1
Vraag
2
Reacties
Ron013

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Software Update 4.18

Weet iemand waarom zojuist het topic "Software update 4.18" is weggehaald dat vanochtend gestart werd door joepke-m?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hoi iedereen,

Ik zie in dit topic wat vragen over software-update 4.18. En terechte vragen, want eerder hebben we aangegeven dat het ons doel is om elke 6 weken een nieuwe update uitbrengen. Dus waar blijft software-update 4.18?

Als we een update uitbrengen willen we de mediabox uiteraard verbeteren. De afgelopen weken is software-update 4.18 uitvoerig getest door ons Ziggo Community klantpanel. We hebben veel waardevolle feedback ontvangen van onze testers en op basis van hun bevindingen is er besloten deze software-update niet uit te brengen. Dit betekent dat we nu beginnen met de test van software-update 4.19. Ook daar zullen we onze beslissing om de software-update uit te brengen weer baseren op de bevindingen van testers.

Bekijk in context

48 Reacties 48
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Omdat hij toch wel tester bleek te zijn :smile:

Hopelijk zijn de andere testers beter op de hoogte waar ze mee bezig zijn...
Ron013
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt. Had even hoop dat het eindelijk zover was maar helaas nog even wachten..:stuck_out_tongue_winking_eye:
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Waarschijnlijk omdat de update helemaal niet uitgerold is voor iedereen maar enkel voor testers en hij dit dus in het afgesloten testers deel van dit forum had moeten plaatsen.

Wel grappig dat je tester bent maar dit "niet eens weet" en ook de regels niet kent van tester zijn :joy:
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
WAS een tester hoop ik, Ziggo moderators ? Zo’n tester heb je natuurlijk niks aan .....
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
DON PAPA wrote:
Omdat hij toch wel tester bleek te zijn :smile:


Hopelijk zijn de andere testers beter op de hoogte waar ze mee bezig zijn...


Ziggo heeft inmiddels aangegeven dat (on)bewuste tester niet was geïnformeerd dat hij toegelaten was tot de test. Vandaar het misverstand.
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
In dat geval, sorry joepke-m . Waar bemoei ik me ook mee. ?

Ziggo, ben ik toevallig ook tester geworden ?
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Zag dat Folkert Ziggo gereageerd had in het verplaatste topic, misschien had het handig geweest dat iedereen gewoon zijn reactie had kunnen lezen en hij dan het topic had gesloten, maar ja begrijp het ook wel want er werden grote geheimen prijs gegeven haha :rofl::rofl:

Maar serieus wanneer is de update voor iedereen beschikbaar?
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Arnold1310 wrote:
maar ja begrijp het ook wel want er werden grote geheimen prijs gegeven haha :rofl::rofl:


Ja alles wat de "klanten" Next nog niet heeft bereikt is groot geheim toch :joy:
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Ik was inderdaad niet geinformeerd. Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik 9 dagen zonder diensten heb gezeten...

Ergo, ik ben tester en heb de NDA onbewust geschonden. Vanaf nu zal ik me aan de regels houden, die ik wel zeker ken, maar als je niet weet of je aanmelding succesvol was houdt het al snel op
Gamespel

Level 1
  • 127Posts
  • 1Oplossingen
  • 34Likes
Arnold1310 wrote:
Zag dat Folkert Ziggo gereageerd had in het verplaatste topic, misschien had het handig geweest dat iedereen gewoon zijn reactie had kunnen lezen en hij dan het topic had gesloten, maar ja begrijp het ook wel want er werden grote geheimen prijs gegeven haha :rofl::rofl:


Maar serieus wanneer is de update voor iedereen beschikbaar?

Ik denk dat er je vanuit mag gaan dat het November gaat worden
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Gamespel wrote:
Ik denk dat er je vanuit mag gaan dat het November gaat worden


Persoonlijk heb ik liever dat het iets langer duurt en alles goed is getest en ook werkt zoals het moet werken, dan een firmware waar alles mee mis is als hij uitgerold word.
mgm.arts

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de helpdesk deze week aan de lijn gehad.
ik heb een probleem met ondertiteling voor slechthorenden. .
Dit zou in versie 4.18 zijn opgelost.

Deze update zou de 29e augustus worden geïnstalleerd.
Gisteren nog niets...
Nog steeds 4.17.

Wanneer komt hij dan wel?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
mgm.arts,

29 augustus was in eerste instantie ook de doelstelling om de software uit te rollen. De versie 4.18 is nog niet goed bevonden waardoor het nog voor onbepaalde tijd is uitgesteld.
AngryBear39

Level 1
  • 119Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Ziggo kan beter overwegen de next terug te roepen.

Hardware matig werkt het niet.
Zoveel problemen, maanden lang.
Synchronisatie van beeld en geluid, maanden lang wat her en der kan verschillen, maar praktisch bij iedereen aanwezig.

Tenzij gebruiker puur toevallig met blijkbaar zeer specifieke hardware, zoals bepaalde soundbars of andere externe geluidssetups, het zelf als het ware regelt tussen de hardware en tv qua beeld en geluid.

Als de next “dominant” is in de setup, loopt het geheid uit sync.

Nog nooit van gehoord uberhaupt dat zoiets basis als tv kijken zoveel gelazer oplevert. (En zo weinig reactie vanuit ziggo behalve we weten er vanaf)
KPN heeft ook kastjes met netflix en youtube etc, geïntegreerd, geen enkel probleem bij dat bedrijf.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
AngryBear39 schreef: "Synchronisatie van beeld en geluid, maanden lang wat her en der kan verschillen, maar praktisch bij iedereen aanwezig."

Gelukkig niet, anders had Ziggo al een paar honderd duizend mensen op haar/zijn dak.
Dat lijkt nog een kwestie van uitzoeken en dat gebeurd al, wat die out of sync triggert.

Hier met een soundbar met Toslink aan de Next en een HDMI kabel naar het beeldscherm alleen 1 keer bij een foutief replay programma, out of sync gezien, in 15 maanden op de Next.
AngryBear39

Level 1
  • 119Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Be rt wrote:
AngryBear39 schreef: "Synchronisatie van beeld en geluid, maanden lang wat her en der kan verschillen, maar praktisch bij iedereen aanwezig."

Gelukkig niet, anders had Ziggo al een paar honderd duizend mensen op haar/zijn dak.
Dat lijkt nog een kwestie van uitzoeken en dat gebeurd al, wat die out of sync triggert.

Hier met een soundbar met Toslink aan de Next en een HDMI kabel naar het beeldscherm alleen 1 keer bij een foutief replay programma, out of sync gezien, in 15 maanden op de Next.


Bij mij en zo’n minimaal 15000 anderen is dit letterlijk ieder uur aan de gang bij alles.
gewoon hdmi tv naar next.

kijk maar naar het topic hier in de community, 40k keer bekeken, dat zijn geen paar honderd mensen die 10x per uur kijken of er een update te lezen is.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ik heb het ook bekeken maar, ik heb er geen last van :wink:
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
AngryBear39 je hebt helemaal gelijk, er zijn problemen genoeg. Maar dat past niet in ieders straatje, als ze er zelf geen last van hebben bestaat t niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
joepke-m Wil je wel eerst heel goed lezen voor je allerlei aannames doet en woorden volledig verdraaid en anderen beschuldigd van zaken die niet waar zijn.

Het issue out of sync wordt door niemand ontkent, ook niet door mij.
ik stel ook vaak de vraag, hoe is het aangesloten?
Enerzijds om proberen te achterhalen of er een overeenkomst is bij diegene die wel problemen hebben en bij diegene die geen problemen hebben.
Dit is ook de vraag die Ziggo moderators stellen en willen weten om achter de vele wijzen van aansluiten te komen te komen en dit dan samen met de ontwikkelaars gebruiken om de oorzaak te vinden waarom het bij de één wel fout gaat en bij de ander niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic