als ik de tv met de knop tv op de ab van Ziggo uitzet gaat ook de soundbar uit. Het lijkt er op dat na het uitschakelen van de tv de soundbar geen signaal meer krijgt.
Als ik de Mediabox uitschakel en de tv aan laat staan blijft er wel verbinding tussen tv en soundbar.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Pff. Mijn klomp breekt.
Wat gebeurt er als je het IR-Venster van de Next-AB afdekt met je hand?
Of de Next-AB expres helemaal niet richt op de Soundbar.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Probeer de soundbar eens aan te sluiten met een Optische Audiokabel als je die in bezit hebt, anders even hier kijken om ze te bestellen misschien werkt het dan.

Want niet elke HDMI instelling wil goed werken, en de Easylink kan je die uitzetten.
janssenharrie
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Probleem lijkt opgelost. Bij de instelling van de tv kun je Easylink op 2 manieren uitzetten. Ik had hem bij de geluidinstellingen uitgezet. Wat dus niet werkte. Ook bij de algemene instellingen Geavanceerd zit een knop waar je Easylink kunt uitzetten. Nu ik deze op uit heb gezet gaat de alleen de tv uit. Tevens kan ik het geluidsniveau bedienen met de ab van Ziggo.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic