Beantwoord

Software Update 4.18

• 29 augustus 2019
  • 48 Reacties
  • 13103x Bekeken

Weet iemand waarom zojuist het topic "Software update 4.18" is weggehaald dat vanochtend gestart werd door joepke-m?
icon

Best beantwoord door Sander Ziggo 3 oktober 2019, 10:28

Hoi iedereen,

Ik zie in dit topic wat vragen over software-update 4.18. En terechte vragen, want eerder hebben we aangegeven dat het ons doel is om elke 6 weken een nieuwe update uitbrengen. Dus waar blijft software-update 4.18?

Als we een update uitbrengen willen we de mediabox uiteraard verbeteren. De afgelopen weken is software-update 4.18 uitvoerig getest door ons Ziggo Community klantpanel. We hebben veel waardevolle feedback ontvangen van onze testers en op basis van hun bevindingen is er besloten deze software-update niet uit te brengen. Dit betekent dat we nu beginnen met de test van software-update 4.19. Ook daar zullen we onze beslissing om de software-update uit te brengen weer baseren op de bevindingen van testers.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

48 Reacties

Omdat hij toch wel tester bleek te zijn 😄

Hopelijk zijn de andere testers beter op de hoogte waar ze mee bezig zijn...
Bedankt. Had even hoop dat het eindelijk zover was maar helaas nog even wachten..😜
Reputatie 4
Badge +5
Waarschijnlijk omdat de update helemaal niet uitgerold is voor iedereen maar enkel voor testers en hij dit dus in het afgesloten testers deel van dit forum had moeten plaatsen.

Wel grappig dat je tester bent maar dit "niet eens weet" en ook de regels niet kent van tester zijn 😂
Reputatie 4
Badge +7
WAS een tester hoop ik, Ziggo moderators ? Zo’n tester heb je natuurlijk niks aan .....
Reputatie 7
Omdat hij toch wel tester bleek te zijn 😄

Hopelijk zijn de andere testers beter op de hoogte waar ze mee bezig zijn...

Ziggo heeft inmiddels aangegeven dat (on)bewuste tester niet was geïnformeerd dat hij toegelaten was tot de test. Vandaar het misverstand.
Reputatie 4
Badge +7
In dat geval, sorry @joepke-m . Waar bemoei ik me ook mee. 😔

Ziggo, ben ik toevallig ook tester geworden ?
Reputatie 4
Badge +5
Zag dat @Folkert Ziggo gereageerd had in het verplaatste topic, misschien had het handig geweest dat iedereen gewoon zijn reactie had kunnen lezen en hij dan het topic had gesloten, maar ja begrijp het ook wel want er werden grote geheimen prijs gegeven haha 🤣🤣

Maar serieus wanneer is de update voor iedereen beschikbaar?
maar ja begrijp het ook wel want er werden grote geheimen prijs gegeven haha 🤣🤣

Ja alles wat de "klanten" Next nog niet heeft bereikt is groot geheim toch 😂
Reputatie 4
Badge +2
Ik was inderdaad niet geinformeerd. Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik 9 dagen zonder diensten heb gezeten...

Ergo, ik ben tester en heb de NDA onbewust geschonden. Vanaf nu zal ik me aan de regels houden, die ik wel zeker ken, maar als je niet weet of je aanmelding succesvol was houdt het al snel op
Reputatie 3
Badge
Zag dat @Folkert Ziggo gereageerd had in het verplaatste topic, misschien had het handig geweest dat iedereen gewoon zijn reactie had kunnen lezen en hij dan het topic had gesloten, maar ja begrijp het ook wel want er werden grote geheimen prijs gegeven haha 🤣🤣

Maar serieus wanneer is de update voor iedereen beschikbaar?

Ik denk dat er je vanuit mag gaan dat het November gaat worden
Ik denk dat er je vanuit mag gaan dat het November gaat worden

Persoonlijk heb ik liever dat het iets langer duurt en alles goed is getest en ook werkt zoals het moet werken, dan een firmware waar alles mee mis is als hij uitgerold word.
Ik heb de helpdesk deze week aan de lijn gehad.
ik heb een probleem met ondertiteling voor slechthorenden. .
Dit zou in versie 4.18 zijn opgelost.

Deze update zou de 29e augustus worden geïnstalleerd.
Gisteren nog niets...
Nog steeds 4.17.

Wanneer komt hij dan wel?
Reputatie 7
@mgm.arts,

29 augustus was in eerste instantie ook de doelstelling om de software uit te rollen. De versie 4.18 is nog niet goed bevonden waardoor het nog voor onbepaalde tijd is uitgesteld.
Reputatie 2
Ziggo kan beter overwegen de next terug te roepen.

Hardware matig werkt het niet.
Zoveel problemen, maanden lang.
Synchronisatie van beeld en geluid, maanden lang wat her en der kan verschillen, maar praktisch bij iedereen aanwezig.

Tenzij gebruiker puur toevallig met blijkbaar zeer specifieke hardware, zoals bepaalde soundbars of andere externe geluidssetups, het zelf als het ware regelt tussen de hardware en tv qua beeld en geluid.

Als de next “dominant” is in de setup, loopt het geheid uit sync.

Nog nooit van gehoord uberhaupt dat zoiets basis als tv kijken zoveel gelazer oplevert. (En zo weinig reactie vanuit ziggo behalve we weten er vanaf)
KPN heeft ook kastjes met netflix en youtube etc, geïntegreerd, geen enkel probleem bij dat bedrijf.
Reputatie 7
Badge +35
@AngryBear39 schreef: "Synchronisatie van beeld en geluid, maanden lang wat her en der kan verschillen, maar praktisch bij iedereen aanwezig."

Gelukkig niet, anders had Ziggo al een paar honderd duizend mensen op haar/zijn dak.
Dat lijkt nog een kwestie van uitzoeken en dat gebeurd al, wat die out of sync triggert.

Hier met een soundbar met Toslink aan de Next en een HDMI kabel naar het beeldscherm alleen 1 keer bij een foutief replay programma, out of sync gezien, in 15 maanden op de Next.
Reputatie 2
@AngryBear39 schreef: "Synchronisatie van beeld en geluid, maanden lang wat her en der kan verschillen, maar praktisch bij iedereen aanwezig."

Gelukkig niet, anders had Ziggo al een paar honderd duizend mensen op haar/zijn dak.
Dat lijkt nog een kwestie van uitzoeken en dat gebeurd al, wat die out of sync triggert.

Hier met een soundbar met Toslink aan de Next en een HDMI kabel naar het beeldscherm alleen 1 keer bij een foutief replay programma, out of sync gezien, in 15 maanden op de Next.

Bij mij en zo’n minimaal 15000 anderen is dit letterlijk ieder uur aan de gang bij alles.
gewoon hdmi tv naar next.

kijk maar naar het topic hier in de community, 40k keer bekeken, dat zijn geen paar honderd mensen die 10x per uur kijken of er een update te lezen is.
Reputatie 6
Badge +11
Ik heb het ook bekeken maar, ik heb er geen last van 😉
Reputatie 4
Badge +2
@AngryBear39 je hebt helemaal gelijk, er zijn problemen genoeg. Maar dat past niet in ieders straatje, als ze er zelf geen last van hebben bestaat t niet.
Reputatie 7
Badge +35
@joepke-m Wil je wel eerst heel goed lezen voor je allerlei aannames doet en woorden volledig verdraaid en anderen beschuldigd van zaken die niet waar zijn.

Het issue out of sync wordt door niemand ontkent, ook niet door mij.
ik stel ook vaak de vraag, hoe is het aangesloten?
Enerzijds om proberen te achterhalen of er een overeenkomst is bij diegene die wel problemen hebben en bij diegene die geen problemen hebben.
Dit is ook de vraag die Ziggo moderators stellen en willen weten om achter de vele wijzen van aansluiten te komen te komen en dit dan samen met de ontwikkelaars gebruiken om de oorzaak te vinden waarom het bij de één wel fout gaat en bij de ander niet.
Reputatie 2
Badge +1
Quote: Bij mij en zo’n minimaal 15000 anderen is dit letterlijk ieder uur aan de gang bij alles.
Kun je aangeven waar je dat aantal vandaan haalt?
Als dit door een aantal views op een topic hier en wellicht andere fora komt vind ik dit nogal een wilde gok.

En ook ikzelf heb last van het sync probleem! Ook ik heb al minimaal 88keer in het audio sync topic gekeken.
Maar ook weet ik dat een issue oplossen soms een tijd duurt helaas.
Misschien kent hij die 15000 mensen persoonlijk en heeft het aan hun gevraagd.😂
Reputatie 1
Ik hoop dat ik hier goed zit ☺ voor firmware advies. Graag zou ik de volgende optie zien in een toekomstige firmware zeker voor Oled tv's. Als je het beeld pauzeerd op de next dan komt er geen screensaver na een tijdje. Gisteren stond mij tv dus bij 30 min gepauzeerd , is niet al te best tegen inbranden op een Oled TV.
Reputatie 7
Badge +35
@edebee Tot de tijd dat er wel een screensaver is.
Heeft je TV een eigen screensaver?
Ik kwam net iemand tegen die de screensaver van zijn Oled niet uitkreeg, want die kwam al na 5 minuten in beeld als het programma op pauze stond.
Reputatie 1
@Be rt Hoi B ert mijn tv heeft een eigen screensaver maar die gaat alleen aan als ik in de apps van de tv zit of in het TV menu. Op de een of andere manier ziet hij het stilstaande beeld van de ziggo next box niet als stilstand. Heb even naar het probleem gegoogeld maar er zijn meer mensen ( verschillende tv merken) waarbij de pauze van een ziggo next box niet de screensaver van de tv opstart
Reputatie 7
Badge +4
Ik hoop dat ik hier goed zit ☺ voor firmware advies. Graag zou ik de volgende optie zien in een toekomstige firmware zeker voor Oled tv's. Als je het beeld pauzeerd op de next dan komt er geen screensaver na een tijdje. Gisteren stond mij tv dus bij 30 min gepauzeerd , is niet al te best tegen inbranden op een Oled TV.
Die discussie is al geweest een keer.
Weet zo even niet waar maar is al maanden geleden.
Sommige zijn voor anderen tegen. Ik heb het idee dat het niet op de Radar van ziggo staat.
De screensaver op de Next radio blijft ook denk ik. Zelfde grap. Sommige willen die anderen niet.

Probeer een nieuwe topic te starten over de screensaver. Dit is niet de juiste.
Of het helpt weet ik niet. Proberen kan altijd.

Ik ben voor afschaffen van de drukke screensaver op de radio en voor een screensaver op de Next voor het beeld.
Gewoon zwart zonder Ziggo logo's.

En ja, mijn TV heeft een mooie screensaver die dimt na x minuten. Maar dat doet hij alleen als ik het TV beeld stilzet. Hij reageert niet op externe stilstaande beelden.