Vraag

Software update 4.18 next

  • 30 september 2019
  • 27 Reacties
  • 4512x Bekeken

Ik heb bij mijn extra next mediabox wel geluid maar geen beeld. De monteur zegt dat verholpen is door of een andere tv te gebruiken of te wachten op de software update 4.18. Wanneer is deze update?

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Voor antwoord op uw vraag: Zie https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/software-update-4-18-44943.
Reputatie 5
Badge +2
Ook gehad, naar fabrieks instellingen terug gezet en weer werken.
Succes👍
Ik heb bij mijn extra next mediabox wel geluid maar geen beeld. De monteur zegt dat verholpen is door of een andere tv te gebruiken of te wachten op de software update 4.18. Wanneer is deze update?
Een andere tv gebruiken? Hoe verzinnen ze zulke onzin?
Als je de Next hebt moet je dus erop letten of je wel een geschikte tv hebt. LOL
Badge +6
Ik heb bij mijn extra next mediabox wel geluid maar geen beeld. De monteur zegt dat verholpen is door of een andere tv te gebruiken of te wachten op de software update 4.18. Wanneer is deze update?

Ik kan het zo niet 1,2,3 terugvinden, maar ik had ergens gelezen op dit forum dat het eind september had moeten worden. De 29e. En dat was gisteren. Niet gelukt dus 😞
Nee 29 augustus zou die uitgerold worden maar er zijn problemen met die update en daarom is die voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Ik heb de next terug gezet naar fabrieksinstellingen maar helaas nog steeds alleen geluid en geen beeld, waarschijnlijk zit er niks anders op dan te wachten op de update of een nieuwe tv te kopen... Fail
Reputatie 4
Badge +7
Hallo @Noud360 ,

Een Next, en een TV, veel meer hebben we niet van je gekregen, dus een oplossing bedenken wordt lastig.

Hoe zit de coax van de Next aangesloten ?
Hoe zit de Next aan je TV gekoppeld ?
Hoe zit de Next aan je thuisnetwerk gekoppeld ?
Reputatie 7
Badge +35
Dit heb ik nog nooit gehoord of gelezen in meer dan 15 maanden de Next intensief gevolgd en gebruikt te hebben.

Heb je de bijgeleverd HDMI kabel gebruikt? @Noud360
Welke TV heb je in gebruik?

Is er verschil in de HDMI ingangen van je TV?

Er zijn hier veel ervaren en technische mensen op dit forum die je mogelijk op weg kunnen helpen.
Ik heb een samsung tv ongeveer 8 a 9 jaar oud met 1 hdmi ingang, ik heb al verschillende hdmi kabels geprobeerd. De coax aansluiting gaat van naar de meterkast en is door de monteur nog doorgemeten, hij heeft wat aangepast en de meting is nu goed. De next heeft ook nog verbinding via utp
Reputatie 7
Badge +14
Ik heb een samsung tv ongeveer 8 a 9 jaar oud met 1 hdmi ingang, ik heb al verschillende hdmi kabels geprobeerd. De coax aansluiting gaat van naar de meterkast en is door de monteur nog doorgemeten, hij heeft wat aangepast en de meting is nu goed. De next heeft ook nog verbinding via utp

Ik begrijp dat je een probleem hebt met je extra next box ? zo ja sluit deze box even aan op de andere tv waar de next het wel doet.
Wissel puur de de box en laat kabels en voeding gewoon zitten en kijk of ie het dan wel doet.

Zo ja dan heeft de samsung die je benoemd een probleem met hdmi.

Zo ja zet de resolutie van de next bijvoorbeeld even naar 720 P en sluit hem weer aan op de Tv die het niet doet .

En dan horen we het hier wel wat dan je ervaring is
Reputatie 7
Badge +35
Kun je een keuze maken op je TV afstandsbediening voor de HDMI ingang in plaats van de TV?

Welke TV heb je, ook graag het modelnummer.
Reputatie 7
Hey @Noud360 . Welkom hier!

Ik heb meteen de notitie van de monteur er bij gepakt, omdat ik nog nooit gehoord had van een dergelijk issue. Wat ik in zijn notities lees (dat het een DHCP probleem is die bij de volgende update opgelost gaat worden) is iets wat ik hier nergens terug kan vinden qua informatie.

Ik pak dit intern op met deze monteur, omdat ik het gevoel heb dat zijn informatie onjuist is en help je hier graag verder. Want zonder beeld is tv kijken natuurlijk helemaal niets!

@Ronihd stelt je een heel goede vraag. Werkt de extra Next wel wanneer je deze aansluit op de plek waar je je hoofd-Next hebt (die werkt)? Dat is een heel goede stap voor verdere analyse en oplossing van het probleem. Ik hoop dat je dit voor ons kunt testen ^^.
Ik heb de box ook aangesloten op mijn tv beneden, daar heb ik geen probleem, dus het ligt inderdaad aan de tv en de monteur had het inderdaad over een dhcp probleem dat de televisie en next niet met elkaar kunnen praten
en de monteur had het inderdaad over een dhcp probleem dat de televisie en next niet met elkaar kunnen praten

TV en Next 'praten' alleen met elkaar via een HDMI verbinding.
Rechstreeks of indirect via een Receiver of Soundbar.

Als je citaat correct is, dan heeft de monteur flauwekul verkocht.
Reputatie 7
Badge +35
Ik vermoed dat de monteur het heeft gehad heeft over HDCP in samenhang met HDMI.
Maar daar heb je met 720 / 1080 geen problemen mee, toch? @hanh
@Be rt Natuurlijk. Een HDCP probleem. Ben ik ingestonken.
Jammer genoeg is er nog geen antwoord op de vraag om welke TV het hier precies gaat.
Reputatie 7
Badge +14
Ik heb de box ook aangesloten op mijn tv beneden, daar heb ik geen probleem, dus het ligt inderdaad aan de tv en de monteur had het inderdaad over een dhcp probleem dat de televisie en next niet met elkaar kunnen praten


Heb je de 720 P instelling die je in de next kan zetten geprobeerd ?

En mogelijk kan je ook nog even op zoek gaan of er voor de TV een frimware update beschikbaar is ?

Ik heb een foto gemaakt van het type Samsung tv. Ik heb de resolutie op 720 gezet maar ook dit maakt niks uit
Reputatie 7
Badge +14
Ik heb een foto gemaakt van het type Samsung tv. Ik heb de resolutie op 720 gezet maar ook dit maakt niks uit

Oke en je weet zeker dat de TV op de juiste HDMI port staat ? waarschijn heeft hij er maar 1 maar je kan voor Component Video, Composite, HDMI, S-Video, 2x Scart, VGA (D-Sub)

En het toestel is HD ready dat wil zeggen dat hij niet meer als 720 P aankan.

Dus het zou zo maar kunnen dat je toestel niet geschikt is voor de next op zich
Reputatie 7
Badge +4
4.18 is in Zwitserland uit. Kan niet lang meer duren voor die ook hier is. Nog geen release notes. We wachten weer af.
Reputatie 7
Badge +4
4.18 is in Zwitserland uit. Kan niet lang meer duren voor die ook hier is. Nog geen release notes. We wachten weer af.
4.18 Komt niet meer. Dan ga ik maar wachten op 4.19. Dan is alles opgelost. Zelfs de Next.
Ik heb (als Belg 😉 ) de TV Box van Telenet (zelfde hardware als Next) en die draait nu al een tijdje versie 4.18 .
Met vorige versies had ik ook af en toe het probleem van geluid maar geen beeld. Meestal was dat na een power cycle van de TV Box opgelost.
Ik kan bevestigen dat deze issues met 4.18 verdwenen zijn.

TV Box verbonden via een Denon Receiver met ondersteuning voor HDCP 2.3 .
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb (als Belg 😉 ) de TV Box van Telenet (zelfde hardware als Next) en die draait nu al een tijdje versie 4.18 .
Met vorige versies had ik ook af en toe het probleem van geluid maar geen beeld. Meestal was dat na een power cycle van de TV Box opgelost.
Ik kan bevestigen dat deze issues met 4.18 verdwenen zijn.

TV Box verbonden via een Denon Receiver met ondersteuning voor HDCP 2.3 .

Dat is goed nieuws. Lijkt er iets opgelost te zijn. Misschien willen ze dat ook in de topic weten wat daar over gaat op dit forum.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/next-box-geen-zwart-beeld-bij-opstarten-uit-standby-40141/index7.html#post487170

Net als hier wel melden dat je het over de Belgische Next hebt met 4.18. Dat je Belg bent zal voor de Next niet uitmaken😋

Ik denk trouwens dat je HDCP 2.2 bedoeld. Of ik heb iets gemist.
Zal ik doen.
En ik bedoel weldegelijk HDCP 2.3 ondersteuning op de Denon, maar natuurlijk backwards compatible met HDCP 2.2.
https://usa.denon.com/us/product/hometheater/receivers/dra800h

Reageer