Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes

Slechte beeldkwaliteit Next

Ik word moe van de slechte beeldkwaliteit van de next gezicht lijken net strak getrokken popen gezichten niks van gezicht kent merken kleuren komen slecht over hoe moeilijk kan het zijn ziggo om beetje kwaliteit te geven 8 weken in huis nu al me 2 e box en kleuren zijn nog ruk de monteurs weten het ook niet meer hopen dat er snel verbetering is anders toch maar iets anders verzinnen en dan geen next voor mijn
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Dit is een bekende klacht en hier loopt al een uitgebreid topic over waarin we updates zullen plaatsen. Verdere discussie hierover in het topic Mediabox Next: minder scherp HD beeld.

Bekijk in context

57 Reacties 57
Edwin46

Level 1
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik kwam van de Horizon box en heb de test fase (als Beta tester) mee gedaan.

Beeld kwaliteit van de Next is aanzienlijk beter dan Bv Horizon.

Ben benieuwd naar je Tv (en hoe groot) en hoe je die aangesloten hebt en je instellingen in de Next box.
En welk Hdmi kabel gebruik je? (merk/type)

Heb je 2e tv en zo ja hoe heb je dat gerealiseerd, je ziet soms de gekste dingen mbt 2e a 3e tv,s
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Edwin46 wrote:
Ik denk dat je 1 van de weinigen bent met slechter beeld met de Next.
Ik kwam van de Horizon box en heb de test fase (als Beta tester) mee gedaan.

Beeld kwaliteit van de Next is aanzienlijk beter dan Bv Horizon.

Ben benieuwd naar je Tv en hoe je die aangesloten hebt en je instellingen in de Next box.
En welk Hdmi kabel gebruik je? (merk/type)



Nou ik weet niet lees jij internet maar is af en dit is ook door ziggo zelf gezegd !dat er veel klachten zijn over beeld

ik hem een Samsung ue40nu7191 ultra HD tv

ik gebruik de hdmi kabel die bij de next zat en internet kabel er is pas een monteur geweest die bevestig dit ook
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Petertje001
Ga eens naar Instellingen > Algemeen > Beheer Externe Apparaten > HDMI UHD Color

Zet dan de poort waar de Next op aangesloten is eens uit. Schakel dan de Next in en zet deze op 4K of 1080i/p je zal zien dat beeld dan wel mooi en goed is.

Als je deze weer aanvinkt wordt je beeld fletch.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Dat typenummer bestaat niet. Ik heb de UE40NU7190 en een perfect beeld (Next op 1080p).
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Dave- wrote:
Petertje001
Ga eens naar Instellingen > Algemeen > Beheer Externe Apparaten > HDMI UHD Color

Zet dan de poort waar de Next op aangesloten is eens uit. Schakel dan de Next in en zet deze op 4K of 1080i/p je zal zien dat beeld dan wel mooi en goed is.

Als je deze weer aanvinkt wordt je beeld fletch.

Ultra HD coler staat uit alles staat uit alle beeldverbeteringen
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
MaxH wrote:
Dat typenummer bestaat niet. Ik heb de UE40NU7190 en een perfect beeld (Next op 1080p)

Ik heb de zelfde als u sorry type foutje

mag ik vragen welke beeldinstelingen gebruik daar stoei ik ook beetje mee

graag hoor ik van u welke modus u gebruik
en experinstelingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Oke als de UHD Color uit staat dan is dat geen punt, dan kan je beste even met MaxH de instellingen stoeien.
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Dave- wrote:
Oke als de UHD Color uit staat dan is dat geen punt, dan kan je beste even met MaxH de instellingen stoeien.

Toch bedank voor je reactie ?
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Dave- wrote:
Petertje001
Ga eens naar Instellingen > Algemeen > Beheer Externe Apparaten > HDMI UHD Color

Zet dan de poort waar de Next op aangesloten is eens uit.


En waarom zou je dat willen ? Een HDMI-aansluiting waarbij HDMI UHD Color Uit staat, ondersteunt ingangsignalen tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl een HDMI-aansluiting waarbij HDMI UHD Color Aan staat ingangsignalen tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2 ondersteunt.
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
DON PAPA wrote:

Dave- wrote:
Petertje001

Ga eens naar Instellingen > Algemeen > Beheer Externe Apparaten > HDMI UHD Color

Zet dan de poort waar de Next op aangesloten is eens uit.
En waarom zou je dat willen ? Een HDMI-aansluiting waarbij HDMI UHD Color Uit staat, ondersteunt ingangsignalen tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl een HDMI-aansluiting waarbij HDMI UHD Color Aan staat ingangsignalen tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2 ondersteunt.

Kleuren worden er niet beter van altijd en ouderen series worden niet mooier er van
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
DON PAPA test het zelf maar, als je dit aanzet dan worden de beelden fletch en daarom staat hij hier uit, omdat er nog een Bug in zit en de doorgifte nog niet goed is.
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Dave- wrote:
DON PAPA test het zelf maar, als je dit aanzet dan worden de beelden fletch en daarom staat hij hier uit, omdat er nog een Bug in zit en de doorgifte nog niet goed is.

ben het met dave eens en bedank Voor je recatie
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ik heb UHD Color Aan op HDMI 3.
Beeldmodus: Standaard
Achtergrondverlichting: 44
Helderheid: 4
Contrast: 49
Scherpte: 6
Kleur: 25
Tint: 0
Clear Digital View: Laag
Auto Motion: Auto
Contrastverbetering: Laag
Kleurtint: Warm1
BT.1886: 2
De rest standaard. Via HDMI(Zeskit Cinema Plus) naar Denon AV-receiver(4k passthrough aan) en via HDMI naar TV.
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
MaxH wrote:
Ik heb UHD Color Aan op HDMI 3.
Beeldmodus: Standaard
Achtergrondverlichting: 44
Helderheid: 4
Contrast: 49
Scherpte: 6
Kleur: 25
Tint: 0
Clear Digital View: Laag
Auto Motion: Auto
Contrastverbetering: Laag
Kleurtint: Warm1
BT.1886: 2
De rest standaard. Via HDMI(Zeskit Cinema Plus) naar Denon AV-receiver(4k passthrough aan) en via zelfde HDMI naar TV.

Bedank voor je recatie ik ga eens kijken zo top
Fvdgeest

Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Petertje001 wrote:
Ik word moe van de slechte beeldkwaliteit van de next gezicht lijken net strak getrokken popen gezichten niks van gezicht kent merken kleuren komen slecht over hoe moeilijk kan het zijn ziggo om beetje kwaliteit te geven 8 weken in huis nu al me 2 e box en kleuren zijn nog ruk de monteurs weten het ook niet meer hopen dat er snel verbetering is anders toch maar iets anders verzinnen en dan geen next voor mijn


En dan is ook nog de punt op je toetsenbord kapot en doet je spell checker het ook niet... :-:
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Fvdgeest wrote:

Petertje001 wrote:
Ik word moe van de slechte beeldkwaliteit van de next gezicht lijken net strak getrokken popen gezichten niks van gezicht kent merken kleuren komen slecht over hoe moeilijk kan het zijn ziggo om beetje kwaliteit te geven 8 weken in huis nu al me 2 e box en kleuren zijn nog ruk de monteurs weten het ook niet meer hopen dat er snel verbetering is anders toch maar iets anders verzinnen en dan geen next voor mijn
En dan is ook nog de punt op je toetsenbord kapot en doet je spell checker het ook niet... :-:

Nee klop die doet het niet sorry hoor we zijn niet allemaal hoog geleerd ik ben maar een simpelen zelfstandig werkende kok sorry dat er dingen soms niet helemaal klopt en ja ik ben toe aan een anderen telefoon !
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Edwin46 Zelfs mijn @smit ci+ module van 7 jaar oud levert tig keer natuurlijker beeld dan de Next box.

Die beta testers hadden volgens mij oogkleppen op. Vooral de beeldscherpte had moeten opvallen bij het testen en dat je zelf kan bepalen of andere apparaten mee aan of uit gaan (cec) had ook al meteen erin gemoeten, zonder de 4.17 update.
Petertje001
Topicstarter
Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Haander wrote:
Edwin46 Zelfs mijn @smit ci+ module van 7 jaar oud levert tig keer natuurlijker beeld dan de Next box.

Mijn ps4 ook veel series zijn te donker via next
Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes
Ik heb best een goed beeld, al heb ik liever een onbewerkt signaal, zonder verscherping enzovoort omdat ik denk dat mijn TV beter in staat is om een mooi beeld tevoorschijn te toveren.
Mijn instellingen voor een Samsung Full HD TV zijn:

Beeldmodus: Dynamisch
Achtergrondverlichting: 8 (van 20)
Contrast: 100 (van 100)
Helderheid: 49 (van 100)
Scherpte: 12 (van 100)
Kleur: 52 (van 100)
Tint (G/R) G52-R48

Kleurtint: Standaard
Clean Digital View: Uit
MPEG-ruisfilter: Uit
Motion Plus: Vloeiend
Zwart-optimalisatie: Hoog

Je moet vooral oppassen met verscherping bij de Nextbox omdat hij al een verscherpt beeld aanlevert.

Uitgelicht topic