Bonito069

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Software Update Mediabox Next - wanneer?

Goedemorgen,
Is er al enig idee wanneer de software van de Mediabox Next geupdate gaat worden, zodat alle kinderziektes verholpen zijn.
Mvg Martin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
In dit topic vertellen we je meer over huidige software updates:

Alles over de software update van de Mediabox Next

Bekijk in context

37 Reacties 37
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Wat voor Software draait je Media Box Next nu.

Dit kan je zien door de Media Box Next aan te zetten, vervolgens de Homeknop indrukken (huisje) klik op OK en dan naar Tandwiel rechts en klik OK > vervolgens naar Tabblad Info en kies de optie Over je Media Box daar staat Versie 4.14 of 4,15

Update's voor de Media Box gaan automatisch en daar hoef je niks voor te doen, en welke kinderziekte's heb je problemen mee, misschien handig dit hier ook even te vermelden.

Dan kan een moderator dit doorzetten naar Ziggo, zonder melding, kan er niks gedaan worden en kunnen ze niet zien wat er aan de hand is.
Bonito069
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mijn Mediabox Next draait op 4.15, de meldingen over flets beeld en zacht geluid zijn al gedaan bij Ziggo.
Tevens heb ik al een mail ontvangen dat Ziggo i.s.m. de de grote merken bezig is aan een oplossing m.b.t. de OLED televisies, dus probleem is ruim bekend en erkend door Ziggo.
Mijn vraag is dus alleen wanneer kunnen de klanten een update verwachten m.b.t. de software. En aub niet het standaard antwoord van binnen 6 weken, dat antwoord heb ik verleden week al gehoord. Geef dan als antwoord dat weten we niet, gewoon een duidelijke vraag en hopelijk een duidelijk antwoord.
Vrgr Martin
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Martin.

Het is nog niet bekend wanneer de volgende update zal plaatsvinden. Ik begrijp dat alles rondom het beeld en geluid wel al besproken is en dat er momenteel niets aan te doen is in jouw situatie?
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes
Ik weet wel dat update 4.16 er binnenkort aan komt maar waneer dat weet helaas tot op heden niemand. Het zou wel veel problemen met hdmi moeten verhelpen dat was mij verteld. Maar veder was er nog niet veel info over.
Bonito069
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank u wel voor uw duidelijk antwoord, we wachten d update af.
Zou u zo vriendelijk willen zijn in het forum te vermelden wanneer de update 4.16 beschikbaar wordt gesteld, dan hoef ik niet elke dag te controleren op mijn mediabox (:.
Ik kijk nu via de module achter in de TV, vandaar

Bij voorbaat dank,
Martin Pronk
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Bonito069 wrote:
Dank u wel voor uw duidelijk antwoord, we wachten d update af.
Zou u zo vriendelijk willen zijn in het forum te vermelden wanneer de update 4.16 beschikbaar wordt gesteld, dan hoef ik niet elke dag te controleren op mijn mediabox (:.
Ik kijk nu via de module achter in de TV, vandaar

Bij voorbaat dank,
Martin Pronk


Ik denk dat bij de komende update zeker niet alle bugs opgelost zullen zijn dat heeft denk ik nog wel wat meer tijd nodig.

Als tester ben ik al 1 jaar betrokken bij de Next en al meerdere updates mee gemaakt en elke X werden er significante problemen opgelost.

Ik heb er alle vertrouwen in dat alle bugs er uit gaan maar ik verwacht niet dat dit in 1 x lukt 😉
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
En zoals Dave al schreef, updates gaan automatisch. Dat hoef je zelf niet te controleren :grinning:
janjanendekids

Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
het enigste wat ik niet begrijp is dat de problemen met de cec en flets beeld en geluid te zacht dat deze problemen niet met de testen van een jaar niet eerder tegen zijn gekomen .
en zo wel dan komt er op neer
als het wel zo is dan duurt het nog wel ff voor dat deze problemen opgelost worden
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
janjanendekids wrote:
het enigste wat ik niet begrijp is dat de problemen met de cec en flets beeld en geluid te zacht dat deze problemen niet met de testen van een jaar niet eerder tegen zijn gekomen .
en zo wel dan komt er op neer
als het wel zo is dan duurt het nog wel ff voor dat deze problemen opgelost worden


Het is mij als tester niet opgevallen , ik denk dat het ook beetje merk technisch kan zijn lees vaak LG toestellen , zelf heb ik een philips oled
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
janjanendekids schreef: "het enigste wat ik niet begrijp is dat de problemen met de cec en flets beeld en geluid te zacht dat deze problemen niet met de testen van een jaar niet eerder tegen zijn gekomen ."

Alles is al eerder tegengekomen met al veel verbetering tot gevolg.
Flets beeld is afhankelijk van de TV/monitor en de instellingen daarvan en anderen vinden juist de 4K prachtig en de 720 en 1080 te scherp en te veel kleur erin.

Ik heb een monitor die kaal kan laten zien wat er binnenkomt, ik kan dan geen kleur instellen, en hier is 4K perfect naturel en toch vol kleur genoeg om geen flets of bleek beeld te ervaren.
720 en 1080 lijken hier flink te rood en te scherp.
janjanendekids

Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes
Ronihd Be rt
wat ik lees dat het veel voorkomt niet alleen op lg maar ook op samsung want ik lees het op div forums dat veel dat ervaren wat ik zelf onder vind is dat er wel een groot verschil met mediabox xl en dat ik dingen op de tv moet uit zetten om het beeld goed te krijgen.
en wat ik hier thuis onder vind is dat er hoop mensen het niet eens zien vinden het prachtig
maar meer storen aan de afstand bediening dat de de next niet los uit te zetten is
zo heeft ieder iets wat ze stoort
we willen allemaal een box die goed werkt
ik heb zelf de xl box ook van dag 1 gehad waren ook veel problemen mee maar het beeld was wel goed /scherp
dan lijkt het er op dat de box is ingesteld is op een monitor
Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes
Er zijn kennelijk veel problemen met CEC en de NEXT. Ik heb mijn reactie in deze topic geplaatst
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-gaat-mijn-tv-ook-uit-bij-het-uitschakelen-van-de...

Maar weet iemand wat dan precies de problemen tussen de Next en OLED tv's zijn. Ik zag dat dat regelmatig benoemd is als "bij Ziggo bekend"
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
"dan lijkt het er op dat de box is ingesteld is op een monitor "

Een TV is, mijns inziens, niet meer dan een monitor waar nog een hele berg instellingen meer mogelijk zijn om het beeld te beïnvloeden wat vaak de beeldkwaliteit niet ten goede komt.

Door deze ervaring heb ik als test, nadat mijn TV kapot ging een 32" 4K monitor hier geplaatst die speciaal voor weergave van entertainment is gebouwd.

Ik heb hem op DCI-P3 weergave staan en dan kun je geen kleuren meer instellen en zie je wat er uit de Next komt, niet meer en niet minder.
Kramerh1958

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb sinds een aantal weken de nieuwe Mediabox. Bovenstaande verstoringen kom ik niet tegen. Heb een Samsung Qled
Misschien dat het daar aan ligt.

Gr Henk
Verwijderd account
Niet van toepassing
Voor mij persoonlijk vind ik beeldkwaliteit van de box via coax en iptv via cloud zoals opnemen etc. Dit is in mij optiek de basis die voor nieuwe en oude televisies hetzelfde moeten zijn oled, qled, hd,full hd. Deze zouden bij eerstkomende software updates aan bod moeten komen. Stabiliteit cloud server/platform moet beter zoals opnemen, bewaarde opnames terug kijken, replay tv. Zie teveel foutcodes voorbij komen. Hdmi cec verhaal mogelijkheid uitschakelen in de box.

En zo zijn er meer kleine issues voor verbetering. Tuurlijk heeft ieder zijn eigen prioriteit hierin maar we zijn afhankelijk van Ziggo wat is in hun belevenis wat voorrang heeft en is het op korte termijn haalbaar.
vankol

Level 1
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
De kleurweergave heeft met je tv te maken niet met de next.
Immers de XL box had geen 4k
Na een firmware update van mijn TV LG die ik gisteren erop gezet heb waren de kleuren weer zoals het moet zijn. Alle HDMI instellingen geven nu de zelfde kleur weergave ik kan hem dus op 4k laten staan
Verwijderd account
Niet van toepassing
vankol

Lees eerdere topic beeldkwaliteit slecht full hd televisie. Beeldkwalteit via Horizon en Pace waren bij mij altijd goed nu is het minder scherp en wazig of er een witte zweem er over hangt. Alles geprobeerd van kleuren, contrast, helderheid, 1080i,1080p waar hij nu op staat en het beste resultaat is. Televisie is van Panasonic full hd plasma. Als je eerdere topics hierover leest zie je meer verhalen langs komen. Lg heeft het terecht op gepakt door een update ook hier waren voorheen problemen. Panasonic stuurt al lang niet meer een update omdat hij al 7 jaar oud is.

in mijn belevenis ligt het gewoon aan de mediabox next. Nieuw apparaat met kleine verbeterpunten.
vankol

Level 1
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Laten we hopen dat met alle updates ook van NEXT dat we een mooi kijk plezier gaan krijgen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
vankol het is altijd de bedoeling update's de media box Next beter doen maken, en heb er alle vertrouwen in dat dit wel goed komt met deze Media Box.

Uitgelicht topic