Noud360

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Software update 4.18 next

Ik heb bij mijn extra next mediabox wel geluid maar geen beeld. De monteur zegt dat verholpen is door of een andere tv te gebruiken of te wachten op de software update 4.18. Wanneer is deze update?
27 Reacties 27
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Ook gehad, naar fabrieks instellingen terug gezet en weer werken.
Succes?
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Noud360 wrote:
Ik heb bij mijn extra next mediabox wel geluid maar geen beeld. De monteur zegt dat verholpen is door of een andere tv te gebruiken of te wachten op de software update 4.18. Wanneer is deze update?

Een andere tv gebruiken? Hoe verzinnen ze zulke onzin?
Als je de Next hebt moet je dus erop letten of je wel een geschikte tv hebt. LOL
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Noud360 wrote:
Ik heb bij mijn extra next mediabox wel geluid maar geen beeld. De monteur zegt dat verholpen is door of een andere tv te gebruiken of te wachten op de software update 4.18. Wanneer is deze update?


Ik kan het zo niet 1,2,3 terugvinden, maar ik had ergens gelezen op dit forum dat het eind september had moeten worden. De 29e. En dat was gisteren. Niet gelukt dus 😞
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Nee 29 augustus zou die uitgerold worden maar er zijn problemen met die update en daarom is die voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Noud360
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de next terug gezet naar fabrieksinstellingen maar helaas nog steeds alleen geluid en geen beeld, waarschijnlijk zit er niks anders op dan te wachten op de update of een nieuwe tv te kopen... Fail
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Hallo Noud360 ,

Een Next, en een TV, veel meer hebben we niet van je gekregen, dus een oplossing bedenken wordt lastig.

Hoe zit de coax van de Next aangesloten ?
Hoe zit de Next aan je TV gekoppeld ?
Hoe zit de Next aan je thuisnetwerk gekoppeld ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Dit heb ik nog nooit gehoord of gelezen in meer dan 15 maanden de Next intensief gevolgd en gebruikt te hebben.

Heb je de bijgeleverd HDMI kabel gebruikt? Noud360
Welke TV heb je in gebruik?

Is er verschil in de HDMI ingangen van je TV?

Er zijn hier veel ervaren en technische mensen op dit forum die je mogelijk op weg kunnen helpen.
Noud360
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een samsung tv ongeveer 8 a 9 jaar oud met 1 hdmi ingang, ik heb al verschillende hdmi kabels geprobeerd. De coax aansluiting gaat van naar de meterkast en is door de monteur nog doorgemeten, hij heeft wat aangepast en de meting is nu goed. De next heeft ook nog verbinding via utp
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Noud360 wrote:
Ik heb een samsung tv ongeveer 8 a 9 jaar oud met 1 hdmi ingang, ik heb al verschillende hdmi kabels geprobeerd. De coax aansluiting gaat van naar de meterkast en is door de monteur nog doorgemeten, hij heeft wat aangepast en de meting is nu goed. De next heeft ook nog verbinding via utp


Ik begrijp dat je een probleem hebt met je extra next box ? zo ja sluit deze box even aan op de andere tv waar de next het wel doet.
Wissel puur de de box en laat kabels en voeding gewoon zitten en kijk of ie het dan wel doet.

Zo ja dan heeft de samsung die je benoemd een probleem met hdmi.

Zo ja zet de resolutie van de next bijvoorbeeld even naar 720 P en sluit hem weer aan op de Tv die het niet doet .

En dan horen we het hier wel wat dan je ervaring is
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Kun je een keuze maken op je TV afstandsbediening voor de HDMI ingang in plaats van de TV?

Welke TV heb je, ook graag het modelnummer.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Noud360 . Welkom hier!

Ik heb meteen de notitie van de monteur er bij gepakt, omdat ik nog nooit gehoord had van een dergelijk issue. Wat ik in zijn notities lees (dat het een DHCP probleem is die bij de volgende update opgelost gaat worden) is iets wat ik hier nergens terug kan vinden qua informatie.

Ik pak dit intern op met deze monteur, omdat ik het gevoel heb dat zijn informatie onjuist is en help je hier graag verder. Want zonder beeld is tv kijken natuurlijk helemaal niets!

Ronihd stelt je een heel goede vraag. Werkt de extra Next wel wanneer je deze aansluit op de plek waar je je hoofd-Next hebt (die werkt)? Dat is een heel goede stap voor verdere analyse en oplossing van het probleem. Ik hoop dat je dit voor ons kunt testen ^^.
Noud360
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de box ook aangesloten op mijn tv beneden, daar heb ik geen probleem, dus het ligt inderdaad aan de tv en de monteur had het inderdaad over een dhcp probleem dat de televisie en next niet met elkaar kunnen praten
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
en de monteur had het inderdaad over een dhcp probleem dat de televisie en next niet met elkaar kunnen praten

TV en Next 'praten' alleen met elkaar via een HDMI verbinding.
Rechstreeks of indirect via een Receiver of Soundbar.

Als je citaat correct is, dan heeft de monteur flauwekul verkocht.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Ik vermoed dat de monteur het heeft gehad heeft over HDCP in samenhang met HDMI.
Maar daar heb je met 720 / 1080 geen problemen mee, toch? hanh
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Be rt Natuurlijk. Een HDCP probleem. Ben ik ingestonken.
Jammer genoeg is er nog geen antwoord op de vraag om welke TV het hier precies gaat.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Noud360 wrote:
Ik heb de box ook aangesloten op mijn tv beneden, daar heb ik geen probleem, dus het ligt inderdaad aan de tv en de monteur had het inderdaad over een dhcp probleem dat de televisie en next niet met elkaar kunnen praten



Heb je de 720 P instelling die je in de next kan zetten geprobeerd ?

En mogelijk kan je ook nog even op zoek gaan of er voor de TV een frimware update beschikbaar is ?
Noud360
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Noud360
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een foto gemaakt van het type Samsung tv. Ik heb de resolutie op 720 gezet maar ook dit maakt niks uit

Uitgelicht topic