BaukeB

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Sony Homecinema set aansluiten op Mediabox Next

Sinds kort ben ik in het bezit van een mediabox next. Nu wil ik net als bij de mediabox XL mijn homecinemaset uitsluiten. Dit betreft een Sony BDV-N8100W. Als tv heb ik een Sony KD-43XG7096. Ik heb alles geprobeerd, echter zonder resultaat. Wie weet de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BaukeB
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Allen hartelijk dank voor de tips. Het geheel werkt zoals het zou moeten.

Bekijk in context

8 Reacties 8
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Wat wil het niet precies doen en welke aansluitingen heb je?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Zonder de apparaten te kennen: een HDMI kabel tussen de TV en homecinemaset via de ARC poorten en een HDMI kabel van de Next naar de homecinemaset.
BaukeB
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Er zit een HDMI kabel tussen de mediabox en de tv. Dit via de arc poorten. Het probleem is echter dat de mediabox slechts over 1 HDMI poort beschikt.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ja, maar sluit de kabel eens aan op de HDMI in van de homecinemaset en een andere HDMI-kabel tussen de ARC poorten van de TV en homecinemaset.

Alternatief: De Next en de TV verbinden met een HDMI-kabel, een HDMI-kabel tussen de ARC poorten van de TV en homecinemaset en een optische kabel tussen de Next en uw homecinemaset.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ja, zo staat het hier ook:
https://www.gebruikershandleiding.com/Sony-BDV-N8100W/preview-handleiding-575543.html
Toch je instellingen even nalopen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo BaukeB welkom op de Community. Het aansluiten van de Next in combinatie met jouw setup was nog niet een feestje lees ik! Op een gegeven moment ben je door alle aansluitopties heen. Het laatste advies van Jan F. (gesteund door MaxH die naar de juiste handleiding verwijst) moet je verder helpen. Dus sluit je Next aan op de TV, en sluit ook je Surroundset aan op je TV. Dan moet het al een stuk beter gaan 🙂
BaukeB
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Allen hartelijk dank voor de tips. Het geheel werkt zoals het zou moeten.
RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo BaukeB welkom op de Community. Het aansluiten van de Next in combinatie met jouw setup was nog niet een feestje lees ik! Op een gegeven moment ben je door alle aansluitopties heen. Het laatste advies van Jan F. (gesteund door MaxH die naar de juiste handleiding verwijst) moet je verder helpen. Dus sluit je Next aan op de TV, en sluit ook je Surroundset aan op je TV. Dan moet het al een stuk beter gaan 🙂

En dan je surroundset optisch aansluiten en de tv met HDMI

Uitgelicht topic